سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 28.02.2007, 11:07


فارس:روزنامه «الوطن» عربستان امروز از ناپديد شدن معاون سابق علی شمخانی در وزارت دفاع خبر داد.
هرچند اخبار و شايعاتی درباره ربودن عليرضا عسگری در برخی محافل ايران پيچيده بود، هيچ مقام رسمی تاكنون در اين‌باره اظهارنظری نكرده بود.
روزنامه سعودی «الوطن» از ناپديد شدن يكی از مقامات وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران در استانبول خبر داد.
به نوشته «الوطن»، كارشناسان اطلاعاتی ايران و تركيه، هم‌اكنون در حال تحقيقات مشترك درباره ناپديد شدن سردار عليرضا عسگری، از مقامات دفاعی جمهوری اسلامی ايران هستند كه گفته می‌شود مسئوليت‌‌های سری مهمی را در اين وزارتخانه بر عهده داشته است.
به نوشته «الوطن»، سردار عسگری 63 ساله، هجدهم بهمن‌ ماه سال جاری، دمشق را به مقصد استانبول ترك كرد و پس از ورود به اين شهر در هتل «گيلان» اقامت گزيد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «الوطن» می‌افزايد: چند شهروند ترك، يكی از اتاق‌های هتل «گيلان» را برای وی رزرو كرده و هزينه آن را هم پرداختند، اما از آن زمان تا كنون، ديگر خبری از سردار عسگری به دست نيامده است.
ايران عكس و شماره تلفن‌ همراه اين مقام ايرانی را در اختيار دستگاه امنيتی تركيه قرار داده، اما اين اطلاعات نيز نتوانست به پيدا شدن سرنخی از وی كمك كند.
در پی برگزاری جلسات فشرده بين مقامات وزارت خارجه تركيه و مسئولان دستگاه امنيتی اين كشور، آنكارا از تهران خواست برای يافتن سرنخی از اين مقام مسئول با دولت اين كشور همكاری كند كه در همين ارتباط، يك هیأت امنيتی از تهران به آنكارا اعزام شد.
به نوشته «الوطن»، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی تركيه در ديدارهای خود با اين هیأت ايرانی، سؤالاتی را در زمينه برخی مسائل مبهم از جمله مأموريت سردار عسگری در دمشق و موضوعاتی كه وی معمولاً در وزارت دفاع پيگير آنها بوده است، مطرح كردند.
در اين جلسه، همچنين احتمال دخالت دستگاه جاسوسی موساد و سازمان جاسوسی آمريكا (سيا) در ناپديد شدن اين مقام ايرانی مطرح شد كه همچنان در دست بررسی است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024