شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 07.04.2007, 19:53


در نخستین روز کاری سال جدید، الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه "اعتماد"، عبدالرضا تاجیک، دبیر سرویس سیاسی این روزنامه را با وجود مخالفت مدیر عامل و سردبیر روزنامه اخراج کرده است.
روزنامه "اعتماد" که در ماه های اخیر با ورود جمعی از روزنامه نگاران مستقل و طرفدار اصلاحات در ایران، به روزنامه اول اصلاح طلبان تبدیل شده بود.
سرویس سیاسی روزنامه "اعتماد"، پیش از این اخبار تمامی فعالان سیاسی داخل و خارج از حاکمیت، فعالان دانشجویی، مدافعان حقوق بشر، فعالان زنان، اقلیت های قومی و فعالان کارگری را به نحو مطلوبی پوشش می داد و دبیر سیاسی این روزنامه کارنامه موفق و قابل دفاعی در حوزه اطلاع رسانی دارد.
بر اساس برخی اخبار که توسط کارکنان روزنامه اعتماد تایید شده است چاپ برخی از این اخبار و همچنین چاپ مقالات تعدادی از صاحب نظران مخالف مشی سیاسی مدیر مسئول روزنامه اعتماد با مخالفت حضرتی و در بعضی از مواقع با حذف این موارد مواجه می شد. حذف بی دلیل اخبار و مقالات با واکنش دبیر سیاسی مواجه می شده به گونه ای که او از مدیر مسئول دلیل این اقدام را جویا می شده است.
تاجیک پیش از توقیف موقت روزنامه شرق دبیر سیاسی این روزنامه بود.
از سوی دیگر کسری نوری که تا پایان سال 1385 سردبیر روزنامه "اعتماد ملی" ارگان حزب اعتماد ملی بوده از ابتدای سال جاری جای خود را به حجت الاسلام شکوری عضو حزب اعتماد ملی داد. پیش از این از ضرورت آمادگی حزب اعتماد ملی برای انتخابات مجلس هشتم خبر داده می شد. الیاس حضرتی روابط خوبی با حزب اعتماد ملی دارد. همچنین شایع است که حضرتی با قالیباف شهردار تهران نیزارتباط دارد.
در شرایط کنونی که احزاب و فعالان سیاسی با دیدگاه های متفاوت از دیدگاه رسمی از امکان رسانه ای محروم هستند و با سانسور شدید حاکمیت و فشار روز افزون دولت بر رسانه های مستقل، تعداد بسیار اندکی از این رسانه ها استقلال خود را از حاکمیت حفظ کرده اند و همچنین خطرات بسیارزیادی که کشور را تهدید می کند، حذف روزنامه نگاران مستقل و حافظ منافع تمام دلسوزان کشور با انتقاد فعالان سیاسی و فرهنگی مواجه شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024