جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 17.04.2007, 7:03


ایلنا: علی اكبر باغانی، دبیركل كانون صنفی معلمان، صبح امروز در كلاس درس دستگیر شد.
به گزارش "ایلنا"، روز دوشنبه 27 فروردین ساعت 9:30 سه نفر از ماموران با لباس شخصی به مدرسه راهنمایی "رشد" واقع در منطقه 7 تهران مراجعه كرده و دو نفر از آنها در حیاط مدرسه مستقر شده و یك از نفر ماموران مستقیماً به كلاسی كه "باغانی" در حال برگزاری امتحان از دانش‌‏آموزان بود، رفته و با نشان دادن برگه‌‏ای به عنوان حكم جلب، وی را دستگیر كرده و از مدرسه بردند.
چنین امری در محیط‌‏های آموزشی بی‌‏سابقه است و معمولاً مسائل قضایی معلمان یا دانش‌‏آموزان به صورت محرمانه و از طریق حراست اداره انجام می‌‏شود. در چنین مواردی متهم به صورت محرمانه به اداره احضار و اقدامات قانونی صورت می‌‏گیرد تا حرمت محیط‌‏های آموزشی و معلمان حفظ شود.
دستگیری "باغانی" در مدرسه بدون هماهنگی با مدیر و در مقابل چشم دانش‌‏آموزان از نظر فرهنگیان این مدرسه، ضربه‌‏ای به منزلت معلمان است.
شایان ذكر است؛ علی‌‏اكبر باغانی 23 اسفندماه 85 همراه با 5 نفر از اعضای هیات مدیره كانون دستگیر و روز هشتم فروردین‌‏ماه آزاد شده بود.
در حال حاضر 6 نفر از اعضای هیات مدیره كانون صنفی معلمان كه در تاریخ‌‏های 22 و 25 فرودین‌‏ماه به معاونت امنیت دادسرای تهران احضار شده بودند، برای ادامه تحقیقات بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
این افراد شامل حمید پوروثوق، نایب رییس كانون، سیدمحمود باقری، محمدتقی فلاحی، علی‌‏اصغر منتجبی، محمدرضا رضایی و علیرضا اكبری نبی هستند.
همچنین یكی از معلمان كرج به نام "اسدی" نیز در هفته جاری احضار شده است.
معلمان خواستار این موضوع هستند كه برخوردهای انتظامی و امنیتی متوقف و پروژه مطالبات معلمان در دولت و مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
خواسته اصلی معلمان اجرای لایحه مدیریت خدمات كشوری كه پیش از این به تصویب مجلس رسیده، عزل وزیر آموزش و پرورش، آزادی معلمان در بند و عذرخواهی دولت از ضرب و شتم و هتك حرمت معلمان در جریان حوادث روز 23 اسفندماه است.


در حمایت از فرا‌خوان كانون صنفی معلمان كشور؛
معلمان مناطق غرب كشور از حضور در كلاس‌های درس خوداری كردند


در حمایت از فرا‌خوان كانون صنفی معلمان كشور جمعی از معلمان مناطق غرب كشور روز 26 و 27 فروردین سال جاری از حضور در كلاس‌های درس خود‌داری كردند.
مسعود كرد‌پور، دبیر آموزش و پرورش، در گفت‌‏وگو با خبر‌نگار "ایلنا" در سنندج، گفت: در حمایت از فرا‌خوان كانون صنفی معلمان ایران مبنی بر اعتصاب معلمان كشور برای عدم حضور در كلاس‌های درس فرهنگیان مناطق غرب كشور از جمله شهر‌های سنندج، مریوان، سقز و بوكان به صورت پراكنده در این اعتصاب شركت كرده و از حضور در كلاس‌های درس خود‌داری كردند.
وی ادامه داد: این اعتصاب در حمایت از خواسته‌های صنفی معلمان كشور و اجرای قانون خدمات كشوری و آزادی معلمان دستگیر شده كه در تجمعات قبلی در مقابل مجلس شورای اسلامی امروز نیز ادامه خواهد داشت.
این روزنامه‌نگار گفت: انگیزه كلی كانون صنفی معلمان تنها بحث حقوق و مزایای معلمان نیست، بلكه وضع عمومی آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزان و معلمان و همچنین محتوای آموزشی است.
داود روحانی، یكی دیگر از معلمان شهر سنندج گفت: در حقیقت انگیزه كلی معلمان حقوق و مزایای معلمان نیست؛ بلكه هدف‌های بالاتری داریم كه می‌توان به وضع عمومی آموزش و پرورش و عدم فضای كافی آموزشی اشاره كرد.
وی بیان كرد: آموزش‌ها در حال حاضر هدف‌های جامعه را بر‌آورد نمی‌كند به عنوان مثال شركت گاز، راهنمایی و رانندگی و..... خود به نحوی آموزش می‌دهند كه این عمل مربوط به آموزش و پرورش است.
وی در پایان گفت: اعتصاب دیروز و امروز معلمان به عنوان همدردی با معلمان دستگیر‌شده است و تا رسیدن به خواسته‌های به حق خود و آزادی همكارانمان این اعتصابات ادامه خواهد داشت.
تعدادی از معلمان شهرستان اسلامشهر در كلاس‌‏های درس حاضر نشدند

