جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 15.03.2007, 6:56


تجمع روز چهارشنبه معلمان در مقابل مجلس با برخورد شديد نيروهای امنيتی و انتظامی مواجه شد و شمار زيادی از معلمان بازداشت شدند. تجمع پيش از ظهر روز چهارشنبه پس آن صورت گرفت كه نشست روز سه‌شنبه‌ی نمايندگان كانون‌های صنفی معلمان با گروهی از مقام‌های دولت و نمايندگان مجلس به نتيجه‌ای نرسيد.
بنا به گزارش‌ها نيروهای امنيتی و انتظامی حضور وسيعی در مقابل و اطراف مجلس داشتند. گفته می‌شود حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از تجمع كنندگان بازداشت شده‌اند كه اغلب آنها فعالان اصلی كانونهای صنفی فرهنگيان بودند.
فرهنگيانی كه هفته گذشته دست به تجمعهای اعتراض آميز در تهران و چند شهر ديگر زدند به آنچه ناهماهنگی دستمزد خود با ديگر كاركنان دولت می دانند معترضند و خواهان آنند كه لايحه ای تحت عنوان "مديريت خدمات كشوری" كه مدتهاست از سوی دولت به مجلس داده شده، در مجلس تصويب شود و به اجرا برسد تا بدين ترتيب بخشی از مشكلات معيشتی معلمان حل شود.
نشستی كه ميان فرهنگيان معترض از سويی و نمايندگان مجلس و دولت از سوی ديگر برای حل اين مشكل برگزار شد بدون نتيجه مشخصی پايان يافت و كانونهای صنفی فرهنگيان هنوز به اين نتيجه نرسيده اند كه چه واكنشی به آنچه در جلسه به آنان اعلام شد نشان دهند.
كانونهای صنفی فرهنگيان پيشتر اعلام كرده بودند كه اگر خواسته هايشان برآورده نشود تجمع در مقابل مجلس را از سر می گيرند.
از جمله خواسته هايی كه در تجمعهای معلمان مطرح شده، بركناری محمود فرشيدی از وزارت آموزش و پرورش است.

منابع گزارش: ادوارنيوز - بی‌بی‌سی‌



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024