جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.06.2008, 15:32


ایران امروز: سیمور هرش، گزارشگر مشهور و جنجالی نشریه‌ی آمریکایی نیویورکر، در گزارش تازه‌ای نوشته است، ایالات متحده آمریکا فعالیت‌های مخفیانه‌ی خود علیه رژیم ایران را به شدت افزایش داده است.

هفته‌‌نامه نیویورکر، روز یکشنبه ۲۹ ژوئن در وبسایت خود نوشت: جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبران کنگره آمریکا، برای این عملیات مخفیانه، تقاضای بودجه‌ کرده است.

در نامه‌ی بوش به رهبران کنگره‌ی امریکا که به شدت محرمانه‌ی بوده و اواخر سال گذشته (۲۰۰۷) به کنگره ارسال شده، تقاضای ۴۰۰ میلیون دلار بودجه شده بود. این درخواست بعدا به تصویب کنگره رسیده است.

با این بودجه سازمان سیا در درجه نخست می‌بایست برنامه‌ی اتمی ایران را تضعیف می‌کرد. علاوه ‌بر آن، با هدف برانداختن حکومت ایران، می‌بایست مخالفان رژیم جمهوری اسلامی مورد حمایت قرار می‌گرفت.

سیمور هرش در مقاله‌ی خود به اطلاعات کسب شده از محافل نظامی، امنیتی و کنگره‌ی آمریکا استناد کرده است. در تشریح اهداف مشخص امنیتی، سیمور هرش از فردی نقل قول کرده که از محتوای نامه جورج بوش خبر دارد، اما نامی از این شحص برده نمی‌شود.

هرش می‌نویسد، عملیات پنهانی علیه ایران گرچه امر تازه‌ای نیست، اما ابعاد این عملیات گسترش یافته است. به نوشته‌ی هرش، نيروهای ويژه آمريکا از سال گذشته تا کنون از جنوب عراق مشغول عمليات پنهانی در خاک ايران هستند. دستگيری افراد سپاه قدس و انتقال آن‌ها به داخل عراق برای بازجويی و نیز تعقیب و بازداشت و یا قتل سوژه‌های مهم در چارچوب برنامه‌ی ضد ترور دولت بوش، از جمله‌ی این عملیات‌ها هستند.

سیمیور هرش تاکنون به دفعات درباره‌ی سیاست آمریکا در خصوص ایران گزارش نوشته است و در این گزارش‌ها سرنگونی رژیم ایران و متوقف ساختن برنامه‌ی اتمی این کشور، در شرایط اضطراری حتی با حمله نظامی، هدف اصلی سیاست ایران دولت بوش معرفی کرده است.

ایالات متحده‌ی آمریکا نیروی رهبری‌کننده در مناقشه‌ی غرب با ایران بر سر برنامه‌ی اتمی این کشور است. غرب جمهوری اسلامی را متهم می‌کند که زیر پوشش استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی، برای دستیابی به بمب اتمی تلاش می‌کند.

منبع: رویترز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024