شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.01.2008, 21:46


ادوارنيوز: ناآرامى در كوى دانشگاه تهران كه از ظهر روز جمعه و در اعتراض به مسائل صنفى آغاز شده بود از غروب روز شنبه با تجمع بيش از هزار دانشجوى ساكن اين كوى در برابر سلف كوى دانشگاه تهران از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ادوارنيوز دانشجويان خشمگين با حركت به سمت درب اصلى كوى دانشگاه اين درب را خرد كرده و وارد خيابان اميرآباد شده اند اين درحالى است كه ده ها پليس ضد شورش و پليس موتور سوار كنترل خيابان اميرآباد و اطراف كوى دانشگاه را در دست گرفته اند.

حضور انبوه نيروهاى امنيتى و انتظامى موجب تحريك دانشجويان شده و برخى از گزارشها حاكى از سنگ اندازى دانشجويان به سمت گارد ضد شورش و درگيرى دانشجويان خارج شده از كوى با پليس حكايت دارد. برخى دانشجويان در اين درگيرى توسط پليس مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند

گزارشهاى تكميلى حاكى است در ساعت ۲۱ دستكم دوهزار دانشجوى ساكن كوى در خيابان اميرآباد تجمع كرده اند و فرهادى مدير كوى در حال گفتگو با دانشجويان و تلاش براى بازگرداندن ايشان به داخل محوطه كوى است.
تحصن دانشجويان معترض على رغم سردى هوا تا ساعت ۱۰ ادامه پيدا مى كند ودر اين لحظه دانشجويان با اعلام مطالبات خود اعلام مى كنند كه اين تجمع تا برآورده شدن مطالبات هر شب از ساعت ۷تا ۱۰ شب ادامه خواهد يافت .
مطالبات دانشجويان بدين شرح است :‌
۱. تهيه ى منشورحقوق صنفى دانشجويان
۲. بهبود وضعيت رفاهى كوى دانشگاه تهران
۳. بهبود غذاى كوى
۴. برقرارى مجدد سرويس هاى اياب و ذهاب دانشجويان از خوابگاه به دانشگاه و بر عكس كه از اول امسال همراه با تفكيك اين سرويس ها به سرويس دختران وپسران زمان آن نيز محدود شده بود . دانشجويان خواهان كار اين سرويس ها از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر براى پسران و تا ۱۰ شب براى دختران شدند
۵. آزادى دانشجويان سياسى دربند
۶. توقف احضار فعالين دانشجويى سياسى وصنفى به كميته هاى انضباطى
همچنين گفته مى شود در اين تجمع عده اى سعى داشتند تا بااستفاده از فرصت تجمع را به سمت خواسته هايى مثل رد صلاحيت كانديداهاى اصلاح طلب سوق دهند كه موفق نشده اند .
در حاشيه تجمع تعدادى از دانشجويان نيز براى زمان كمى بازداشت شدند و از آنها خواسته شد كه فردا به پليس امنيت مراجعه كنند



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024