پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.09.2007, 19:50


ايسنا: مديرمسوول سايت «بازتاب» با تاييد خبر پلمپ دفتر كارى اين سايت گفت: دفتر كار بازتاب روز چهارشنبه ظاهرا در راستاى تصميمات كميته‌ى تعيين مصاديق فيلترينگ سايت‌هاى اينترنتى پلمپ شد.

محمدجواد بربريان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح كرد: روز چهارشنبه از طرف دادستانى تهران به دفتر سايت بازتاب مراجعه و به پلمپ كردن دفتر كارى سايت بازتاب اقدام كردند.

وى افزود: بلافاصله پيگير موضوع شديم اما با توجه به تعطيلات آخر هفته پيگيرى‌ها از دادستانى تا امروز ادامه يافت. آنچه به ما اعلام شده همان بحث ادامه‌ى فيلترينگ سايت بازتاب در راستاى تصميمات كميته‌ى تعيين مصاديق است كه با توجه به شكايت‌هاىى كه از سوى دولت صورت گرفته، دادستانى تهران دستور پلمپ دفتر كارى بازتاب را صادر كرده است.

مديرمسوول پايگاه خبرى بازتاب اظهار داشت: ما هميشه به شكايت‌هاىى كه از سايت مطرح مى‌شده پاسخگو بوده‌ايم و در جلسات بازپرسى هم حضور پيدا مى‌كرديم و على‌رغم عملكرد برخى سايت‌ها كه هيچگونه آدرس و نام و نشانى ندارند ما از ابتدا حتى قبل از مطرح شدن بحث آيين‌نامه‌هاى مربوط به سايت‌ها هم با وزارت ارشاد و هم با دادستانى، ارتباط و تعامل داشتيم.

وى ادامه داد: در حال حاضر نيز پاسخگو هستيم اما ظاهرا با توجه به فشارهاىى كه وارد شده، گويا دولت معتقد است به دليل آن‌كه سايت را فيلتر كرده‌اند، فعاليت آن نيز بايد متوقف شود.

بربريان، آخرين اقدامات صورت گرفته در زمينه‌ى رفع پلمپ را پيگيرى از طريق دادستانى عنوان و همچنين با اشاره به برخى شايعات مبنى بر خريدن سايت فردا از سوى سايت بازتاب تاكيد كرد: ما فعلا هيچ اقدامى در راستاى خريد سايتى خاص نكرده‌ايم و مطرح شدن اين شايعات تنها يك بازى رسانه‌ىى – سياسى است لذا هر شايعه‌اى در اين زمينه را تكذيب مى‌كنيم.


گزارش خود سايت بازتاب درباره پلمب دفتر آن:
تحقق آرزوى رياست‌جمهورى و پلمب دفتر «بازتاب»

سرانجام پس از ۷ ماه فشار شديد مقامات دولت بر دستگاه قضايى، عوامل دادستانى تهران عصر روز چهارشنبه گذشته با حضور در دفتر سايت «بازتاب»، اقدام به پلمب اين دفتر كردند.

بنابر اين گزارش، مسوولان سايت بازتاب نيز براى رفع مشكل پيش‌آمده، طى اين مدت از به‌روزرسانى اخبار خوددارى كرده‌اند.

سايت بازتاب، از ۲۴ بهمن ماه گذشته به دستور كارگروه فيلترينگ سايتها در دولت، بنابر آيين‌نامه مصوب دولت و بدون حكم قضايى فيلتر شده‌بود. در آخرين روز ادارى سال ۸۵، ديوان عدالت ادارى در پاسخ به شكايت «بازتاب»، دستور موقت رفع فيلترينگ اين سايت را صادر كرد و براى چند روزى اين سايت رفع فيلتر شد. اما با واكنش سريع مقامات دولتى پس از ايام تعطيلات نوروز، مجددا ISP ها مجبور به فيلترينگ اين پايگاه شدند.

از نيمه فروردين ماه گذشته، مسوولان بازتاب طى نامه‌اى به كارگروه مذكور درخواست تجديد نظر در فيلترينگ اين سايت كردند كه به رغم گذشت حدود ۶ ماه پاسخى دريافت نكرده‌اند.

با اين وجود، دست‌اندركاران اين سايت طى هفت ماه گذشته به فعاليت رسانه‌اى خود ادامه داده و به رغم فيلترينگ از سوى مخابرات توانستند همچون گذشته عنوان پربيننده‌ترين سايت خبرى فارسى را براى خود حفظ نمايند و از سوى ديگر نقدهاى كارشناسانه و از موضع اصولگرايى اين سايت بر عملكرد مسوولان و به‌ويژه دستگاه‌هاى دولتى همواره موثر و نافذ بود. اما همين تاثيرگذارى بر افكار عمومى منجر به تشديد فشارهاى مقامات دولتى به‌ويژه در آستانه انتخابات شد.

بنابر اطلاعات رسيده، كارگروه تعيين مصاديق دولت با رد درخواست تجديدنظر بر راى قبلى خود پافشارى كرده و مجموعه دولت، به ويژه معاونت حقوقى رياست جمهورى طى ماه‌هاى گذشته، ضمن طرح چندين شكايت عليه اين سايت فيلترشده، به انحاء مختلف به اعمال فشار بر دستگاه قضايى پرداختند و خواستار توقف فعاليت پايگاه اينترنتى «بازتاب» بنا بر آيين‌نامه مصوب خود شدند و مسوولان قضايى نيز پس از ماه‌ها تحمل فشار به درخواست آنان تن داده و عوامل دادستانى تهران عصر روز چهارشنبه گذشته، دفتر سايت «بازتاب» را پلمب كردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024