پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 07.01.2008, 10:17

تهران ۱۷درجه زیر صفر می‌رود


نوروز: در حالیكه ادامه بارش برف و چشم‌انداز اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی از سردترین زمستان سال‌های پس از انقلاب خبر می‌دهد و حتی برآوردها از رسیدن درجه هوا به ۱۰ تا ۱۷ درجه زیر صفر در ۲۴ ساعت آتی حكایت دارد، نهادهای مسؤول رسما اطمینان داده‌اند كه تدابیر لازم برای بحرانی نشدن وضعیت پایتخت را اندیشیده‌اند.

در این زمینه، ستاد مدیریت بحران شهر تهران یكشنبه‌شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کمیته تخصصی شریان های حیاتی این ستاد بعد ازظهر امروز با برگزاری نشستی اضطراری، ایعاد احتمالی تداوم شرایط جوی موجود، تاثیر آن بر شبکه های حیاتی آب، برق، گاز و پخش فرآورده های نفتی و اتخاذ تدابیر و هماهنگی های لازم برای رویارویی با مشکلات اختلالات احتمالی را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه نمایندگان شرکت برق منطقه ای تهران، پخش فرآورده های نفتی، آب و فاضلاب شهر تهران، آب منطقه ای تهران و گاز تهران بزرگ در این نشست اضطراری حضور یافتند و ضمن ارائه آخرین گزارش ها از عملکرد شبکه های حیاتی، به تشریح پیش بینی های اتخاذ شده و نیازهای موجود پرداختند.

در همین خصوص نماینده شرکت گاز با اعلام اینکه «تدابیر لازم برای جلوگیری از افت فشار گاز در شبکه اتخاذ شده و شرکت گاز از طریق شماره تلفن ۱۹۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است»، تاکید کرد که صرفه جویی شهروندان در مصرف گاز، عمده درخواست این شرکت است چرا که این صرفه جویی علاوه بر جلوگیری از افت و در نهایت قطع شبکه گاز کلان شهر تهران در تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای تولید برق و دیگر مراکز حساس نقش بسزایی دارد.

همچنین از مراکز دولتی، نهادهای عمومی و مدیریت واحدهای تجاری درخواست شد که در ساعات پایان کار نسبت به خاموش کردن تاسیسات گرمایشی اقدام نمایند تا صرفه جویی مناسب حاصل شود. در غیر این صورت گاز این گونه از مشترکان پرمصرف قطع خواهد شد.

نماینده شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز در این جلسه به پیش‌بینی این شرکت برای رویارویی با «سخت‌ترین شرایط محتمل» پرداخت و تاکید کرد که درخواست این شرکت بازگشایی سریع مسیرهای منتهی به نیروگاهها توسط ارگان های مربوطه، صرفه جویی در مصرف برق توسط شهروندان و تامین به موقع سوخت نیروگاهها و محافظت شهروندان از شبکه های برق حین برف روبی پشت بام هاست.

همچنین نماینده‌های شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهر تهران با بیان گزارش میزان بارش‌ها و مصرف شبکه آب، با توجه به احتمال وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی در شبکه و کاهش ظرفیت تامین و ابرسانی بر صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان و مراقبت از یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب، تاکید کردند.

سپس مسائل مربوط به پخش فرآورده‌های نفتی در این جلسه بررسی شد و نماینده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ای تهران با اعلام اینکه توزیع فرآورده های نفتی از جمله تامین بنزین جایگاههای سطح شهر تهران با تداوم بازگشایی معابر جهت عبور و مرور نفت کش ها با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد تاکید کرد که با توجه به ذخیره سازی مناسب سوخت در انبارهای سه‌‌گانه سوخت تهران، کمبودی در توزیع فرآورده های نفتی رخ نخواهد داد و تلاش برای تامین سوخت دوم نیروگاههای برق که در حال حاضر برای صرفه جویی در مصرف گاز، از سوخت دوم استفاده می کنند ادامه دارد.

همچنین اعلام شد که شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ای تهران در مناطقی که احتمالا با افت فشار گاز مواجه شوند نسبت به توزیع نفت سفید اقدام خواهد کرد.

در این نشست همچنین به طور مشترک اعلام شد که تمامی شرکت‌های تامین کننده نیازهای حیاتی شهر با پیش‌بینی گروه‌های امدادی شبانه روزی (کشیک های ۲۴ ساعته) بر تداوم مطلوب خدمات نظارت دارند. همچنین ضروری است که شهروندان در مصرف گاز، برق، آب و سوخت به طور توام اقدام نموده و به مشارکت متقابل مدیریت شهری را در گذار از شرایط بحرانی فعلی همراهی نمایند.

***

تابناک: اما کدام استان‌ها از برف بهره‌مند شده و کدام تعطيل شده‌اند.

