جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.06.2007, 18:06


سه بانک بزرگ ژاپنی انجام تجارت جدید در ایران را رد کردند.
به گزارش «ایلنا»، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌‏تایمز» نوشت: «منابع رسمی و بانکی گفتند که سه بانک بزرگ ژاپنی اعطای وام به ایران را محدود کردند و درخواست تهران برای پرداخت هزینه واردات نفت به ارزی غیر از «دلار» آمریکا را رد کردند. آنها افزودند که بانک‌‏های «توکیو میتسوبیشی یو اف جی»، «میزوهو کورپوریت» و «سومیتومو میتسوی» ماه آوریل به مقام‌‏های ایران اطلاع دادند که تجارت جدیدی در ایران انجام نمی‌‏دهند.»

بنابراین گزارش، یکی از بانکداران که خواست نامش بیان نشود، گفت: «اقدام این بانک‌‏ها به دنبال فشار واشینگتن انجام شده است و منعکس‌‏کننده موضع تند «شینزو آبه» نخست‌‏وزیر ژاپن در قبال ایران است.»
همچنین یک بانکدار و یک مقام انرژی ژاپن ماه آوریل گفتند که ایران به نهادهای تجاری ژاپن پیشنهاد کرده است که به ارزی غیر از «دلار» آمریکا پول نفت ایران را بپردازد. مقام ژاپنی مذکور گفت که شرکت‌‏های تجاری پس از مشورت با دولت ژاپن، پرداخت پول غیر از «دلار» را رد کردند اما مقام انرژی ژاپنی نفوذ دولت در این باره را رد کرد و گفت که این موضوع به بخش خصوصی مربوط می‌‏شود.

بانک «توکیو میتسوبیشی» توقف تجارت با ایران را تایید کرد اما جزییات آن را بیان نکرد. بانک «میزوهو» نیز اعلام کرد که تجارت با ایران را بسیار اندک کرده است اما تصمیم برای توقف تجارت با ایران را تایید نکرد.

براساس این گزارش، ایران به دلیل نگرانی از مسدود شدن دارایی‌‏هایش به دلار از سوی مقامات آمریکایی، از شریکان تجاری خود درخواست کرده است تا هزینه آنها را به ارزی غیر از دلار پرداخت کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024