شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 18.07.2007, 9:14



آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر در سخنانی تهدید‌آمیز بر موضع واشنگتن مبنی بر تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در صورت عدم توقف فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید کرد. وی همچنین گفت ایالات متحده اقدامات خود برای جلوگیری از دسترسی آزادانه ایران به بازارهای مالی بین‌المللی را افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت امور خارجه آمریکا، شان‌ مک‌کورمک روز دوشنبه در کنفرانس خبری خود خاطر نشان ساخت: «موضوع تصویب یک قطعنامه دیگر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران همچنان در دستور کار است. ما همچنین مشغول رایزنی با شرکای خود هستیم تا اقدامات لازم برای جلوگیری از استفاده حکومت ایران از سیستم مالی بین‌المللی امکان‌پذیر شود».

وی افزود: «تاکنون بسیاری از دارایی‌های مرتبط با دولت ایران در ایالات متحده توقیف شده و شورای امنیت سازمان ملل نیز یک بانک ایرانی را از فعالیت‌های بین‌المللی منع نموده ‌است».

مک‌کورمک افزود: «ما همچنان تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا ایران نتواند از طریق موسسات مالی و پولی بین‌المللی برای تعقیب اهداف غیرقانونی خود ، چه در زمینه حمایت از تروریسم و چه در امر اشاعه تسلیحات هسته‌ای استفاده نماید».

وی گفت که متحدان اروپایی و آسیایی آمریکا گام‌های مهمی نظیر محدود ساختن صادرات به ایران، متوقف ساختن همکاری با شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی و نیز توقف سرمایه‌گذاری در آن کشور انجام داده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر اراده واشنگتن برای متوقف ساختن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: «ایالات متحده همچنان مصصم است تا در صورت عدم پذیرش خواست‌های جامعه جهانی از سوی ایران، از قوانین و دستوالعمل‌های اجرایی اقتصادی در داخل آمریکا برای افزایش فشار بر شرکای تجاری ایران بصورت یکجانبه استفاده نماید».

مک کورمک با اشاره به موضوع قرارداد انتقال گاز از طریق خاک ایران به اروپا گفت: «ما بارها مخالفت خود را با عقد چنین قراردادهایی در مقطع زمانی کنونی اعلام نموده‌ایم». وی با اشاره به این‌که این قرارداد هنوز به مراحل نهایی نرسیده‌است گفت:«از نظر ایالات متحده اکنون زمان مناسبی برای معامله با ایران نیست، ولی به هرحال ما تا پایان کار صبر می‌کنیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه با ذکر اتهامات گذشته درباره دخالت ایران در اوضاع عراق مدعی شد:«کشورهای زیادی در جهان از نیروهایی مانند سپاه پاسداران استفاده می کنند، ولی مسئله ما بازوی خارجی این نیرو یعنی سپاه قدس است».

وی در ادامه افزود: «ما قبلا هم درباره نقش منفی سپاه قدس در عراق صحبت کرده‌ایم. این نیرو همچنان مشغول ارسال تسلیحات،فن‌آوری ساخت بمب و کمک های نقدی برای شورشیان عراق است و به آموزش آنان نیز ادامه می‌دهد».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024