جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 05.03.2007, 14:43


تهران- خبرگزاری كار ايران
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با ابراز نگرانی از وضعيت نامعلوم روزنامه‌‏نگاران بازداشت‌‏شده در تهران، كردستان و آذربايجان، خواستار اطلاع‌‏رسانی شفاف مسوولان ذيربط درباره وضعيت آنان شد.
ماشاءالله شمس‌‏الواعظين، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: در جلسه رسيدگی به اتهامات فعالان مسائل زنان كه در تجمع ٢٢ خرداد در ميدان هفت تير دستگير شده بودند، نيروهای امنيتی ٣٠ نفر را بازداشت كردند كه در ميان آنها نام چند روزنامه‌‏نگار از جمله ژيلا بنی‌‏يعقوب و پرستو سرمدی ديده می‌‏شود.
وی افزود: از سوی ديگر در استان‌‏های كردستان و آذربايجان چند روزنامه‌‏نگار به اتهام دريافت پول از بيگانگان و اعمال ضد امنيت ملی دستگير شدند كه اساس اتهامات وارد بر آنان، تعداد آنها و نشرياتی كه در آن فعال بودند و همچنين مكان نگهداری آنان نامشخص است كه ما با مسوولان در تماس هستيم تا بتوانيم خبرهای اوليه را درباره آنان به دست آوريم.
سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با اظهار نگرانی از گسترش موج جديد بازداشت روزنامه‌‏نگاران، تصريح كرد: يادمان نرود كه در سال ٧٩ نيز مطبوعات را پايگاه دشمن ناميدند اما حتی يك مورد از اين اتهام در مورد هيچ روزنامه‌‏نگاری ثابت نشد كه پول يا خطش را از فراسوی مرزها می‌‏گيرد و روزنامه‌‏نگاران ما پاكدامنی خود را در تعامل با كشورهای خارجی نشان داده‌‏اند.
شمس‌‏الواعظين گفت: ما نگران اين هستيم كه موج جديد بازداشت روزنامه‌‏نگاران در چارچوب سرپوش گذاشتن بر مسائل سياست داخلی كشور باشد.
سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات تاكيد كرد: ما مايل هستيم با روزنامه‌‏نگاران بازداشت‌‏شده در ارتباط باشيم و مسوولان نوع جرم, تعداد بازداشت‌‏شدگان، محل نگهداری آنان و نهادهای بازداشت‌‏كننده را به طور شفاف اعلام كنند تا انجمن صنفی بتواند در صورت نياز با گرفتن وكيل برای بازداشت‌‏شدگان وارد عمل شود.
شمس‌‏الواعظين گفت: مبهم گذاشتن نكات مذكور و عدم اطلاع‌‏رسانی شفاف از سوی مسوولان ذی‌‏ربط، مسووليت انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و ساير انجمن‌‏های مرتبط را از بين نمی‌‏برد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024