پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.07.2007, 14:30


خبرگزاری فارس گزارش داده است حکومت ایران قصد دارد آنچه که آن را «اعترافات هاله اسفندیاری و كیان تاجبخش» می نامد از تلویزیون حکومتی پخش نماید.

بنابه این گزارش، این برنامه ها روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری ساعت 21:45 د از شبكه اول سیما پخش خواهد شد.

هاله اسفندیاری و كیان تاجبخش شهروندان آمریکایی ایرانی‌تبار هستند که در چند ماه اخیر به هنگام سفر به ایران بازادشت شده اند. دستگاه امینی و اطلاعاتی ایران که اکنون در تسلط دوستان و یاران نزدیک سعید امامی است، به کابوس "انقلاب مخملی" گرفتار آمده و این دو نفر را متهم می کنند که در کار ایجاد "انقلاب آرام" علیه حکومت آخوندها هستند.

علی شاکری، دیگر شهروند آمریکایی ایرانی تبار است که در تهران در بازداشت بسر می برد ، اما از سرنوشت او خبری در دست نیست.

خانم هاله اسفندیاری، پژوهشگر موسسه تحقیقاتی «ودرو ویلسون» است. وی سال گذشته برای دیدار با مادر ۹۳ ساله خود به ایران رفت اما در دی ماه سال گذشته هنگامی که قصد خروج از ایران داشت توسط مردان مسلح متوقف و گذرنامه ایرانی و آمریکایی او ضبط شد. خانم اسفندیاری به دلیل نداشتن گذرنامه تا چند ماه نتوانست از ایران خارج شود و سرانجام در ۱۸ اردیبهشت ماه توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

آقای کیان تاجبخش، استاد جامعه شناسی شهری، نماینده موسسه «جامعه باز» و بنیاد آمریکایی «سوروس» در ایران، مشاور بانک جهانی در تهران و مشاور برخی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی در امور بهداشت، مقابله با ایدز و اعتیاد و از کمک رسانان به زلزله زدگان بم از دیگر ایرانی – آمریکایی هایی است.

بازداشت این افراد و نیز جلوگیری او خروج خانم نازی عظیما، خبرنگار رادیوفردا، موجی از واکنش ها و اعتراض‌های بین‌المللی را برانگیخته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024