پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 06.03.2007, 22:57


بيانيه‌ی كانون نويسندگان ايران
درباره‌ی چند رويداد اخير

مردم آزاده‌ی ايران!
طی هفتة گذشته موج سركوب­ها به اوج تازه­ای رسيد:
١. روز يك­شنبه ١٣ اسفند ماه، در پی احضار تنی چند از فعالانٍ زن به دادگاه انقلاب اسلامی، گروهی از زنان به حمايت از احضار شدگان در مقابلِ درِ دادگاه اجتماع می­كنند. اين اجتماعِ مسالمت­آميز با يورشِ مامورانِ‌ انتظامی و ’’لباس شخصی‘‘ها به طرزِ وحشيانه­ای سركوب می­شود و بيش از ٣٠ تن از فعالانِ زن دستگير و روانه‌ی بازداشتگاهِ اوين می­گردند. شگفت آن كه سركوبِ زنان حق­طلب در هنگامی انجام می­گيرد كه در آستانه‌ی ٨ مارس، روز جهانیِ زن، قرار داريم. كانون نويسندگان ايران ضمن تبريكِ اين روز فرخنده به همه‌ی زنانِ‌آزادی­خواهِ ايران و جهان، از آن جا كه بر اين باور است كه بدون آزادیِ زن آزادیِ بيان بی­معنا است خواهان آزادیِ فوری و بی­قيد و شرطِ همه‌ی بازداشت­شدگان و پايان بخشيدن به سركوب و اختناق است.
٢. در هفته‌ی اخير معلمان در چند نوبت طی تظاهراتی خواهانِ حقوق مسلم خود شدند. ما از اعتراضِ به­حقِ معلمان دفاع می­كنيم و خواستارِ برآورده شدنِ خواسته­های آن­ها هستيم.
٣. كانون نويسندگان ايران از بيانیه‌ی اتحادیه‌ی ناشران در اعتراض به جداسازیِ و تغيير محلِ نمايشگاهِ كتابِ ارديبهشت ١٣٨٦ قاطعانه پشتيبانی می­كند.

كانون نويسندگان ايران
١٥/١٢/١٣٨٥



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024