جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 29.01.2008, 13:20


ایسنا:سخنگوی قوه‌ی قضاييه از صدور حكم اعدام برای 4 تن از كارمندان گمرك فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، عليرضا جمشيدی در نشست خبری اين هفته‌ی خود در جمع خبرنگاران گفت: سه تن از كارمندان گمرك و يك نفر حق‌العمل‌كار به اتهام فساد اداری و جرايم اقتصادی از جمله رشا، ارتشا و اخلال در نظام اقتصادی و جرايم ديگر هر چهار نفر به اعدام محكوم شدند كه حكم حق‌العمل‌كار اجرا شده است.

سخنگوی قوه قضاييه هم‌چنين گفت: سه نفر ديگر هم‌اكنون در زندان هستند و تقاضای يك درجه تخفيف (حبس ابد) داشتند كه در حال بررسی است.

وی در مورد آخرين وضعيت پرونده‌ی شهرام جزايري، گفت: پرونده‌ی وی دارای دو بخش فرار و يك پرونده در مجتمع اقتصادی است كه در قسمت فرار و در بخشی كه احتمال سهل‌انگاری و مسامحه‌ی قضات و ماموران زندان وجود داشت، پرونده‌ای در دادسرای انتظامی قضات مطرح و در حال بررسی است.

وی گفت: بر اساس قانون نمی‌توان به جرم قاضی رسيدگی كرد مگر اين‌كه تعليق شود و بايد صبر كرد كه پرونده در دادسرا به نتيجه برسد.

جمشيدی با بيان اين‌كه پرونده هم‌اكنون در حال سپری كردن مراحل نهايی در دادسراست، تصريح كرد كه هيچ قرار يا حكمی در پرونده‌ی فرار جزايری صادر نشده است.

جمشيدی در مورد دانشجويی كه در يكی از زندان‌های سنندج فوت كرده، اظهار داشت: بر اساس گزارشی كه از اداره‌ی اطلاعات سنندج و دادگستری آن‌جا ارائه شده وقتی به سلول اين فرد مراجعه می‌كنند مشخص می‌شود كه وی خود را حلقه‌آويز كرده كه بلافاصله جسد متوفی به پزشكی قانونی منتقل می‌شود.

وی با بيان اين‌كه علت نهايی مرگ در مورد وی در دست بررسی است، اظهار داشت: در مراجعه با خانواده‌ی وی نيز اعلام شد كه اگر آن‌ها شكايتی دارند شكايت خود را تسليم كنند طبيعی است كه بايد برای مشخص شدن نتيجه صبر كرد و خانواده‌ی وی نيز اگر شكايتی دارند می‌توانند مراجعه كنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اين‌كه پدر اين فرد درخواست نبش قبر كرده آيا اين امر امكان دارد؟ گفت: طبيعی است كه اين بستگی به نظر قاضی دارد. من نمی‌دانم كه تقاضايی در اين رابطه شده يا نه؟

سخنگوی قوه‌ی قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در رابطه با اخبار تجمعاتی كه در دو روز گذشته در برخی سايت‌ها منتشر شده و احتمال دستگيری برخی از دانشجويان، گفت: تجمعاتی كه اخيرا در دانشگاه‌ها بوده صورت صنفی داشته و هنوز گزارشی مبنی بر دستگيری نداشتيم.

وی افزود: ۸ نفر از دانشجويانی كه قبلا بازداشت شده بودند طی روزهای اخير قرارشان تبديل می‌شود كه با توديع وثيقه آزاد می‌شوند.

جمشيدی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با پرونده‌ی مفسد اقتصادی مربوطه به مدير يكی از بانك‌ها و اين‌كه آيا برای وی قرار وثيقه صادر شده يا خير، گفت: از دوستانم در دادسرا و نيروی انتظامی به دليل اين‌كه اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتی است و اطلاع‌رسانی در اين مرحله صحيح نيست، گله دارم.

وی خاطرنشان كرد: اين پرونده‌ی در مورد رشاء و ارتشاء مطرح بوده و اين‌كه وی آزاد شده يا نه اين امر بستگی به تصميم قاضی دارد. با نظر قاضی می‌تواند آزاد شود يا اين‌كه قرار بازداشت صادر شود اما اكنون اطلاعی از اين‌كه آزاد شده يا نه ندارم. لازم به ذكر است كه وقتی فردی متهم می‌شود وظيفه‌ی ما اين است كه با قدرت و به صورت محكم به اين پرونده رسيدگی كنيم و يقين دارم كه مجتمع ويژه‌ی امور اقتصادی اين كار را انجام و می‌دهد.

خبرنگاری از جمشيدی در رابطه با دستگيری و محكوميت تعدادی از بهاييان در شيراز سوال كرد كه وی پاسخ داد: اين افراد حدود ۵۴ نفر بودند كه تبليغاتی عليه نظام داشتند. متهمان رديف اول تا سوم به چهار سال حبس محكوم و در حال سپری كردن محكوميت هستند. متهمان رديف چهار به بعد نيز به يك سال حبس محكوم شدند و حبس آنان به صورت تعليقی است.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر چه تعداد دانشجو در زندان هستند، گفت: در مجموع ۱۹ انشجو در زندان هستند كه به زودی ۸ نفر از اين دانشجويان با صدور قرار و توديع آن آزاد می‌شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024