شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.10.2007, 15:07


نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه شرایط کشور را رو به وخامت توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به تعیین سال ۸۶ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی» گفت: نیمی از سال گذشت و پرسش این است که ما تا چه اندازه به این هدف نزدیک شده ایم. واقعیت این است که تا آستانه تحمل افراد و به ویژه مسئولان بالا نرود، اتحاد حاصل نمی شود. تنگ نظری ها، خودخواهی ها، عدم اعتنا به نظرات دیگران، از عوامل اصلی تفرقه است.

روحانی افزود: دوران مسئولیت های همه ما زودگذر است. کشور، ملک مطلق کسی نیست. احساس مالکانه داشتن نسبت به مردم و کشور بزرگترین مشکل و درد بی درمان جامعه است.

روحانی تصریح کرد منافع و مسائل ملی مربوط به همه ملت است و همه باید مسئولیت خود را درباره آن انجام دهند. نمی توان یک مسئله مهم ملی را تنها به یک گروه یا چند نفر سپرد، باید از نظرات و اندیشه های دیگران و از کمک دیگران نیز استفاده کرد، باید تلاش کنیم زمینه های اتحاد و نزدیکی مورد نظر مقام معظم رهبری را در کشور فراهم آوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اکنون در حوزه بین المللی بیش از همیشه مورد تهدید هستیم. دیپلماسی یک کشور زمانی موفق است که اجازه ندهد دشمن دیگر کشورها را علیه منافع ملی کشورمان به خود پیوند دهد. یک ضرب المثل ایرانی می گوید یک دشمن زیاد است و هزار دوست کم. اگر همه کشورهای جهان با ما باشند کم است و اگر یک کشور دشمن باشد زیاد است . نباید برای ازدیاد دشمنان فرصت ایجاد کنیم.

روحانی با انتقاد از کسانی که به گفته حضرت علی " در شرایط خطر هستند و می گویند در بهترین شرایط هستیم و بر شتر چموش سوارند در حالی که می گویند بر شتر رام سوارند"، به برخی از خطرات اشاره کرد و اظهار داشت: اگر عده ای دشمن و دشمنی را حس نکنند. اگر عده ای این طور فکر کنند که دشمن ندارند یا دشمن ضعیف است این فکر زمینه اعمال تهدید دشمن را بهتر فراهم می کند. غفلت از دشمن خلاف عقل و تدبیر است. دشمنان ما بیرحم هستند حاکمان آمریکا واقعا آدمهای شروری هستند و تجاوزاتشان در منطقه این موضوع را به خوبی روشن کرده است. متاسفانه دشمنان ما رو به افزایش اند. تا دیروز در کنار آمریکا انگلیس بود اما امروز فرانسه هم به حرارتی بیشتر در کنار ایالات متحده قرار گرفته است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت : در سالهای پیش وقتی قیمت نفت به مرز ۱۸ یا ۲۰ دلار می رسید، احساس بر این بود که وضوع اقتصادی خوبی در انتظار است. اما اکنون با نفت ۸۰ دلاری که قدرت اقتصادی ما چند برابر شده است، متاسفانه آثار یک اقتصاد سالم و پویا را نمی بینیم. اگر یک برنامه دقیق و همه جانبه ای داشتیم بسیاری از مشکلات کشور در این شرایط قابل حل بود. در این شرایط می بایست از نظر رفاه، رشد سرمایه گذاری خارجی، کاهش تورم و بیکاری بهترین شاخص ها را می داشتیم. اما می بینید که مثلا در مورد مسکن چه دغدغه بزرگی را مردم دارند.

روحانی گفت : باید دید نسبت به سال های گذشته در چه شرایطی هستیم؟ شرایط ما، شرایط مطلوبی نیست. دشمن خود را آماده کرده و علیه ما هر روز توطئه می کند. سازمان ملل و شورای امنیت را پناهگاهی برای خود قرار داده تا از آن طریق فشار را بر ما افزایش دهد.آثار این فشارها در روابط اقتصادی و سیاسی مشاهده می شود . شرایط ما هر روز سخت تر می شود. ممکن است کسی بگوید، مهم نیست. ولی برای مردم ما بسیار مهم است چون هزینه آن را، مردم پرداخت می کنند و آثار اقتصادی آن در زندگی مردم به خوبی لمس می شود.

به گفته روحانی، لازم نیست بانک مرکزی نرخ تورم را اعلام کند، نرخ واقعی تورم را مردم ما بهتر از بانک مرکزی می دانند، بانک مرکزی با فرمول خاص خود محاسبه می کند ولی مردم با همه وجودشان آن را لمس می کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024