جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.07.2007, 10:33


ادوارنبوز: نیروهای امنیتی عصر چهارشنبه با ورود به منزل عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران ضمن بازرسی و تفتیش بسیاری از لوازم و وسایل موجود را با خود بردند.

خانم مومنی همسر عبدالله مومنی با بیان این خبر به خبرنگار ادوارنیوز گفت: ساعت 5 عصر دیروز افرادی که در ابتدا خود را از نیروی انتظامی معرفی می کردند اما بعد مشخص شد از نیروهای امنیتی هستند با ورود به منزل ما اقدام به تفتیش و ضبط اموال منزل کردند.

خانم مومنی که از نحوه برخورد نیروهای امنیتی به شدت متاثر بود گفت: آقایان همسر مرابا دستبند به همراه خود آوردند و تمامی منزل ما را تفتیش کرده تمامی کتابها دستنوشته ها و حتی پایان نامه کارشناسی ارشد او را با خود بردند.

خانم مومنی ادامه داد: آنها حرمت خانه ما را که خانه شهید است شکستند و حتی وسایل همسر شهید مرا (برادر عبدااله مومنی) نیز به هم ریخته و تفتیش کردند و به گونه ای با ما رفتار کردند که انگار ما جانی و خلافکار هستیم. آنها اسباب بازیها ی بچه ها را هم تفتیش می کردند.

خانم مومنی همچنین تصریح کرد : همسرم لاغرتر از گذشته عصبی و خسته به نظر می رسید و آثار کبودی بر بدنش مشهود بود. خانم مومنی ادامه داد: همسرم نسبت به فشارهای وارده بر وی در سلول انفرادی به شدت معترض بود.

در همین خصوص حجت شریفی رییس شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران با انتقاد اعتراض شدید نسبت به نحوه برخوردهای انجام شده با سخنگوی این سازمان و خانواده اش گفت: متاسفانه نحوه برخورد نیروهای امنیتی با خانواده مومنی بسیار بد و حاکی از وجود اراده ای برای استفاده از تمامی ابزارهای ممکن برای فشار بر یک زندانی سیاسی بوده است .

شریفی ادامه داد: سازمان دانش آموختگان ایران با توجه به اظهارات آقای مومنی در هنگام تفتیش منزل به شدت نسبت به فشارهای وارده بر ایشان و سایر بازداشت شدگان ابراز نگرانی می کند.
شریفی با اشاره به از سرگیری پخش اعترافات تلویزیونی گفت: ظاهرا تلاش برای تکرار سناریوهای اعتراف سازی و اعتراف گیری در خصوص نیروهای سیاسی با اعمال رویه های خشونت آمیز و شکنجه و فشارهای روحی در حال انجام است.

شریفی تصریح کرد: مواضع و سخنان آقای عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران و دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت بر پایه مصاحبه ها و موضع گیریهای ایشان در خارج از زندان بوده و عواملی که قصد دارند با شکستن عبدالله مومنی نسبت به یک دهه فعالیت صادقانه و شجاعانه وی در جنبش دانشجویی عقده گشایی کنند و به دنبال سناریوهای اعتراف گیری هستند باید بدانند که اظهارات در درون زندان و در زیر فشارهای روحی هیچگونه ارزشی ندارد.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024