جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.05.2007, 13:20


ایلنا: اكبر اعلمی، از مردم خواست نمایندگان خود را به حمایت از طرح سوال از رییس‌‏جمهور تشویق و مجاب نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی "ایلنا" اكبر اعلمی در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: گرچه دولت احمدی‌‏نژاد مدعی است كه عدالت‌‏محوری مبنای سیاست‌‏های اوست اما واقعیت این است كه بدلیل كم‌‏تجربگی دست اندركاران و اتخاذ سیاست‌‏های نادرست توسط این دولت و در راس آن رییس‌‏جمهوری، شكاف درآمدی بین فقیر و غنی در این دوره در مقایسه با دوره‌‏های قبلی افزایش یافته است. خودمحوری و خودشیفتگی احمدی‌‏نژاد از یك‌‏سو و در مواردی غلبه احساس بر عقل و منطق از دیگر سو باعث به هم‌‏ریختگی سیستم و آشفتگی امور گردیده است. در عرصه اقتصاد شیرازه امور از اختیار خارج شده است و گرانی‌‏ها به ویژه در بخش مسكن بیداد می‌‏كند و نابسامانی‌‏های دیگر نیز مزید برعلت شده است.
وی ادامه داد: به این اعتبار نظر به اینكه رییس‌‏جمهوری عالی‌‏ترین مقام اجرایی كشور پس از رهبری است، لاجرم در قبال وضعیت پیش آمده مسوول است و باید پاسخگوی سیاست‌‏های متخذه و عملكرد خود و دولتش باشد. قانون اساسی احضار رییس‌‏جمهور به مجلس جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان را حق مجلس می‌‏داند و تابوی سوال از رییس‌‏جمهور زمانی شكسته خواهد شد كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان طرح سوال را امضا نمایند.
وی تاكید كرد: سوالات از رییس‌‏جمهور در 16 محور كلی به طور مستدل و كارشناسی شده به شرحی كه بیان می‌‏شود، تهیه شده است اما با وجود اینكه در نظرسنجی به عمل آمده از میان بیش از 240 نماینده تنها 7/28 درصد نمایندگان بنا به دلایل مختلف با سوال از رییس‌‏جمهور مخالفند، حداقل 50 درصد آنان از احضار وی به مجلس استقبال كرده و بقیه با طرح این سوال هیچ‌‏گونه مخالفتی ندارند.
نماینده تبریز در مجلس‌‏هفتم افزود: ما معتقدیم مادامی كه مجلس به وظیفه نظارتی خود به خوبی عمل نكرده و رییس‌‏جمهور و دولت را همچنان در انجام كارهایش آزاد بگذارند، وضعیت كنونی نه تنها بهبود نخواهد یافت بلكه شرایط روز به روز بدتر از گذشته نیز خواهد شد.
وی تصریح كرد: لذا چنانچه ملت شریف خواهان طرح سوال از رییس‌‏جمهور در مجلس و شنیدن توضیحات وی در مورد مشكلات فراوان جامعه باشند، ایجاب می‌‏كند كه بنحو مقتضی نمایندگان خود را به حمایت از طرح سوال از رییس‌‏جمهور تشویق و مجاب نمایند و رای اعتماد دوباره خود به آنها را به امضای طرح مورد اشاره موكول نمایند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024