جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 07.03.2008, 10:07


مطالب خبرگزاری مهر و فارس هر دو مشابه است و منشاء واحدی دارند. این دو خبرگزاری از قول یک «مقام آگاه» اردلان را به حمایت از گروه «پژاک» متهم کرده‌اند، ولی کیهان حسین شریعتمداری، که در اینگونه پرونده‌سازی‌ها تجربه‌ی طولانی‌تری دارد، متوجه شده که چسب این برچسب آبکی‌تر از آن است که به پروین اردلان بچسبد، داده‌های «مقام آگاه» را انداخته سطل آشغال و خود سناریوی مفصل دیگری بافته است.
ظاهرا اعطا جایزه اولاف پالمه به خانم اردلان برای مقام‌های حکومت ایران گران آمده است و جلوگیری از سفر اردلان به سوئد هم بیش از آنکه فایده‌ای برای حکومت داشته باشد، به انعکاس بیشتر این رویداد مهم کمک کرد.


گزارش خبرگزاری مهر - چهارشنبه ۱۵ اسفند
هبه موسسه سوئدی به حامیان تروریسم!

رسانه های وابسته به دولت آمریکا از پرداخت کمک ۷۵ هزار دلاری به حرکتهای اعتراضی در ایران پرده برداشتند. این کمک قرار است توسط یک بنیاد سوئدی به عضو یک گروه غیر قانونی پرداخت گردد.
بک مقام آگاه به خبرگزاری مهر گفت : برخی از جریانات سیاسی مخالف ج.ا.ا که در خارج از کشور حضور دارند در اقدامی همسو با سیاستهای کاخ سفید همواره سعی نمودند در پوشش های مختلف مبالغی را به عناصر و جریانات وابسته خود پرداخت نمایند. یکی از این روشها که در چند سال اخیر مرسوم گردیده، پرداخت پول در پوشش جایزه است.

وی افزود: پرداخت مبلغ ۷۵ هزار دلار به عضو یک گروه غیر قانونی که در یکی دو سال اخیر به جهت بر هم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه و حمایت از اعضای گروهک تروریستی پژاک تحت پیگرد قضایی بوده است یکی از این اقدامات خصمانه می باشد.

این مقام مطلع گفت: پروین اردلان که متهم به برگزاری تجمعات غیر قانونی و ارتباط با عناصر گروهک تروریستی پژاک می باشد جهت دریافت این کمک معرفی گردیده است و رسانه های وابسته به دولت آمریکا با حمایت برخی سرسپردگان خود در داخل تلاش می نمایند تا وی را بعنوان یک فعال حقوق بشر معرفی کنند.

" این در حالی است که فرد یاد شده نه تنها یک چهره شناخته شده بین المللی نیست، بلکه در داخل کشور نیز شناخته شده نبوده و هیچگونه آثار علمی و فعالیت شاخصی از خود نداشته است. لذا قرار دادن این فرد در کنار افراد سرشناس همچون کوفی عنان که پیش از این دریافت کننده این جایزه بوده اند، خود جای تامل دارد!"

وی افزود : جریان اپوزیسیون قصد دارند از این طریق حرکتهای اعتراضی در ایران را گسترش دهند و این امر موجب زیر سئوال رفتن استقلال حرکتهای اصیل مدنی در کشور خواهد شد.

به گفته این مقام آگاه ، وزارت خارجه می بایست به این اقدام دولت سوئد بعنوان دخالت آشکار در امور داخلی ایران و تلاش برای حمایت از یکی از حامیان تروریسم و ایجاد بی نظمی و هرج و مرج در کشور هشداری جدی داده و سفیر این کشور را در اسرع وقت به وزارت امور خارجه احضار نماید.

بنا بر اطلاعات واصله پروین اردلان چندی قبل جهت انجام تحقیقات مقدماتی در خصوص ارتباط با گروهک تروریستی پژاک به دادسرا احضار گردیده بود که از مراجعه به دادگاه امتناع کرد. به همین جهت تا پایان تحقیقات قضایی از خروج وی از کشور ممانعت گردیده است.

