جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.03.2007, 10:50


بیانیه جنبش مسلمانان مبارز در مورد بازداشت فعالین حقوق زنان

به نام خدا

بازداشت ٣٣ نفر از فعالین حقوق زنان که در اعتراض به محاکمه ٥ نفر از فعالین زنان درمقابل دادگاه انقلاب یک تجمع مسالمت‌آمیز برگذار کرده بودند، وارد چهارمین روز شد. واین در حالیست که مسئولین زیربط از ارائه توضیح شفاف در باره علل و مشروعیت بازداشت و وضعیت کنونی آنان به نزدیکانشان طفره می‌روند. حق برگذاری تجمعات آرام و مسالمت آمیز، در راستای مطالبه حقوق اجتماعی و مدنی یکی از حقوق مسلم هر شهروند، ملتزم به قانون است که در ماده ٢٧ قانون اساسی نیز بر این حق تاکید و به عنوان میثاق مابین دولت و ملت مورد وفاق همه شهروندان ایرانی قرار گرفته است. برهم زدن تجمع آرام قانونی فعالان مدافع حقوق زنان و دستگیری شرکت کنندگان در آن و طرح اتهامات بی‌پایه نظیر (اقدام علیه امنیت ملی)، در شرایط مخاطر آمیز کنونی که از یک طرف اکثریت مردم ایران در آتش فقر و بیکاری و تورم می‌سوزند واز سوی دیگر کشور در عرصه‌های بین‌المللی درگیر چالشهای دشوار می‌باشد، نه فقط تاثیر مثبتی در بهبود شرایط داخلی وخارجی نخواهد داشت، بلکه نارضایتی هارا تشدید و بهانه مناسبی برای وارد آوردن فشارهای مختلف از طرف مجامع بین المللی و دولتهای خارجی بر ایران فراهم می‌آورد. درحالیکه خواسته‌های زنان ایران برای کسب حقوق برابر انسانی و رفع تبعیض‌ها و نابرابریهای موجود در قوانین، خواسته‌هائی بر حق و موافق با روح قانون اساسی است که توسط زنان فعال و آزادیخواه از راه‌های قانونی و مسالمت آمیز دنبال می‌شود. نخستین بار نیست که مقامات مسئول، این نوع مطالبات بر حق را با ضرب و شتم افراد و بازداشت فعالان پاسخ می‌دهند. و این در حالی است که نه تنها زنان که معلمان و کارگران و دانشجویان نیز در تلاش برای کسب حقوق حقه خود، با پاسخ‌های مشابه‌ای روبرو می‌شوند.
جنبش مسلمانان مبارز ضمن اعتقاد به حفظ کیان و منزلت ملت ایران برخورداری تمام شهروندان از حقوق اساسی مصرح در قانون را که بر پایه میثاق جهانی حقوق بشر تعریف شده‌اند، حق مسلم هر ایرانی دانسته و بر لزوم التزام حاکمیت و دولت به عنوان نماینده ملت در اجرای قانون، به آنها تاکید و نسبت به زیر پا گذاردن این حقوق که بیش از بیش سبب تعمیق شکاف و بی اعتمادی اقشار مختلف مردم و افکار عمومی و نظام را فراهم می‌آورد هشدار می‌دهد.
برعهده مسئولین ذیربط است که هرچه سریعتر ضمن آزاد سازی بدون قید و شرط کلیه بازداشت شدگان در تجمع مسالمت آمیز سیزدهم اسفند ماه ، از اقدامات مغایر با حقوق انسانی و مدنی شهروندان ایرانی خودداری و التزام خود را به رعایت قانون اساسی به عنوان میثاق ملت ودولت ایران به اثبات رسانند.

جنبش مسلمانان مبارز ١٦/١٢/٨٥



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024