سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 23.11.2007, 20:37



"جنگ نه، صلح و حقوق بشر آرِی"
فراخوان جبهه ملی ایران- اروپا
برای تشکیل "کمیته ملی صلح و دموکراسی" در خارج از کشور



بار دیگر بانوی گرامی ایران، شیرین عبادی فریاد رسا و حق طلبانه خود را بلند کرد و اعلام نمود که افزون برانرژی هسته ای، ملت ایران حقوق دیگری هم دارد از جمله زندگی در صلح و داشتن امنیت. پافشاری در مورد یک حق نباید موجب شود ما حقوق دیگر خود را از دست بدهیم. حق مردم این است، جنگ نمی خواهیم، می خواهیم در صلح زندگی كنیم.

شیرین عبادی، در کنفرانسی که روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۶ برگزار شد گفت: "صداهای شریرانه طبل های جنگ، هر چند از دور، اما به گوش می رسند و اگرچه ما آن را دوست نداریم اما احتمال جنگ وجود دارد." وسپس افزود: "طی سی سال گذشته، یک انقلاب و هشت سال جنگ بوده و مردم خسته هستند و خواهان صلح و آرامش هستند."
دراین کنفرانس که شماری از فعالین سیاسی، اجتماعی و هنرمندان نیز شرکت داشتند، خانم عبادی هدف از تشکیل " شورای ملی صلح" را ایجاد "جنبش اجتماعی صلح دوستان ایران برای مقابله با خطرهای تهدیدکننده صلح در ایران" اعلام و اظهار امیدواری میکند:" با طرح این مسئله که اگر ما متحد شویم و یک صدا بگوییم که جنگ نمی خواهیم، این صدا واکنش خواهد داشت".
پس از سخنان خانم عبادی بیانیه "کمیته موقت صلح کانون مدافعان حقوق بشر" خوانده میشود.*

هموطنان
جبهه ملی ایران- اروپا بر این باور است كه با توجه به حساسیتها وموضع گیریهای همه جانبه كشورهای منطقه و قدرتهای فراسوی آنها در برابر حاكمان ایران، وقت آن رسیده است تا با تشکیل کمیته های "ملی صلح و دموکراسی" از نیروهای مورد اعتماد ملت، شرایطی فراهم آورد تا حاکمیت جمهوری اسلامی مجبور گردد برای تفاهم وتعامل با كشورهای منطقه و قدرتهای جهانی اقدام نماید.

ما از همه ایرانیان برون مرز که دغدغه ایرانی آزاد، آباد، دموکراتیک و یکپارچه را دارند دعوت میکنیم، در یک حرکت ملی و فراگروهی کمیته‌های "ملی صلح و دموکراسی" برونمرزی تشکیل داده و از تمام امکانات بین المللی برای پیشگیری از حمله نظامی احتمالی به ایران و واداشتن سردمداران جمهوری اسلامی به قبول قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کمک بگیرند. ما اطمینان داریم که همکاری هدفمند و روشمند سازمانها و افراد ملی و دموکرات ایرانی میتواند نه تنها نتیجه بهتری در دفع خطر جنگ بدهد بلکه در جهت رشد دمکراسی در ایران وبه عقب نشاندن جمهوری اسلامی که ناقض حاکمیت ملت وحقوق بشر است، گامهای موثری بردارد.
بکوشیم تا در برابر جنگ افروزان و ماجراجویان خارجی و داخلی، صدای صلح جویی و حق طلبی ملت ایران را هر چه رساتر بگوش محافلی برسانیم که میتوانند در امر پیشگیری جنگی که همه اسباب آن را فراهم آورده اند، بما یاری رسانند. باشد كه جوٌ بشدت بحرانی موجود دگرگون گشته، یكپارچگی و استقلال كشور از هرگونه خطری مصون بماند و میهنمان به ویرانی كشیده نشود.


شورای عالی جبهه ملی ایران- اروپا


* کمیته موقت صلح اعلام می‌کند:
به نام خداوند جان و خرد


رویدادهای تاریخی نتیجه ی طرح ها و دستاوردهای آگاهانه ی بشر بوده است. از این رو، کمیته ی موقت صلح پیشنهاد می کند که نشستی برای تشکیل شورای ملی صلح به عنوان جنبش اجتماعی صلح دوستان ایران جهت مقابله با خطرهای تهدید کننده ی صلح در ایران تشکیل شود.
بی تردید، شورای ملی صلح می تواند، با همبستگی با همه ی جنبش های صلح طلبان جهان، صدای صلح دوستی مردم ایران را به گوش همه ی جهانیان برساند تا خطرات تهدید کننده صلح را محدود کند.
ما بر این باوریم که چنین شورایی می تواند هر گونه عمل تهدید کننده صلح از جانب نیروهای خارجی را محکوم نموده و از جمهوری اسلامی بخواهد که با پذیرش قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و عمل به تعهدات و میثاق های بین المللی زمینه ی تهدید صلح را از میان بردارد.
بدیهی است، تامین حقوق مدنی مردم ایران شرط اساسی برای داشتن ایرانی آزاد، آباد و مستقل خواهد بود.
جنگ نه، صلح و حقوق بشر آری.

کمیته موقت صلح کانون مدافعان حقوق بشر

هادی اسماعیل‌زاده، دکتر محمود بهزادی، تقی رحمانی، کورش زعیم، دکتر عطاءالله شیرازی، مرتضی کاظمیان، عبدالفتاح سلطانی، کیوان صمیمی، شیرین عبادی، نرگس محمدی، خدیجه مقدم، علی‌اکبر موسوی خویینی، عبدالله مومنی.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024