شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 02.03.2008, 11:44


ادوارنیوز: هشت نفر از دانشجویان متحصن دانشگاه شیراز به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند. یکشنبه ساعت ۵ عصر احضاریه دادگاه انقلاب شیراز تسلیم ۸ نفر از دانشجویان متحصن این دانشگاه شد.
اسامی احضار شدگان:

۱- محسن گوهر نیا
۲- عباس رحمتی
۳- لقمان قدیری
۴- هادی عسکری
۵-کاظم رضایی
۶- اسماعیل جلیلوند
۷-مجتبی بخشنده
۸- حمید رضا جنتی


گزارش ششمین روز از تحصن بزرگ
ششمین روز تحصن دانشجویان دانشگاه صبح روز یكشنبه ۱۲ اسفند، از روبروی دانشكده علوم اجتماعی آغاز شد. متحصنین با سردادن شعارهای روزهای گذشته باز هم بر خواسته ی اصلی و به حق خود یعنی بركناری مدیریت نالایق دانشگاه دكتر صادقی تاكید كردند. اساتید دانشكده ی علوم اجتماعی در حمایت از این حركت دانشجویان با تعطیل كردن كلاس ها به صف حامیان این حركت دانشجویی پیوستند.
شایان ذكر است كه مدیریت دانشگاه كه در روزهای گذشته ازهر وسیله ای برای برهم زدن اعتصابات بهره برده بود شب گذشته با انتشار و توزیع برگه هایی با مضمون «جلسه ی پرسش وپاسخ؟! با حضور ریاست و معاونین (سابق) در راستای تحقق حقوق وخواسته های دانشجویان» پس از ۶ روز مقاومت و ایستادگی متحصنین سرانجام ناچار شد در میان دانشجویان حاضر شود. البته نكته ی مهم این مراسم برگزاری آن از سوی شورای صنفی انتصابی دست نشانده ی صادقی بود كه یه عنوان اولین اقدام این شورا ازآن یاد شده بود..
دانشجویان متحصن برای اعتراض به برگزاری این مراسم از مقابل دانشكده ی علوم اجتماعی به سمت تالار فجر حركت كردند.
دانشجویان كه در ۶ روز گذشته ی تحصن ، اثری از دكتر صادقی دردانشگاه نیافته بودند و حتی دریكی از روزهای تحصن شاهد فرار كردن رئیس دانشگاه از اتاق ریاست بودند برای جلوگیری از ورود صادقی در مقابل درب تالار صف كشیدند اما صادقی ار درب اضطراری وارد تالار فجر شد.

دانشجویان با سردادن شعارها ودر دست داشتن پلاكاردهایی چون "صادقی فراری مفسد اقتصادی "، صادقی بی حیا استعفا استعفا "،"دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد""صادقی حیا كن ریاست رها كن"و... وارد تالار شدند. دانشجویان دراعتراض به عدم احترام دكتر صادقی به شان دانشجویان متحصندر سخنرانی وی اختلال ایجادكردند. دانشجویان متحصن اعتقاد داشتند كه دیگر فرصت صحبت ، توجیه و دفاع ریاست دانشگاه از عملكرد سه ساله ی خود به سر آمده و با سر دادن شعار " صادقی صادقی استعفا استعفا " بر آخرین خواسته ی خود تاكید كردند. صادقی در طول سخنان خود سعی داشت از طرق مختلف به این خواسته ی دانشجویان بی اعتنایی كرده و خواستار مذاكره با متحصنین شد. این در حالی است كه پس از تحصن سه روزه ی بهار امسال در دانشگاه ، صادقی به دانشجویان قول داده بود كه به صورت ماهانه در تالار فجر حاضرشود كه در طول این نه ماه هیچ گاه به این قول خود عمل نكرد.
در طول برگزاری جلسه عده ای از بسیجیان با ایجاد درگیری هایی فیزیكی با دانشجویان معترض زد و خورد كردند. این عده ی اندك با سر دادن شعارهایی داتشجویان متحصن را بیگانه و از ایادی استكبار نامیدند.

در ادامه اتفاقات صادقی با گفتن این مطلب كه هیچ گاه استعفا نخواهد داد و تنها كسانی كه مرا به این سمت انتصاب كرده اند توانایی خلع مرا دارند ، خشم دانشجویان متحصن را بر انگیخت و متحصنین با فریاد های بلندتری شعار های خود را تكرار كردند.
سپس یكی ار دانشجویان كه به سختی و با تلاش فراوان توانست پشت تریبون برود با قرائت بیانیه ای از سوی متحصنین ، این جلسه و ریاست دكتر صادقی را به رسمیت نشناخت و تمام دانشجویان متحصن از جلسه خارج شدند.
دانشجویان كه تعدادشان به ۲۰۰۰ نفر رسیده بود با حلقه زدن در مقابل درب تالار فجر و خواندن سرودهای یار دبستانی و ای ایران و... اتحاد خود را حفظ كرده و بر خواسته ی خود بیش از گذشته تاكید كردند.
نكته ی بسیار جالب فعالیت بیش از حد بیش از ۷۰ تن ازبسیجیان در راستای ایجاد تنش و درگیری فیزیكی با دانشجویان متحصن بود. این عده پس از خروج متحصنین از تالار فجر به بهانه ی توهین متحصنین به شهدا از تالار خارج شده و با سر دادن شعار " مرگ بر منافق " و " دانشجوی منافق اخراج باید گردد " سعی در ایجاد تنش داشتند. دانشجویان متحصن با حلقه زدن و خواندن سرود یار دبستانی این حربه ی مدیریت را نیز خنثی كرده و مانع از ایجادرگیری شدند. دانشجویان در جواب این عده شعار می دادند "جیره خوار" نکته جالب انکه دانشگاه جهت ارعاب دانشجویان یک دستگاه آمبولانس را در محل تجمع پارک کرده بود.

دانشجویان سپس با تجمع درمیدان اصلی دانشگاه و سردادن شعار به سوی ساختمان مدیریت حركت كردند. سپس دانشجویان بسیجی كه هم چنان قصد به تنش كشاندن فضای دانشگاه را داشتند با تجمع در میدان دانشگاه و سردادن فریاد یاحسین بی احترامی به شهدا را ،محكوم كردند. نكته ی بسیار جالب این جمع حضور دانشجویان بسیجی ازدانشگاه های باهنر،پیام نور،آزاد و پزشكی شیراز در میان آنان بود. آنها پلاکاردهایی با مضمون "شهدا شرمنده ایم" ، " امام زمان تسلیت " ، " بالدم بالروح لبیک یا شهید " در دست
داشتند.
در چند روز اخیر حضور نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه چون نیروهای اداره ی اطلاعات در صحن دانشگاه بسیار ملموس بوده است. تهدید و ارعاب دانشجویان و خانواده هایشان از سوی حراست دانشگاه و حتی اداره ی اطلاعات در راستای به پایان رساندن تحصن دانشگاه شیراز هم چنان ادامه دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024