جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 11.11.2007, 10:38




خبرنامه امیرکبیر: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امرکبیر(پلی تکنیک تهران)، با صدور بیانیه ای به بازداشت گسترده دانشجویان اعتراض کرد. انجمن اسلامی امیرکبیر خواستار آزادی فوری علی عزیزی، علی نیکونسبتی، پدارم رفعتی و همچنین مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند درهم کوبنده ستمگران

رویای شیرین دستگاه اقتدار و سرکوب که می کوشید با صدور احکام سنگین زندان برای مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری در خیال واهی خود تیر خلاص را بر پیکره جنبش مستبدستیز دانشجویان این مرز و بوم بنشاند، با خروش خشم دانشجویان، تصویر کابوس یافت و طنین فریاد «مرگ بر دیکتاتور» چنانش برآشفت که سراسیمه و بی خود از خود، زوزه کشان به هر سو پنجه می افکند که اسباب التیام زخمهای چرک آلود و متعفن خود را فراهم آورد. غافل از آن که در انتخاب مرهم بر خطاست و آرامشش از طریق بازداشت و دستگیری دانشجویان نه تنها نامیسر است که روز از پی روز بر موج اعتراضات آزادی طلبانه دانشجویان و غلیانش خواهد افزود.

همان گونه که آشکار می نمود، سکوت دانشجویان کشور در مقابل احکام زندان برای دانشجویان بی گناه امیرکبیر تنها خیال خام تمامیت خواهان کژاندیش بود و دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور با برپایی تجمعات گسترده، این احکام ظالمانه دستگاه به اصطلاح مستقل قضایی را به باد اعتراض گرفتند. اما مسئولان مدعی آزادی دولت نهم در حالی که بی کفایتی، عدالت گریزی و آزادی ستیزی شان، عریان در مقابل دیدگان همگان نمایان است، اندک اعتراضی را برنتابیدند و نیروهای دستگاه امنیتی به زننده ترین شکل ممکن اقدام به دستگیری تعداد زیادی از دانشجویان حاضر در تجمع پرشکوه دانشگاه علامه نمودند که با گذشت دو هفته از این ماجرا و آزادی تدریجی برخی دانشجویان، پدرام رفعتی از دانشجویان پلی تکنیک هنوز در بازداشت به سر می برد. شب پرستان به این موارد بسنده نکرده و طی روز گذشته در اقدامی کم سابقه و به شیوه ای وحشیانه به منازل علی عزیزی و علی نیکونسبتی (اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت) یورش آورده و بدون ارائه هیچ گونه توضیحی با تفتیش منازل ایشان، این دو عضو دفتر تحکیم وحدت را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

رییس دولت نهم بهتر است به جای دادن وعده های دروغین و مضحک همجون اهدای پاداش به منتقدین، پاسخی برای بازداشت های پایان ناپذیر استادان، دانشجویان، کارگران، معلمان، زنان و دیگر فعالان مسالمت جوی جامعه مدنی ارائه نماید تا بار دیگر وجود آزادی های بی نظیر در ایران در پیشگاه افکار عمومی جهانیان تداعی شود و به جای اعمال فشار به رسانه ها و صدور بخشنامه های متعدد برای جلوگیری از انتشار اخبار سرکوب آزادی خواهان و دگراندیشان، اوقات خود را به حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و جنجال های بین المللی خود آفریده سپری کند و بیش از این با سخنان نا به جا و دور از تعقل، موجبات تمسخر خردمندان را فراهم نیاورد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به اقداماتی چنین ننگین به مسوولان دولت نهم هشدار داده و آزادی هرچه سریعتر دانشجویان دربند دانشگاه امیرکبیر، اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، علی عزیزی و علی نیکونسبتی، و کلیه دانشجویان و دگراندیشان زندانی می باشد.

آری، خواب خوش حاکم نمودن دوباره ترس و خفقان بر دانشگاههای کشور خوابی پریشان و غیرقابل تعبیر است و دانشجویان این سرزمین از طلب آزادی و احترام به حقوق بشر دست نخواهند کشید و برخوردهای سخیف از این دست تنها به استواری هر چه بیشتر قدمهای ایشان در این مسیر خواهد انجامید که ایام سیاه غارت دیری نمی پاید و با دمیدن سپیده بار دیگر آفتاب گرمابخش امید بر این گذرگاه تاریک تابیدن خواهد گرفت و چنین است که از هم اینک مبارزان راه آزادی، با پشت گرمی به وعده حق الهی سرود ظفر سر داده اند.

باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم

گر پاسبان گوید که هی! بر وی بریزم جام می دربان اگر دستم کشد، من دست دربان بشکنم

انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
(پلی تکنیک تهران)
۱۸ آبان ۱۳۸۶



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024