شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 29.01.2008, 10:17


ایسنا: جورج بوش در سخنرانى سالانه‌اش گفت نيروهاى آمريكايى "با آنهايى كه سربازان‌مان را تهديد كنند مقابله خواهد كرد" و آمريكا از متحدان و منافعش در خليج‌فارس دفاع خواهد كرد.

به گزارش پايگاه اينترنتى كاخ سفيد، جورج بوش، رييس جمهور آمريكا روز دوشنبه در بخشى از سخنرانى سالانه معروف به "وضعيت كشور" به ايران اشاره كرده و تهران را به تجهيز و تعليم شبه نظاميان عراقى متهم و گفت شكست در عراق ايران را تقويت خواهد كرد.

بوش در ادامه اظهاراتش با متهم كردن تهران به حمايت از تروريسم، گفت: ما در برابر نيروهاى افراطى كه به وسيله رژيم تهران شكل مى‌گيرند ايستاده‌ايم، مسوولان ايران مردم خوب و مستعد را سركوب مى‌كنند و هر جايى كه آزادى در خاورميانه پيشرفت مى‌كند به نظر مى‌رسد رژيم ايران آنجاست تا با آن مخالفت كند.

رييس جمهور آمريكا در اين سخنرانى ايران را به تامين مالى و آموزش گروه‌هاى شبه‌نظامى در عراق متهم و حزب‌الله لبنان و حماس را تروريست‌هايى خواند كه تحت حمايت ايران هستند.

بوش گفت كه تهران همچنين موشك‌هاى بالستيكى را با بردهاى در حال افزايش توليد مى‌كند و به توسعه قابليت غنى‌سازى اورانيوم كه مى‌تواند براى ساخت سلاح هسته‌يى به كار گرفته شود ادامه مى‌دهد.

بوش خطاب به ایرانیان گفت: پيام من به ملت ايران روشن است: ما هيچ مشكلى با شما نداريم، به سنت‌ها و تاريختان احترام مى‌گذاريم و به دنبال روزى هستيم كه شما آزادى خود را داشته باشيد.

رئيس جمهور آمريكا ادامه داد: پيام ما به مقامات ايران نيز روشن است: غنى‌سازى هسته‌يى را به شكلى قابل راستى‌آزمايى تعليق كنيد تا مذاكرات بتواند آغاز شود و براى پيوستن به جامعه ملل در خصوص نيات هسته‌يى و اقدامات گذشته‌تان شفاف سازى كنيد.

وى با اعلام اينكه دولت ايران مردمش را سركوب مى‌كند، حکومت ایران را به حمايت از تروريسم متهم كرد.

بوش در ادامه پيامش به مقامات ايرانى ادامه داد: اما پيش از همه اينها اين را بدانيد كه آمريكا با آنهايى كه سربازانمان را تهديد كنند مقابله خواهد كرد و ما در كنار متحدانمان خواهيم ايستاد و از منافع حياتى‌مان در خليج‌فارس دفاع خواهيم كرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024