جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.05.2008, 22:13


آفتاب: جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از سرکردگان اصلی نومحافظه کاران کاخ سفید خواستار آن شده است تا ایالات متحده بمباران اردوگاه های آموزش شبه نظامیان عراقی در داخل ایران را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب جان بولتون در مصاحبه‌ای که در شماره روز چهارشنبه دیلی تلگراف به چاپ رسید با طرح اتهام واهی مقامات کاخ سفید مبنی بر ارتباط ایران با نا آرامی های عراق گفت : «استفاده از نیروی نظامی علیه کمپ های آموزشی شورشیان به ایرانی‌ها نشان خواهد داد که اراده ما برای اتخاذ تصمیمات سخت در صورت لزوم تا چه حد واقعی است».

بولتون در ادامه اظهارات تحریک آمیز خود گفت: «قاطعیت ما در قبال این موضوع توپ را به زمین ایرانی ها خواهد انداخت، آنگاه می توان دید که آیا آنها درس لازم را می گیرند و از ادامه ضربه زدن به نیروهای ما خودداری می کنند یا نه»؟

بولتون از گزارش اخیر برخی مقامات اطلاعاتی بریتانیا که فرماندهان ارتش آمریکا را به بزرگنمایی دخالت ایران در اوضاع عراق متهم کرده‌اند ابراز ناخرسندی کرد. همچنین در مورد واکنش احتمالی ایران در قبال حمله نظامی آمریکا گفت: «خساراتی که ایران بواسطه بی‌عملی ما می تواند به بار بیاورد بسیار سنگین تر از این خواهد بود».

گفتنی است جان بولتون طی سالهای اخیر از جمله برجسته‌ترین چهره‌های نومحافظه‌کاران در صحنه سیاست خارجی آمریکا بوده‌است. وی در سال ۲۰۰۱ با اعمال نفوذ مستقیم دیک چنی به عنوان معاون وزیر خارجه در امور مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی برگزیده شد و بدون رای اعتماد کنگره و سنا و تنها به صرف استفاده پرزیدنت بوش از اختیارات فراقانونی‌اش نمایندگی دائم امریکا در سازمان ملل را تصاحب کرد. یکسال بعد زمانی که وی هیچ شانسی برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان کنگره آمریکا را نداشت از سمت خود استعفا داد و به تدریس در دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز پرداخت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024