پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 12.07.2007, 20:30


بی بی سی: همسر منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به بخش فارسی بی بی سی گفت که وی در زندان اوین تهران به سر می برد.

آقای اسانلو دو شب پیش، پس از آنکه در نزدیکی محل سکونت خود در تهران از اتوبوس پیاده شد، توسط چهار سرنشین یک دستگاه خودروی پژوی بدون شماره بازداشت شد.

آن گونه که گزارش شده، افراد لباس شخصی با توسل به زور و ضرب و شتم، آقای اسانلو را با خود بردند و خطاب به رهگذرانی که در محل جمع شده بودند فریاد می زدند که دور شوند.

در پی این رخداد، خبر ناپدید شدن منصور اسانلو منتشر شد اما با توجه به برخوردهای قبلی مأموران امنیتی با منصور اسانلو و سابقه بازداشت او، احتمال بازداشت وی مطرح بود.

پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو به بی بی سی گفت که در پیگیری وضعیت همسرش به دادسرا و اداره آگاهی پلیس تهران مراجعه کرده اما پاسخی دریافت نکرده بود.

خانم اسانلو می گوید که سپس به زندان اوین مراجعه کرده و پس از اصرار فراوان وی و مادر آقای اسانلو، سرانجام مسئولان زندان به وی اطمینان دادند که همسرش در زندان اوین به سر می برد اما تا زمانی که دادستان تهران اجازه ندهد، ممنوع الملاقات است و امکان تماس تلفنی وی با خانواده اش نیز وجود ندارد.

پروانه اسانلو می گوید مسئولان دادسرای تهران به وکلای منصور اسانلو گفته بودند که دستوری برای بازداشت وی صادر نکرده بودند اما مأموران زندان اوین می گویند که دستور بازداشت منصور اسانلو را معاونت امنیتی دادستان تهران صادر کرده است.

بازداشت منصور اسانلو که دست کم برای سومین بار صورت می گیرد، اعتراض فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل را به همراه داشت که 681 اتحادیه کارگری از 148 کشور جهان عضو آنند و حدود پنج میلیون کارگر به نوعی به آن وابستگی دارند.

منصور اسانلو در ماه دسامبر سال 2005 در پی اعتراضهای صنفی کارکنان شرکت واحد بازداشت شد و پس از آنکه بيش از هفت ماه در زندان به سر برد، سرانجام با سپردن وثیقه آزاد شد اما پرونده او در دادگاه همچنان مفتوح است.

با این حال، سه ماه پس از آزادی، افراد لباس شخصی مجدداً رئیس هیئت مدیره سندیکای کارکنان شرکت واحد را دستگير و به زندان اوين تهران منتقل کردند و او یک ماه دیگر را در بازداشت گذراند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024