* قم: مدارس تعطيل، ادارات باز
به گزارش خبرنگار «تابناک» از قم، اين شهر کويري نيز شاهد برفي کم‌سابقه بوده و حدود بيست سانتي‌متر برف در آن نشسته که باعث شد مدارس شوند.

با اين حال، استانداري قم شب گذشته با اشاره به لزوم خدمت‌رساني، ادارات دولتي را فعال اعلام کرد. گويا بيشتر مدارس و حوزه‌هاي علميه اين شهر نيز به حال تعطيل در آمده است.

* زنجان: تعطيل
معاون برنامه ريزي استانداري زنجان گفت: به دليل برودت هوا و يخبندان و براي صرفه‌جويي در مصرف گاز امروز در استان زنجان تعطيل اعلام شده و ادارات و دانشگاه‌ها و مدارس امروز تعطيل هستند.

* چهارمحال و بختياري تعطيل نيست
دبير شوراي اطلاع رساني استان چهارمحال و بختياري گفت: تمامي ادارات در استان چهارمحال و بختياري دوشنبه باز است.
حميدرضا فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهركرد، با اشاره به اين كه ميزان بارش برف به حدي نبوده كه خللي در روند عبور و مرور در سطح شهرهاي استان ايجاد شود، افزود: تمامي ادارات روز دوشنبه مانند روزهاي گذشته از ساعت هفت و پانزده دقيقه شروع به كار مي‌کنند.
وي همچنين در خصوص تعطيلي مدارس استان گفت: با توجه به اين كه در اكثر مدارس امتحانات پاياني اول در جريان است و برخي از امتحانات نيز به صورت كشوري برگزار خواهد شد، هرگونه تصميم گيري نياز به هماهنگي بيشتر دارد كه هم اكنون مسئولان سازمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در حال بررسي شرايط هستند و اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

* گلستان: تعطيل
از سوي استاندار گلستان دوشنبه ادارات دولتي، دانشگاه‌ها و مدارس گلستان تعطيل اعلام شد.

* خراسان رضوي: تعطيل
به‌علت بارش برف و برودت هوا، امروز تمامي مراكز و موسسات دولتي، مدارس، مراكز آموزش عالي و دانشگاه‌هاي استان خراسان رضوي تعطيل شد.

* مازندران: تعطيل
استاندار مازندران گفت: كليه دستگاه‌هاي اجرايي مازندران به غير از ادارات خدماتي پرمراجعه نظير شركتهاي آبفا، شهرداري‌ها، برق و هلال احمر دوشنبه تعطيل است.
ابوطالب شفقت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساري افزود: بر اساس اعلام هيأت دولت كليه مراكز آموزشي و دانشگاهي استان مازندران همزمان با سراسر كشور تعطيل است.

* خراسان شمالي: تعطيل
در پي بارش برف و برودت شديد هوا، استانداري خراسان شمالي كليه مدارس و ادارات اين استان را در روز دوشنبه تعطيل اعلام كرد.

* لرستان: مراکز آموزشي تعطيل، ادارات باز
استاندار لرستان اعلام كرد: ادارات دولتي استان لرستان به رغم بارش برف، دوشنبه تعطيل نيست، اما ساعت شروع به كار آن ساعت ‪ ۹‬صبح است.
دكتر سيد حسين صابري يكشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اما به دليل برف و يخبندان تمامي مقاطع تحصيلي اعم از مدارس و دانشگاه‌هاي استان، روز دوشنبه تعطيل مي‌باشند.

گزارش دريافتي خبرنگار «تابناک» از سراسر کشور حاکي از نتايج زير است:

* آذربايجان شرقي: مراکز آموزشي تعطيل، ادارات باز
* اردبيل: مراکز آموزشي تعطيل، ادارات باز
* ايلام: مدارس ابتدايي تعطيل، ادارات و مدارس با يک ساعت تأخير

* اصفهان: همه مراکز باز
* بوشهر: تنها ابتدايي و راهنمايي صبح تعطيل
* خراسان جنوبي: مدارس تعطيل، دانشگاه‌ها و ادارات باز

* خوزستان: همه مراکز باز
* زنجان: همه مراکز تعطيل، به جز ادارات مهم
* سمنان: مراکز آموزشي تعطيل، ادارات باز

* سيستان و بلوچستان: همه مراکز باز
* فارس: همه مراکز باز
* کرمان: مدارس تعطيل، ادارات باز

* کرمانشاه: مراکز آموزشي تعطيل، ادارات باز
* گيلان: همه مراکز تعطيل، به جز ادارات مهم

*کهگيلويه و بوير احمد: مراکز آموزشي تعطيل، ادارات با دو ساعت تأخير باز
* کردستان: مدارس تعطيل، ادارات و دانشگاه‌ها با يک ساعت تأخير باز
* مرکزي: مدارس تعطيل، ادارات و دانشگاه‌ها باز

* هرمزگان: همه مراکز باز
* همدان: همه مراکز تعطيل به جز ادارات مهم
* يزد: مدارس تعطيل، دانشگاه‌ها و ادارات



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024