چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 04.05.2007, 8:41


عبدی: هیچ برنامه توسعه‌یی بدون مشاركت مطبوعات به مقصد نمی‌رسد

مراسم تجلیل از پنج روزنامه‌نگار برتر سال ٨٦ با حضور دكتركاظم معتمدی‌نژاد، محسن كدیور و علیرضا رجایی و جمعی از فعالان این عرصه توسط انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برگزار شد.

در این مراسم فیروز گوران و شهلا شركت، احمدرضا دریایی، عباس عبدی و عبدلعلی رضایی به عنوان روزنامه‌نگاران برتر معرفی شدند.

در این مراسم عباس عبدی یكی از پنج روزنامه‌نگار برگزیده ضمن سخنانی با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ها و مطبوعات در توسعه كشور گفت: «جامعه‌ ایران در مقایسه با دیگر كشورهای منطقه علی‌رغم پیشرفتهای چشمگیرش در بسیاری از زمینه‌ها در عرصه‌ی روزنامه‌نگاری كماكان دوران سختی را نسبت به دیگر جوامع مشابه می گذراند.»

وی ادامه داد:« هر اقدامی كه درجهت توسعه‌ پایدار كشورمان صورت بگیرد باید خط مشی مشخصی را نسبت به مقوله‌ی مطبوعات و روزنامه‌نگار در پیش داشته باشد و هر برنامه‌ی توسعه‌ای بدون مشاركت مطبوعات و ایفای نقش مناسب از جانب روزنامه‌نگاران به مقصد نخواهد رسید.»

عباس عبدی همچنین وجود مطبوعات حرفه‌ای، مستقل، آزاد، گردش خبر و انجمن‌ها و اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران را از ویژگی‌های یك نهاد حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در جامعه‌ی رو به توسعه دانست.

فیروز گوران نیز با انتقاد از حاكم شدن سیاستهای محدود كننده در مطبوعات اظهار كرد:« سالهاست كه مطبوعات به نقل از كارشناسان می‌نویسند با تك صدایی نمی‌توان كشور را اداره كرد و با تك صدایی نمی توان به اتحاد ملی دست یافت. مطبوعات برای دستیابی به آزادی بیان هزینه‌ی سنگینی پرداختند و روزنامه‌نگاران بسیاری خانه‌نشین شدند.»

شهلا شركت دیگر برگزیده‌ی این مراسم نیز با بیان سختی‌های كار روزنامه‌نگاری در جامعه‌ای مانند ایران بر نقش مطبوعات و رسانه‌ها در تحول و دگردیسی‌های اجتماعی در كشورمان تاكید كرد.

كاظم معتمدنژاد (پدر ارتباطات ایران) نیز در این مراسم در سخنانی به بیان تاریخ آزادی مطبوعات و شرایط آن پرداخت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024