شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 10.04.2008, 17:47


ایران امروز: سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۰ آوریل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بازداشت خانم خدیجه مقدم، مدافع حقوق زنان اعتراض کرد.

خدیجه مقدم، مدافع حقوق زنان روز ۸ آوریل از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شد. خانم مقدم به «تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده و در بازداشتگاه وزرا زندانی شده است.

عفو بین‌الملل براین باور است که خانم خدیجه مقدم یک زندانی عقیدتی است که به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در راه برابرحقوقی زنان ایران بازداشت شده است.

خانم مقدم عضو کمپین یک میلیون امضا است که هدف آن جمع‌آوری یک میلوین امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز نسبت به زنان است.

او ساعت ۱۱ صبح در منزل خود بازداشت شده است. خانم مقدم به همسر و خانواده‌ی خود گفته است، از وی در مورد مهمانی‌ها و نشست‌های اعضای کمپین یک میلیون امضا در خانه آنها پرسش کرده‌اند و از وی خواسته‌اند نام کسانی را که به خانه آنها رفت‌وآمد دارند در اختیار مقام‌های امنیتی قرار دهد. خانم مقدم هم‌اکنون در بازداشتگاه وزراست و گفته شده است تا یک هفته‌ در آنجا در بازداشت خواهد بود.

عفو بین‌الملل در اطلاعیه خود گفته است تاکنون ده‌ها نفر در ارتباط با فعالیت برای کمپین یک میلیون امضا بازداشت شده‌اند. وبسایت کمپین فیلتر شده و مقام‌ها از دادن مجوز به مراسم‌ها و نشست‌های آنها خودداری می‌کنند و این نشست‌ها در منزل اعضای کمپین برگزار می‌شود. شماری از کسانی که مراسم‌ها در خانه‌های آنها برگزار شده، اخطارهای تهدیدآمیز از سوی مقام‌های امنیتی دریافت کرده‌اند. دستکم در یک مورد یکی از این مراسم‌ها با خشونت از سوی پلیس برهم زده شده که شماری مضروب و تعدادی نیز بازداشت شده‌اند.

هم‌اکنون دو تن از اعضای کمپین، خانم‌ها روناک صفارزاده و هانا عبدی، در سنندج در زندان به‌سر می برند. این دو نفر هفت ماه پیش - در نوامبر ۲۰۰۷ - بازداشت شده‌اند.

عفو بین‌الملل از اعضای خود خواسته است با ارسال نامه به مقام‌های قضایی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، نگرانی خود را نسبت به بازداشت خانم خدیجه مقدم اعلام کنند و خواهان آزادی وی شوند.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024