شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 11.07.2007, 10:03


رادیوفردا: از ايران گزارش می رسد که منصور اسانلو، رييس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سه شنبه شب بازداشت شده است.

به گفته همسر و همکاران آقای اسانلو، اين فعال کارگری در ساعت هفت بعدازظهر به وقت تهران، زمانی که عازم منزل خود بود، هنگام پياده شدن از اتوبوس، مورد حمله و ضرب و جرح چند نفر قرار گرفته و با يک دستگاه خودرو پرايد از محل دور شده است.

ابراهيم مددی، نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت و گو با راديو فردا، از پيگيری سرنوشت منصور اسانلو توسط خود او، همسر و برادر آقای اسانلو خبر داد و گفت:«متاسفانه تاکنون اطلاعی از وضعيت آقای اسانلو نداريم و همسر وی قصد دارد در اين مورد به هيئت نظارت بر حقوق شهروندی استان تهران و دادستانی تهران مراجعه کند.»

آقای مددی گفت بر اساس قوانين ايران، شخص متهم بايد توسط دستگاه های قضايی احضار شود و مورد اتهامی به او ابلاغ شود.

نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکيد کرد که دليل خاصی برای بازداشت آقای اسانلو وجود نداشته است.

همسر منصور اسانلو نيز با ابراز نگرانی و تاثر شديد، به راديو فردا گفت که در جريان پيگيری سرنوشت همسرش، نيروهای انتظامی با خشونت و بااستفاده از باتوم، با او و برادر آقای اسانلو برخورد کرده اند.

وی گفت:«اگرقانون درايران اجرا می شد، نگران نبودم، اما با شيوه بازداشت همسرم، به شدت نگران سرنوشت اوهستم.»

يوسف مولايی، يکی از وکلای مدافع آقای اسانلو د رگفت و گو با راديو فردا به اين پرسش که آيا بازداشت آقای اسانلو در ارتباط با حکم يک سال زندان او است، پاسخ منفی داد و گفت:«اين حکم اصلا قابل اجرا نيست.»

آقای مولايی نحوه بازداشت موکل خود را آن گونه که خانواده اين فعال کارگری بيان کرده اند، نادرست و غيرقانونی خواند و افزود:«معمولا نيروهای امنيتی و کسانی که در چهارچوب قانون عمل می کنند، چنين رفتاری را ندارند و اين موجب نگرانی ما شده است.»

محمد علی عمويی، فعال سياسی در ايران، از بازداشت رييس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و نيز بازداشت فعالان دانشجويی در روزهای اخير، در شرايط حساس کنونی ايران ابراز تاسف کرد و گفت که اين گونه رفتارها فقط شکاف ميان مردم و حاکميت را گسترش می دهد.

آقای عمويی همچنين اشاره کرد که سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، يک نهاد معتبر و قانونی کارگری در ايران است که نه تنها مورد توجه و حمايت کارگران ايرانی قرار دارد، بلکه درمجامع جهانی نيز به رسميت سناخته شده است.

و ی بر اين اعتقاد است که به همين دليل بايد در انتظار نتايج منفی بازداشت آقای اسانلو درمجامع بين المللی بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024