شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 15.07.2008, 19:42


اطلاعیه كانون نویسندگان ایران
درباره‌ی
انتخاب هیئت دبیران، صندوق‌دار، بازرسان و منشی كانون

انتخابات چهارمین دوره‌ی هیئت دبیران، صندوق‌دار، بازرسان و منشی كانون نویسندگان ایران در تاریخ ۱۸/۴/۸۷ با قرائت و شمارش آراء اعضای كانون كه با پست سفارشی ارسال و جمع‌آوری شده بود، به وسیله هیئت نظارت بر انتخابات و در حضور جمع مشورتی كانون به انجام رسید و به ترتیب آقایان:
ناصر زرافشان
علی‌اشرف درویشیان
فریبرز رئیس‌دانا
جاهد جهانشاهی، و
اكبر معصوم‌بیگی
به سمت اعضای اصلی هیئت دبیران برگزیده شدند. یادآور می‌شود كه پس از سه نفر نخست، آقایان جاهد جهانشاهی و اكبر معصوم‌بیگی با رأی برابر به عنوان دو عضو باقیمانده هیئت دبیران انتخاب شده‌اند.

همچنین آقایان:
محسن حكیمی
حسینعلی نوذری
رضا خندان مهابادی
خانم فرخنده حاجی‌زاده و
آقای یوسف عزیزی بنی‌طرف
به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت دبیران انتخاب شدند.

از میان داوطلبان سمتِ بازرسی مالی كانون آقایان حسن اصغری و محمد شریف، از میان داوطلبان صندوق‌داری كانون آقای علیرضا ثقفی خراسانی و از میان داوطلبانِ سمتِ منشی‌گری هیئت دبیران خانم منیژه نجم عراقی، با كسب بالاترین آراءانتخاب شدند.

همان گونه كه پیش از این بارها یادآوری كرده‌ایم، این روشِ انتخابات مطلوب اعضای كانون نویسندگان نبوده است، و جلوگیری مکرر از برگزاری مجمع عمومی سالانه برای انتخابات حضوری، كانون را ناگزیر به اتخاذ چنین روشی ساخته است. از آخرین مجمع عمومی كانون در سال ۸۰ تاكنون پنج بار برای تشكیل مجمع عمومی اقدام کرده‌ایم اما هر بار از تشكیل مجمع جلوگیری به عمل آورده‌اند. طی این مدت، در غیاب هیئت دبیران، اكثریت فعال اعضای كانون در قالب جمع مشورتی مانع تعطیل و توقف كامل فعالیت‌های جاری كانون شده‌اند. از سوی دیگر، برابر مقررات اساس‌نامه‌ی كانون بسیاری از كارها، مانند تصمیم‌گیری در مورد بلاتکلیف ماندن درخواست عضویت نیروهای جوان و بالنده برا ی عضویت در كانون، تنها در صلاحیت دبیران منتخب است. به هر حال، جمع مشورتی نمی‌توانست تمامی خلاء حاصل از فقدان تشكل و كار سازمان‌یافته‌ی مقرر در اساس‌نامه كانون را پر كند و این وضع رفته رفته می‌توانست كانون را یک‌سر تحلیل برد. شاید هم کسانی كه این شرایط دشوار را بر كانون نویسندگان ایران تحمیل كردند در پی همین نتیجه بودند.

بر روی هم، شرایط دشوار چند ساله‌ی اخیر، اعضای كانون را در برابر این دوراهی قرار داد كه: یا به تعطیلِ كانون و پذیرش دوره فترت تن در دهند، یا برای برگزاری انتخابات و بقای کانون راه تازه‌ای بیابند. اكثریت فعال اعضای كانون كه وضع حاضر را شرایط تعطیل یا فترت نمی‌شمارند، راه دوم را برگزیدند و با برگزاری انتخابات به این روش، اكنون با خشنودی نتایج این انتخابات را به آگاهی همگان می‌رسانند.

در میان خبرهایی كه در روزهای اخیر پیرامون انتخابات كانون و نتایج آن منتشر شده است، یكی از سایت‌ها خبر را با نام "كانون نویسندگان ایران" درج كرده كه كاری خلاف اصول و مایه‌ی شگفتی است. لازم می‌دانیم بار دیگر تاكید كنیم تمام اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های كانون نویسندگان ایران تنها با امضای هیئت دبیران و آرم كانون منتشر می‌شود و در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

۲۵ تیرماه ۸۷
هیئت دبیران كانون نویسندگان ایران

نظر کاربران:

با کمال احترام به کانون نویسندگان ایران و دوستان گرامی انتخاب شده که همگی شان چهره های شناخته شده ای هستند، متاسفانه حضور زنان در هیئت دبیران بسیار کمرنگ است و همانطور که می بینیم در ترکیب اعضای اصلی اصلا حضوری ندارند. این با توجه به حضور زنان نویسنده در جامعه، به نظر من نقطه‌ی ضعف کانون نویسندگان است.

*

من که تاهنوز هم خودرا عضو کوچکی از کانون نویسندگان ایران میدانم ، این ابتکار و حسن انتخاب رابه تک تک اعضای کانون تبریک گفته و خواهان پایداری و موفقیت یاران محبوبم هستم.
علی‌اصغر راشدان



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024