جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.09.2007, 8:44



نوروز: در حاليکه در سالهای اخير کاربران ايرانی اينترنت به فيلتر شدن برخی سايت‌های سياسی و عقيدتی عادت کرده بودند اما هيچگاه تصور نمی‌رفت که ابعاد اين فيلترينگ روزی پربيننده‌ترين سايتهای جهان را نيز در بر گيرد.

در روزهای اخير سومين سايت پربيننده دنيا يعنی گوگل به همراه تمامی سايت‌های زير مجموعه اش که مهمترين آنها جی‌ميل می‌باشد تحت فيلترينگ قرار گرفته است، مسئله ای که اشتباه و سهوی بدون بسيار سخت قابل پذيرش است.

در کنار اين فيلترينگ يکی از بزرگترين مجموعه‌های وبلاگ فارسی نيز در روزهای اخير فيلتر شده است و سايت بلاگفا نيز در محاق فيلتر قرار گرفته است.

اين نوع رفتارهای اخير مسئولان امر فيلترينگ ايران تنها نشانه نادانی آنها از دانش زمانه دارد و شايد با اين اوصاف روزی فرا رسد که اينترنت را کلا در داخل ايران فيلتر نمايند.



دبير شورای اطلاع رسانی کشور فيلتر شدن Google را تاييد کرد

مهر: حجت‌الاسلام حميد شهرياری فيلتر شدن گوگل را تاييد کرد.
حجت الاسلام حميد شهرياری در گفتگو با خبرنگار مهر که از وی در مورد دلايل فيلترينگ سايت گوگل و چند سايت ديگر از نخستين ساعات امروز، سئوال کرد، گفت: فيلتر شدن اين سايتها را تاييد می کنم.

دبير شورای عالی اطلاع رسانی کشور از هرگونه اظهار نظر در مورد دلايل فيلترينگ يا احتمال رفع آن خودداری کرد و توضيحات مشروح را به آينده موکول کرد.

از ساعاتی پيش سايت جستجوی Google و سايت Gmail در اکثر نقاط کشور فيلتر شده است همچنين يکی از سرويس دهندگان وبلاگ فارسی نيز در برخی از نقاط کشور فيلتر شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024