جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.04.2007, 6:13


ایلنا: شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، فریبا داودی مهاجر را به تحمل چهار سال حبس كه سه سال آن به حالت تعلیق درمی‌‏آید و سوسن طهماسب را به تحمل یك سال و نیم حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعزیری محكوم كرد.
محمد شریف‌‏، وكیل مدافع فریبا داودی مهاجر، از بازداشت‌‏شدگان تجمع روز 22 خرداد سال 85 در میدان هفت‌‏تیر تهران با بیان اینكه حكم صادره علیه موكلش روز سه‌‏شنبه ارایه شده و وی از روی آن رونوشت برداشته است، گفت: بر اساس حكم ابلاغی، داودی مهاجر به استناد ماده 610 قانون مجازات اسلامی راجع به «اجتماع و تبانی جهت ارتكاب جرم» به تحمل چهار سال حبس محكوم شده است كه سه سال آن به مدت پنج سال معلق شده است.
وی افزود: با توجه به اینكه موكل به لحاظ حضور در خارج از كشور در جلسه رسیدگی حضور نداشت و همچنین با توجه به اینكه پرونده جهت مطالعه به بنده ارایه نشد، لذا پس از تماس با موكل، نسبت به حكم صادره اعتراض خواهم كرد.
به گفته شریف، داودی مهاجر از اتهام «تبلیغ علیه نظام» تبرئه شده است.
محمدعلی دادخواه، وكیل مدافع سوسن طهماسب، از دیگر بازداشت‌‏شدگان تجمع روز 22 خرداد نیز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، با بیان اینكه موكلش به تحمل یك سال و نیم حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعزیری محكوم شده است، اتهام موكلش را اقدام علیه امنیت ملی عنوان كرد.


سه فعال جنبش زنان در دادسرای انقلاب تهران تفهیم اتهام شدند

جلسه بازپرسی رسیدگی به پرونده «شیرین اردلان»، «زارا امجدیان» و «الناز انصاری»، از زنان بازداشت‌‏شده در تجمع مقابل دادگاه انقلاب تهران صبح امروز در دادیاری ویژه امنیت دادسرای انقلاب تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ایلنا"، در این جلسه اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از دستور مأموران» به این سه فعال جنبش دانشجویی تفهیم و سپس آنها به سوالات بازپرس پرونده پاسخ دادند.
اردلان، امجدیان و انصاری پیش از این در تجمع روز 13 اسفند ماه سال 85 در مقابل دادگاه انقلاب تهران بازداشت و سپس با تبدیل قرار بازداشت و تودیع قرار صادره آزاد شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024