جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 28.07.2007, 7:06


رادیو فردا: نيروهای ارتش آمريکا روز جمعه ۲۷ ژوئيه، ۴ تن را در ارتباط با آنچه فعاليت شبکه های قاچاق اسلحه از ايران به عراق توصيف شده، بازداشت کردند.

اين چهار مظنون، در جريان حمله نيروهای آمريکايی به روستای قِصّرين در ۱۵ کيلومتری شمال بعقوبه در استان دياله (استان مرزی با ايران) بازداشت شده اند.

بر پايه بيانيه ارتش آمريکا، عملیات نيروهای آمريکايی، فردی را هدف قرار داده بود که گمان می رود رهبر ارشد شبکه قاچاق اسلحه باشد. با اين حال مشخص نيست که آيا اين فرد در ميان بازداشت شدگان است يا نه.

افراد بازداشت شده مظنون به دخالت داشتن در قاچاق اسلحه و افراد شبه نظامی، از ايران به عراق هستند.

از جمله سلاح های قاچاق، از مواد منفجره ای نام برده می شود که در ساختن بمب های کنار جاده ای به کار می رود و تا کنون صدها تن از افراد ارتش آمريکا در عراق بر اثر انفجار آن، جان خود را از دست داده اند.

سرگرد مارک يانگ، يک سخنگوی ارتش آمريکا گفته است که نيروهای ائتلاف، پيگير و بی امان به تعقيب تروريست هايی که اين مواد و مواد منفجره ديگر را به داخل عراق می آورند، ادامه می دهند
سرگرد مارک يانگ، يک سخنگوی ارتش آمريکا گفته است که نيروهای ائتلاف، پيگير و بی امان به تعقيب تروريست هايی که اين مواد و مواد منفجره ديگر را به داخل عراق می آورند، ادامه می دهند.

او افزود «تاثير ايران در عراق، مانعی در راه صلح و ثبات عراق است.»

«بمب های کنار جاده ای»

بمب های کنار جاده ای که ارتش آمريکا از آن به عنوان «وسايل دست ساز انفجاری» نام می برد از مدت ها پيش يکی از سلاح های کشتار نيروهای آمريکايی در عراق به شمار می رود. اين مواد منفجره توانايی نفوذ در زره پوش های نظامی را دارد هر چند ارتش آمريکا می گويد که بدنه اين زره پوش ها را ايمن تر کرده است.

به گفته برخی از فرماندهان ارتش آمريکا، ابزارهايی که برای حفاظت از زره پوش ها استفاده می شود در مواقعی کارايی ندارد ضمن اينکه شورشيان همچنين از شيوه پنهان کردن اين مواد در زير خاک استفاده می کنند تا از چشم دستگاه های کشف مواد منفجره دور بماند.

رايان کروکر گفت ما افرادی را در بازداشت خود داريم که که از دخالت جمهوری اسلامی سخن گفته اند. مقام های آمريکايی، جمهوری اسلامی را متهم می کنند که به خشونت ها در عراق دامن می زنند. تهران اين ادعا را رد می کند و می گويد برای برقراری ثبات در عراق تلاش می کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024