شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.05.2008, 8:06


ایسنا: وزیر اطلاعات گفت: حادثه انفجار حسینیه رهپویان وصال ناشی از بمبگذاری یك گروه خرابكار مرتبط با كشورهای غربی به خصوص انگلیس و آمریكا بوده است.

محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی از لحظه اول كار تحقیقات در این خصوص را به جد شروع كردند اما در صحنه حادثه تیم فنی آنچه را به دست آورد بیانگر آن بود كه این مسایل حاكی از اقدامی عمدی نبوده ولی تحقیقات ادامه یافت.

وی گفت: پس از مدتی عوامل بمب گذاری توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و عامل اصلی كه قصد بمب گذاری در دیگر نقاط كشور را داشت و تلاش می كرد از كشور خارج شود دستگیر شد.

غلامحسین اژه‌ای خاطر نشان كرد: یكی از مشكلات اطلاع رسانی و این كه در اطلاع رسانی در خصوص علت این حادثه تاخیر صورت گرفت، تلاش برای دستگیری متهمان بود.

وی افزود: با فعال شدن ادارات كل اطلاعات چند استان از جمله فارس، تهران و مازندران عوامل اصلی بمب‌گذاری شناسایی و رابط و سرپل خارجی آنها هم دستگیر شد.

وزیر اطلاعات خاطر نشان كرد: هنگام دستگیری متهمان هشت كیلو مواد منفجره،‌ مقداری سلاح،‌ مهمات و سیانور از آنها كشف شد.

وی در خصوص عوامل اصلی نیز گفت: عامل اصلی كسی بود كه امروز عصر در حال فرار در یكی از شهرهای شمالی به صورت مسلح دستگیر شد و عدم اطلاع رسانی هم برای دستگیری وی بود.

وزیر اطلاعات تصریح كرد: گروه بمب گذاری از چند سال پیش با ارتباط با كشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریكا فعالیت های خرابكارانه‌ای را در كشور داشته و به رغم اطلاعات خوبی كه در مورد این گروه و كارهای خرابكارانه آنها توسط وزارت خارجه ایران برای این كشورها فرستادیم كه این‌ها یك گروه تروریستی هستند اما برخوردی صورت نگرفت و حمایت و پشتیبانی هم شدند.

وی افزود: این گروه قصد داشت در نقاط دیگری هم اقدامات مشابهی داشته باشد.

وی تعداد دستگیر شدگان پنج تا شش نفر اعلام و با رد ارتباط این گروه با گروه ‌های اسلامی خاطر نشان كرد: یكی از مسایلی كه به پیچیدگی قضیه انجامید این بود كه مسوولیت حادثه را چند گروه بر عهده گرفتند كه باعث گمراهی در قضیه شد و وقت ما را گرفت اما این گروه با گروه‌هایی كه مسوولیت را بر عهده گرفتند ارتباط ندارد.

وی اعلام جزئیات بیشتر را به انجام تحقیقات تكمیلی موكول كرد.

۲۴ فروردین ماه در اثر انفجاری در حسینیه كانون رهپویان وصال در شیراز چهارده نفر شکته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024