در عین حال پس از فاش شدن این خبر وابستگی مالی برخی مدعیان حقوق زنان به کمک های موسسات و بنیادهای اروپایی – آمریکایی به اثبات رسید.


گزارش خبرگزاری فارس - چهارشنبه ۱۵ اسفند
حمایت گروههای كمونیستی از پروین اردلان

خبرگزاری فارس: برخی گروههای كمونیستی فعال در كشور سوئد (مانند حزب سوسیال دمكرات) از پروین اردلان، حمایت كردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حمایت گروهكهای كمونیستی از اردلان كه دارای سابقه حمایت از اعضای گروهك تروریستی و ماركسیستی پژاك كه از شاخه‌های نظامی پ.پ.ك نیز می‌باشد، چندان دور از انتظار نبود.
پیش از این گفته می‌شد پرداخت كمك 75 هزار دلاری در پوشش بنیاد سوئدی اولاف پالمه به نامبرده با هدایت و پشتیبانی این گروههای سیاسی و با هدف گسترش نارضایتی در كشور صورت پذیرفته است.


خبر ویژه کیهان - چهارشنبه ۱۵ اسفند
حمایت لابی اسرائیل از دختركان عتیقه! (خبر ویژه)

در آستانه روز هشتم مارس، لابی اسرائیل در سوئد فعالیت‌های خود برای حمایت مالی غرب از «جنگ زنانه براندازی» و «كمپین یك میلیون امضاء» شدت بخشیده است. بخشی از این لابی صهیونیستی كه «بنیاد پژوهش‌های زنان ایران» در زمره آن است را «هایده درآگاهی» (عضو ارشد بنیاد پژوهش‌های زنان)، «هما سرشار» در خارج از كشور تشكیل می دهند. «سرشار» از رابطان رئیس جمهور اسرائیل با فعالان فمنیست در ایران، عضو سازمان بنی بریت و نیز برنده جایزه بهترین روزنامه نگار از سازمان «فرزندان صهیون» در اسرائیل است كه با «شهلا شركت» (مدیرمسئول ماهنامه توقیف شده زنان) و «اعضاء كمپین یك میلیون امضاء» نیز در ارتباط می باشد.
لابی اسرائیلی زنان در یك سال گذشته كوشیده است تا جوایزی را برای فمنیست‌های هوادار كودتای مخملی در ایران از كشورهایی مانند سوئد بگیرد. جایزه «بنیاد اولاف پالمه» با حمایت این لابی در روز ششم مارس(پنجشنبه) در استكهلم به پروین نجفقلی اردلان (معروف به پروین اردلان، رفیقه فرج سركوهی) اهداء خواهد شد.
اردلان كه از اعضاء «مركز فرهنگی زنان» در ایران است، از سال 1380 با شركت در سمینار سالانه «بنیاد پژوهش‌های زنان»، روابط خود را با این بنیاد آغاز كرد. این بنیاد را وابستگان به دربار ستمشاهی و زنان یهودی صهیونیست اداره می كنند. وی كه در دوره ای سردبیر نشریه بین الملل شهرداری تهران (در زمان غلامحسین كرباسچی) بود، از اعضاء اولیه كمپین زنانه دختركان و پسركان به شمار می رود. این كمپین بر پایه تكنیك‌های كودتای مخملی كه در «خانه آزادی» سازمان جاسوسی سیا صورتبندی شده است و بر مبنای طرح «خاورمیانه بزرگ» برای مبارزه با احكام قطعی اسلام عمل می كند.
به گزارش رسانه‌ها، پروین اردلان كه روز 13 اسفند برای دریافت جایزه لابی صهیونیسم در سوئد عازم استكهلم بود، به سبب داشتن پرونده قضایی مفتوح در دادسرای انقلاب اسلامی، اجازه خروج از كشور نیافت. براساس یافته‌های «كیهان»، این لابی می كوشد در آینده نزدیك برای حمایت بیشتر از «شادی صدر» كه علیه قوانین اسلامی در ایران مبارزه می كند، جایزه ای را نیز برای وی از یكی از دولت‌ها یا نهادهای شبه مدنی اروپایی كسب كند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024