سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 09.08.2007, 16:54


احسان منصوری و احمد قصابان برای انجام بازپرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین به دادگاه انقلاب منتقل شدند. پس از مجید توکلی که روز شنبه بازپرسی از وی در دادگاه انقلاب تهران انجام شد، احمد قصابان و احسان منصوری روز سه شنبه و چهارشنبه برای انجام بازپرسی در دادگاه انقلاب حضور یافتند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، موسوی، بازپرس پرونده، از احمد قصابان و احسان منصوری خواسته در خصوص اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی از طریق انتشار ۴ نشریه موهن در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در دانشگاه امیرکبیر با هدف تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به مقام رهبری، توهین به مراجع تقلید و انکار حجاب به عنوان ضروریات دین، آخرین دفاع خود را ایراد نمایند.
دو دانشجوی یاد شده در حضور بازپرس پرونده با تاکید بر این که کلیه اعترافات اخذ شده در خصوص اتهامات وارده تحت فشارها و اذیت و آزارهای شدید و شکنجه های غیرانسانی بوده و بازجویان وزارت اطلاعات ایشان را مجبور به اعتراف به عملی که مرتکب نشده اند نموده اند، اعلام کردند هیچ یک از اتهامات را قبول ندارند و اعترافات اخذ شده را فاقد وجاهت قانونی می دانند.
مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، بیش از ۹۰ روز است که در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شدیدترین فشارها و شکنجه ها در بازداشت به سر می برند و محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات، اعلام کرده تحقیقات از این دانشجویان همچنان ادامه دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024