پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.03.2008, 22:24


انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، در شرایط اوج گرفتن نارضایتی های مردم ایران از سیاست های ویرانگر دولت مورد پشتیبانی ولایت فقیه، برگزار می شود.

برنامه این است که مجلس، که روزی قرار بود در راس همه امور باشد، با محروم کردن همه احزاب ملی، مستقل و مخالف حکومت و با قلع و قمع همه منقدان سرشناس درون حکومت، به مجلسی دست نشاده و بله قربان گو تبدیل شود. میخواهند مجلس هرچه بیشتر یک رنگ شود و خارج از نظارت مردم به ماشین قانون گذاری در جهت خواستهای مستبدان بدل گردد
مجلس که باید محل شور و مشورت نمایندگان ملت، از هر قوم و طبقه و جنس و گروه باشد و سرنوشت کشور را رقم زند، می خواهند مجلسی شود که هیچ صدایی جز صدای تکبیر برای ولایت از آن بر نخیزد و آن چه "مقام معظم" گفت بگو همان را بگوید.

جریان بنیادگرای راست، که علیرغم میلیاردها دلار درآمد بیسابقه نفت، از برآوردن خواستهای اولیه و بنیادین مردم ناتوان مانده است؛ تنها با حذف نظارت و کنترل ملت بر مجلس و دولت می تواند در قدرت بماند. صرف هزینه های هنگفت تسلیحاتی، انحلال سازمان برنامه و بودجه گذاری های به غایت خودکامانه، توسل به سیاست های هرج و مرج طلبانه اقتصادی ، تشدید ستیزه جویی و تنش افزایی در سیاست خارجی، رویگردانی از توجه به مطالبات زنان، جوانان، کارگران و معلمان و اقوام توسل به تهدید و ارعاب و حبس فعالان مدنی، همه از پی آمدهای حذف نظارت و کنترل ملت بر مجلس و دولت است

همه این معضلات، ناشی از سلب مشارکت ملی و حذف خیر خواهان ملت از صحنه سیاست کشور است. تا حق ملت برای انتخاب مجلس بازیچه دست شورای نگهبان است، در بر همین پاشنه می چرخد.

تا کنون محرومیت از حق مشارکت، شامل احزاب و سازمان های خارج از نظام جمهوری اسلامی ایران بود امروز منقدان سرشناس اصلاح طلب، که خود از پایه گذاران این حکومت بوده اند، به جرم انتقاد از حق مشارکت محروم می شوند و دور نیست روزی که اصول گرایان منتقد نیز چوب این قانون انتخابات را بر تن خود حس کنند.

با توجه به این حقیقت که نظامی گرایان حاکم، با حمایت رهبری، حذف جمهوریت نظام را هدف قرار داده اند؛

با توجه به اینکه دستگاه حاکم، به دلیل وجود مقاومت در در جامعه و حکومت، هنوز قادر نیست گام نهایی را در قلع و قمع همه منتقدان و ناراضیان بر دارد و مجبور است نقشه حذف ناراضیان و مخالفان را به تدریج و مرحله به مرحله پیش ببرد؛

با توجه به این که تریبون مجلس یک امکان واقعی برای طرح خواست ها و مطالبات اجتماعی است؛
با احساس نگرانی بسیار از سیر قهقرایی صیانت از حقوق و آزادی های سیاسی در کشور؛

ما امضاء کنندگان این فراخوان از عموم نامزدهای مسئول و متعهد به حفظ اقتدار ملت ، طلب می کنیم که پیگیری خواست ملی برای تصحیح قانون انتخابات را در مرکز توجه قرار دهند.
ما امضاء کنندگان این فراخوان از همه هم میهنان شریف، در سراسر کشور دعوت می کنیم که در روز 24 اسفند در هر یک از حوزه های انتخابات ، که امکان رقابت جدی میان نامزدها وجود دارد، حاضر شده و رای خود را به سود کسانی به صندوق بریزند که از حق همگان براي برخوردار شدن از حقوق بشر ، از جمله حق شرکت در انتخابات آزاد، سالم عادلانه و رقابتي دفاع می کنند؛ به نظارت استصوابی معترض وخواستار لغو آ ن هستند؛ به کسانی رای دهد که خود را به متحقق کردن "شعار ایران برای همه ایرانیان" متعهد و وفادار می دانندند..

محمد آل ابراهیم
مسعود آذری
جمشید اسدی
مهدی امینی
بابک امیر خسروی
پروین اشتهاردی
کامران امیری
مرتضی اسفندیاری
سعید الموتی
محمد برقعی
رضا جوشنی
محسن حیدریان
محمود دشتی
فرهاد روحی
جلال سرفراز
سعید شروینی
ضیا عابدی
حمید عمرانی
بهرام عباسی
فرهاد فرجاد
سهیل کشاورز
ملیحه محمدی
ابراهیم نبوی
منوچهر نوروزیان
فرخ نگهدار
پرستو انتصاری
حسن سیدی
اکبر دوستدار صنایع
محمود میرزاوند
اصغر اکبری
حمید احمدزاده
یدی قربانی
سهیلا کلامی
حمید فرخنده


نظر کاربران:

با تشکر از امضا کنندگان نامه که در لحظات حساس توانستند تصمیم درست را اتخاذ کنند و جسورانه آنرا بیان کردند. بویژه از اعضای اتحاد جمهوریخواهان ایران. ای کاش این تصمیم را زودتر اعلام میکردند. به امید آنکه در آینده شاهد تداوم این اندیشه و اتحاد عمل بیشتر و اتخاذ سیاست و بیان و عمل بموقع آن باشیم.

*

امضا کنندگان محترم فراخوان!
آیا شما تا این لحظه ، واقعا به داوطلب یا داوطلبانی برخورد کرده اید که شرایط شما را برای شرکت و داوطلبی نمایندگی تامین کرده باشند؟ یعنی با توجه به فرمولبندی شما که فرموده‌اید: "رای خود را به سود کسانی بریزید که از حق همگان براي برخوردار شدن از حقوق بشر ، از جمله حق شرکت در انتخابات آزاد، سالم عادلانه و رقابتی دفاع می کنند؛ به نظارت استصوابی معترض وخواستار لغو آ ن هستند؛ به کسانی رای دهد که خود را به متحقق کردن "شعار ایران برای همه ایرانیان" متعهد و وفادار می دانندند.."



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024