شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.07.2007, 5:15


میدان زنان: شادی صدر ، فعال زنان و وكیل دادگستری صبح روز دوشنبه اول مرداد ماه با احضاریه كتبی به دادسرای انقلاب فراخوانده شد.
در احضاریه صدر، كه از سوی دفتر دادیاری ویژه امنیت دادسرای انقلاب صادر شده ،‌ مطلب " اگر وكیل انتخاب نموده اید، معرفی نمایید و اگر كسی را به عنوان شهود دارید، قبل از موعد مقرر معرفی كنید"، خط خورده است.
همچنین در این احضاریه سه روز مهلت برای معرفی به دادسرا داده شده است. دو روز پیش، محبوبه عباسقلی زاده نیز به همین معاونت احضار شده بود.
شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده دو تن از فعالان جنبش زنان هستند كه در روز 13 اسفند به همراه 31 تن دیگر از فعالان این جنبش بازداشت شدند و پس از آزادی 31 نفر دیگر، 16 روز در بند 209 زندان اوین بازداشت بودند.
شادی صدر مدیر و موسس موسسه "راه توانمند زیستن" (راهی) بود كه در زمان زندانی بودن وی، پلمپ شد و هنوز اجازه فعالیت دوباره پیدا نكرده است. صدر به همراه عده ای از وكلای همكارش ،‌ مسوولیت رسیدگی حقوقی به پرونده زنان آسیب دیده اجتماعی را كه توان مالی دفاع حقوقی از خود را نداشتند ، به طور رایگان و با حمایت مالی یك موسسه غیر دولتی هلندی به عهده گرفته بود.
وی بارها درباره نوع فعالیتش در این موسسه ، اهداف و فعالیتها به صورت كتبی ، شفاهی و نیز در رسانه ها توضیح داده است. در طول یك سال فعالیت موسسه راهی، نزدیك به 1000 زن بی پناه، توانستند از مشاوره رایگان حقوقی بهره مند شوند یا با داشتن وكیل از خود در محاکم قضایی دفاع كنند.


احضار محبوبه عباسقلی زاده


براساس احضاریه کتبی که دیروز به دستم رسیده است، سه روز وقت دارم در شعبه امنیت دادسرای انقلاب حاضر شوم.

محبوبه عباسقلی زاده، فعال جنبش زنان و عضو کمپین قانون بی سنگسار ضمن اعلام این خبر به "میدان" افزود: در این احضاریه هیچ ذکری از دلیل احضار نشده و بخشی که به متهم یادآوری کرده حق معرفی و همراهی وکیل دارد را خط زده اند.

گفتنی است عباسقلی زاده که به همراه 32 تن از فعالان جنبش زنان روز 13 اسفند سال گذشته مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود پس از 17 روز بازداشت در بند 209 زندان اوین، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و برهم زدن نظم عمومی، یک روز مانده به عید نوروز با قرار وثیقه 250 میلیون تومانی آزاد شد.

وی مدیر مرکز کارورزی سازمانهای جامعه مدنی است که دفتر آن از اسفند ماه گذشته به دستور دادسرای انقلاب بسته شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024