رییس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر: تحصن معلمان غیرقانونی است

تعدادی از معلمان شهرستان اسلامشهر در اعتراض به وضع معیشتی و منزلتی معلمان و عدم اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت امروز از رفتن به كلاس‌‏های درس سر باز زدند.
به گزارش "ایلنا"، در ادامه اعتراض‌‏های سراسری معلمان در روزهای 26 و 27 فروردین در اعتراض به عدم اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت، تعدادی از معلمان در شهرستان اسلامشهر از رفتن به كلاس‌‏های درس در مدارس پسرانه امتناع كردند.
بر اساس این گزارش، یكی از معلمان كه حاضر به حضور در سر كلاس درس نشده بود، گفت: اكثر مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان در این اعتراض دسته‌‏جمعی شركت كرده‌‏اند و در نیمی از مدارس معلمان به طور مطلق از حاضر شدن بر سر كلاس درس خودداری كرده‌‏اند.
وی افزود: ما اعتراض داریم كه چرا باید یك انباردار در شركت نفت یك میلیون تومان حقوق بگیرد اما یك معلم با مدرك لیسانس بالاترین سقف دستمزدش 375 هزار تومان باشد. مگر قرار نیست پول نفت به طور یكسان میان اقشار مختلف جامعه تقسیم شود.
این معلم معترض تصریح كرد: دولت نهم نام مهرورزی را یدك می‌‏كشد اما تاكنون تنها توبیخ و عدم توجه به خواسته‌‏ها نصیب معلمان شده است.
وی گفت: رییس آموزش و پرورش اسلامشهر گفته است معلمانی كه امروز در سر كلاس درس حاضر نشدند، حق حضور در مدارس را ندارند و مدیرانی كه این دستور را نادیده بگیرند، توبیخ می‌‏شوند. آیا این نوع برخورد با یك تحصن صنفی درست است؟
این دبیر آموزش و پرورش ادامه داد: رییس آموزش و پرورش شهرستان توانسته است با جلب نظر بعضی از انجمن‌‏های اولیا و مربیان طوماری را آماده كند كه چرا معلمان در مدارس حاضر نیستند. من به آن اولیا می‌‏گویم كه آنها از وضعیت ما بی‌‏خبرند. اگر معلمان تامین باشند، در امر آموزش و پرورش انگیزه بیشتری خواهند داشت. شاید خود آنها هم كارمند باشند و از اجرایی شدن لایحه نظام هماهنگ پرداخت منفعت ببرند.
وی گفت: رییس آموزش و پرورش با زبان تهدید ما را به حراست دعوت كرده و می‌‏گوید تحصن شما صنفی نیست، سیاسی است و چه بسا دست بیگانگان در كار باشد. كدام دست بیگانه؟ بیگانه كسی است كه دغدغه‌‏های وطنی نداشته باشد، نه معلمی كه در حین تدریس می‌‏سوزد اما به فكر ساختن است.

بر اساس این گزارش، ابراهیم خلیلی، رییس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، گفت: در تحصن معلمان اسلامشهر تنها 4 یا 5 مدرسه همراهی كردند. این تحصن غیرقانونی است و سازماندهی‌‏كننده آن مشخص نیست و معلوم نیست كه معترضان زیر علم چه كسی سینه می‌‏زنند.
وی افزود: تعدادی از اولیا اعتراض كرده‌‏اند كه چرا معلمان سر كلاس نمی‌‏روند. آنها شكایت‌‏نامه‌‏ای را برای ما نوشته‌‏اند و من این مساله را با مقامات مسوول بالاتر در میان می‌‏گذارم. آنها حق دارند شكایت كنند و مدعی‌‏العموم باشند.
خلیلی گفت: این تجمع برخلاف اصول 19 و 33 آیین‌‏نامه تخلفات اداری است كه در آن به تجمع غیرقانونی و اعمال فشار گروهی برای نیل به اهداف غیرقانونی و شایعه‌‏پراكنی به طور مشخص اشاره شده است.
وی تصریح كرد: در قانون آمده است كه اگر معلمان نمی‌‏خواهند درس بدهند، نباید در مدارس بمانند و باید به خانه‌‏شان بروند. دانش‌‏آموزان حقوقی دارند و ما نمی‌‏توانیم برای رسیدن به حق خودمان، حقوق دیگران را زیر پا بگذاریم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024