پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 23.07.2007, 9:45



اطلاعيه کانون نويسندگان ايران (در تبعيد)
تشديد سرکوب و خفقان در ايران

هم ميهنان و مردم آزادی خواه جهان!

خبرهای تازه‌ای كه از ايران می رسد حاکی از آن است که جمهوری اسلامی، سركوب و هجوم همه جانبه و تازه ‌ای را به حقوق مردم ايران آغاز كرده است و با بستن روزنامه ها، سانسور و جمع آوری کتاب ها، تهديد و بازداشت نويسندگان و روزنامه نگاران، دستگيری فعالين جنبش كارگری، دانشجوئی، اعتراضات معلمان، و سركوب جنبش زنان و فعالين آن، اعدام و سنگسار، به دارآويختن جوانان زير 18 سال، و به طور کلی هجوم همه‌ جانبه به حقوق مردم ايران در همه عرصه ها، بویژه آزادی‌ سياسی و اجتماعی، به تمامی مردم جامعه ی ما اعلام جنگ داده است.

از جمله اين هجوم ‌ها می‌توان به موارد زير كه نمونه های كوچكی از پايمال شدن حقوق مردم ايران است، اشاره كرد:

* دستگيری و دزديدن فعالين جنبش كارگری مانند محمود صالحی، و منصور اصانلو و ايجاد شرايط جسمانی بسيار ناگوار برای سلامتی آنان در زندان. دستگيری تعداد بسياری از فعالين جنبش دانشجوئی در سالگرد حمله به خوابگاه كوی دانشگاه تهران، دستگيری فعالين جنبش زنان و صدور حكم محكوميت زندان و شلاق برای آن ها و دستگيری بيش از 100 زن و دختر جوان در تهران، به بهانه‌ی «بد حجابی».
* ابلاغ حكم اعدام به «عدنان حسن پور»، روزنامه نگار ساکن مريوان با عنوان مضحک اقدام عليه امنيت ملی.
* دستگيری و محكوميت به اعدام «هيوا بوتيمار»، فعال مدنی و حقوق بشر در ارتباط با احزاب مخالف رژيم.
* سنگسار يك مرد 47 ساله در تاکستان.
* دستگيری و صدور محكوميت اعدام برای يك نوجوان 17 ساله به نام مصلح زمانی در سنندج.
* دستگيری سه پژوهشگر از ايرانيان مقيم آمريکا به نام‌های رامين جهانبگلو، کيان تاج بخش و هاله اسفندياری که به ايران سفر کرده‌اند، به اتهام جاسوسی، و واداركردن آنان به اعترافات شنیع تلويزيونی.
* سحرگاه یک شنبه 31 تبر ماه 1386، 12 نفر در زندان به دار مجازات آويخته شدند.
سعيد مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده 17 نفر ديگر كه برای آنان اعدام درخواست شده پرونده هايشان هم اکنون برای صدور رای نهائی در اختيار دادگاه کيفری استان تهران قرار گرفته است. بنا به آمارهای منتشر شده در سال جاری تاکنون حدود 190 نفر اعدام شده اند.

هدف جمهوری اسلامی، از توسل به شیوه های غیرانسانی و هجوم همه جانبه، به حقوق اولیه ی مردم، خاموش کردن صدای اعتراض مردم آزادی خواه است که در سراسر جامعه، آشکارا و پر صدا طنین افکنده است. اعتراضاتی که نشان دهنده ی خودکامگی و فساد رو به تزاید حکومتی است که برای مردم هيچ حقی قایل نيست.

در چنين شرايطی، کانون نويسندگان ايران (در تبعيد)، هم صدا با همه‌ی آزادی‌خواهان و مردم ايران، اين موج جديدی سرکوب و دستگيری‌ها، اعدام ها و ایجاد فضای رعب و وحشت را شديدا محکوم می کند و تمام مردم آزادی خواه را فرا می خواند که با دفاع از گوهرِ آزادی انديشه و بيان، در روشن ساختن افكار عمومی مردم جهان نسبت به وضعيت دردناك مردم ايران بكوشند و سياست‌های ضدانسانی و آزادی‌ستيز حکومت اسلامی را با نفرت پاسخ دهند.

کانون نويسندگان ايران (در تبعيد)
31 تير ۱٣٨۶ - 22 ژوئيه 2007



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024