جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 06.07.2007, 23:46


ادوارنیوز: عباس حكیم زاده، علی صابری و مجید شیخ پور سه تن از دانشجویان بازداشتی دانشگاه پلی تکنیک همچنان در انفرادی 209 این نگهداری می شوند. خبرنامه امیرکبیر که مواضع انجمن اسلامی داشجویان دانشگاه پلی تکنیک را منعکس می کند با اعلام این خبر از دیدار تعدادی از خانواده های دانشجویان زندانی با ایشان خبر داده است.

گزارش این خبرنامه حاکی است خانواده های دانشجویان پس از دیدار با آنها نسبت به وضعیت جسمی و روحی دانشجویان دربند ابراز نگرانی کرده اند .

از سوی دیگر عباس حکیم زاده یکی از فعالترین اعضای انجمن پلی تکنیک که ماه گذشته در جریان یورش نیروهای امنیتی به منزل پدری اش در مشهد بازداشت شده و به سرعت به تهران انتقال داده شد، هنوز هیچگونه تماسی با خانواده اش نداشته است در پیگیری خانواده حكیم زاده به آنها اعلام شده وی تا یك ماه به تشخیص بازپرس پرونده اجازه تماس تلفنی نیز ندارد.

از سوی دیگر دکتر رهایی رییس دانشگاه پلی تکنیک درگفتگویی با خبرگزاری فارس از تلاشهای دانشگاه از ابتدای بازداشت دانشجویان برای حل این مسئله و آزادی دانشجویان سخن گفته است. این در حالی است که گفته می شود همکاری علنی مجموعه مدیریتی دانشگاه پلی تکنیک با نهادهای امنیتی و ادامه بازداشت دانشجویان موجب ایجاد فضای بسیار منفی بر ضد رهایی شده است به گونه ای که برخی از شایعات از استعفای قریب الوقوع وی حکایت دارد

احضار علی نیکونسبتی به دادسرا

ادوارنیوز: علی نیکونسبتی عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت به دادسرا احضار شد.
نیکوونسبتی در گفتگو با خبرنگار ادوارنیوز گفت: بر اساس احضاریه ای که به دست من رسیده است باید در روز شنبه در دادسرای ناحیه 23 تهران حاضر شوم.

وی با اشاره به عدم درج آدرس در احضاریه که بر خلاف قانون می باشد گفت متاسف هستم که آقایان حداقلی از توجه به رعایت قوانین را ندارند . مسئول روابط عمومی تحکیم با اشاره به احضارش گفت این احضار در حالی صورت می گیرد که در آستانه 18 تیر هستیم و در روزهای گذشته شاهد افزایش برخوردهای غیر قانونی با فعالان دانشجویی هستیم. همچنین بیش از شصت روز از دستگیری اولین دانشجو در دانشگاه امیر کبیر می گذرد و همچنان شاهد آنیم که 8 دانشجوی امیر کبیر به دلایلی واهی در زندان به سر می برند و اخبار گوناگونی مبنی بر فشارهای جسمی، روحی و روانی بر آنها برای اعتراف به گناه نکرده به گوش می رسد که این مساله بسیار تاسف برانگیز است.

وی در پایان گفت : امیدوارم حاکمان تا دیر نشده است به خود بیایند و در اهداف وروشهای خود تجدید نظر نمایند زیرا تلاش برای حذف منتقدان بی شک نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024