جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 30.08.2007, 18:53


برگزاری چهارمین دور مسابقات انتخاب بهترین وبلاگ‌ توسط دویچه‌وله

دویچه‌وله چهارمین دور مسابقات بین‌المللی انتخاب بهترین وبلاگ را از روز ۳۱ اوت آغاز می‌کند. این مسابقه در ۱۰ زبان دنیا برگزار می‌شود، که فارسی نیز یکی از آن‌هاست.
کاربران اینترنتی می‌توانند طی چهار هفته، در ۱۵ بخش مسابقه ثبت نام کنند و یا وبلاگ‌های مورد نظرشان را در هر یک از بخش‌ها به ما معرفی نمایند.

مسابقه انتخاب بهترین وبلاگ دویچه‌وله را یک هیئت داوران همراهی می‌کند. این هیئت متشکل از ژورنالیست‌های مستقل، متخصصان امور رسانه‌‌ای به‌ویژه در عرصه‌ی وبلاگ‌نویسی است. هیئت داوران مسئولیت انتخاب تعدادی وبلاگ از میان تمام کاندیدا ها را برعهده دارد. در مرحله‌ی نهایی، تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین وبلاگ نیز از وظایف این هیئت است.
در بخش فارسی، مسیح علی‌نژاد، خبرنگار و بلاگر ایرانی در هیئت داوران حضور دارد.

استقبال از مسابقه‌ی وبلاگ نویسی دویچه‌وله در سال گذشته چشمگیر بود.
۵۵۰۰ وبلاگ برای حضور در مسابقه ثبت‌نام کردند و ۱۰۰هزار کاربر اینترنتی در رأی‌گیری آن‌لاین شرکت داشتند.

هدف از برگزاری مسابقات

اوتا توفرن، سردبیر بخش آن‌لاین دویچه‌وله، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد گفت‌وگویی فراگیر در رابطه با فرم جدید رسانه‌ای و نمایش طیف گسترده‌ی موضوعی در وبلاگستان عنوان می‌کند. دویچه‌وله قصد دارد با این پروژه از آزادی بیان در کشورهایی که از دیکتاتوری رنج می‌برند و یا حقوق دموکراتیک آن‌ها به هر شکل سرکوب می‌شود، دفاع کند.
توفرن می‌گوید: «در همه جای دنیا وبلاگ یکی از حداقل امکاناتی است که نویسنده می‌تواند عقاید خود را آزادانه در آن انتشار دهد. در واقع وبلاگ یکی از ابزارهای آزادی بیان محسوب می‌شود.»
در همین راستا در مسابقات امسال بخشی به پروژه‌ی مشترک دویچه‌وله و سازمان خبرنگاران بدون مرز اختصاص داده شده است. در این بخش به بهترین وبلاگی‌ که در راه آزادی بیان تلاش می‌کند جوایزی اهدا خواهد شد.

تازه‌های دور چهارم مسابقات

امسال با مراجعه به سایت ما (http://www.thebobs.com) می‌توانید با خصلت جهانی این مسابقات آشنا شوید. در این صفحه بر روی نقشه‌ی Weblog-Map چهارهزار وبلاگ از سراسر دنیا ثبت شده است. شما می‌توانید خیلی ساده با کلیک بر روی سمبلی که روی نقشه قرار دارد، تمام وبلاگ‌ها را از لحاظ آماری و جغرافیایی مشاهده کنید. یعنی ببینید در کدام منطقه جهان چند وبلاگ نوشته می‌‌شود و از طریق لینک بلاگ‌پدیا به جزئیات هر وبلاگ دست پیدا کنید.

زمان‌بندی

مسابقات در سه مرحله اجرا می‌شوند. در مرحله‌ی اول همه‌ی علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ وبلاگ‌های برگزیده‌ی خود را در صفحه‌ی اینترنتی BOBS ثبت کنند. بر اساس این لیست پیشنهادی، کاندیداهای مسابقات توسط هیئت داوران انتخاب می‌شوند. در مرحله‌ی بعدی که از تاریخ ۲۳ اکتبر تا ۱۴ نوامبر است، کاربران اینترنتی می‌توانند با دریافت یک کد، به وبلاگ‌های مورد علاقه خود رأی دهند. دریافت کد برای جلوگیری از رأی دادن چندباره است. هیئت داوران نیز برترین وبلاگ‌ها را انتخاب می‌کند. دور پایانی، یعنی ۱۴ نوامبر، روز تصمیم‌گیری هیئت داوران است. آن‌ها برندگان منتخب خود را اعلام می‌کنند و ۱۵ نوامبر طی مراسمی رسمی در برلین، با حضور هیأت داوران جوایز وبلاگ‌های برتر اهدا می‌شوند.

حامیان

شرکای اصلی BOBS گزارشگران بدون مرز و رادیو هلند هستند. در بخش فارسی شرکای رسانه‌ای ما عبارت‌اند از: سایت‌های ایران امروز، گویا .

برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید: http://www.thebobs.com



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024