جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.02.2007, 13:25


سرمايه: امروز نمايندگان تشكل‌های صنفی معلمان با حضور در مقابل مجلس از نمايندگان می‌خواهند لايحهء خدمات كشوری را برای تصويب به صحن علنی بياورند.
باغانی، دبير كل كانون صنفی معلمان، با بيان اين خبر افزود: «نمايندگان كانون صنفی معلمان سراسر كشور امروز از ساعت ١٣ تا ١٧ با تجمع در مقابل مجلس نظر خود را دربارهء ضرورت تصويب اين لايحه قبل از آغاز سال ٨٦ اعلام خواهند كرد. اميدواريم نمايندگان بتوانند قول مساعدی به اين درخواست بدهند.»
باغانی گفت:«در وزارت آموزش و پرورش ٧٠٠ هزار نفر از معلمان كشور حدود ١٣٠ تا ٢٥٠ هزار تومان حقوق می‌گيرند يعنی در خط مطلق فقر زندگی می‌كنند.»
او تاكيد كرد:«هر بار كه معلمان مسالهء معيشتی و بودجهء آموزش و پرورش را مطرح می‌كنند مسوولان حساس بودن زمان و مسايل برون مرزی را مطرح می‌كنند. قرار است حقوق كاركنان آموزش و پرورش را وزارت دارايی بپردازد. اين مشكلی است كه در حال حاضر پيش آمده، اكنون معلمان با حقوق ناچيز خود زندگی می‌كنند و امكانات و اضافه كارشان هم به حداقل رسيده است.»
دبيركل كانون صنفی معلمان، با اشاره به بودجهء سال ٨٦ افزود: «ميزان بودجهء سال ٨٦ مشخص نيست، گويا به ١١ هزار ميليارد تومان بودجه نياز است ولی در حال حاضر از هشت و نيم ميليارد دلار تومان حرف می‌زنند، اگر به نرخ تورم در سال آينده و مشكلاتی چون مسكن فرهنگيان نگاه كنيم می‌بينيم مشكلات معلمان در سال آينده مضاعف است و ادامهء كار برای آنان بسيار سخت خواهد بود شايد اين روند تكرار اعتصاب‌های سال ٨٢ را هم به دنبال داشته باشد.»
هادی حق‌شناس، نمايندهء بندرانزلی نيز دربارهء تصويب لايحهء خدمات كشوری گفت: «لايحهء خدمات كشوری به عنوان اولين مصوبهء مجلس هفتم دولت خاتمی را ملزم كرد تا اين لايحه را برای تصويب ارايه دهد، زمانی كه دولت خاتمی برای ارايهء آن پنج ماه تاخير كرد همين نمايندگانی كه اكنون خواستار استرداد هستند به خاطر تاخير تذكر می‌دادند.»
حق‌شناس افزود: «دولت نهم با شعار حل معيشت مردم فعاليت خود را آغاز كرد و در اين بين بر بهبود وضعيت كاركنان دولت و حمايت از لايحهء خدمات كشور تاكيد داشت. كميسيون امور اجتماعی مجلس هم جلسات متعددی در اين باره برگزار كرد و مجلس بر طبق اصل ٨٥، اختيارات را به كميسيون مشتركی در درون مجلس داد.»
نمايندهء بندرانزلی تاكيد كرد: «گرچه شايد نواقصی در اين لايحه وجود داشته باشد و عوارضی را متوجه بعضی سازمان‌ها كند ولی اكنون با طرح آن، توقعی را در بين كاركنان ايجاد كرده‌ايم. اين لايحه حداقل بر حل مشكلات معلمان و كاركنان وزارت بهداشت تاثير می‌گذارد.»
او معتقد است استرداد لايحهء خدمات كشوری از نظر عقلی، منطقی و سياسی به نفع هيچ جريان سياسی در كشور نيست. او گفت: «اين لايحه نبايد بازگردانده شود. حال كه بار مالی سنگينی را تحميل كرد، بايد آن را به شكل پلكانی ابتدا در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اجرا كرد و سپس به اولويت‌های ديگر پرداخت.

حق‌شناس دربارهء حضور معلمان در مقابل مجلس افزود: «امروز دربارهء مشكلات فرهنگيان با نمايندگان تشكل‌ها گفت‌وگو خواهيم كرد و اميدواريم اين لايحه به هيات دولت بازگردانده شود.»

نمايندگان تشكل‌های معلمان در روزهای آغاز بهمن‌ماه نيز با تجمع در مقابل مجلس از نمايندگان مجلس خواسته بودند نسبت به استرداد «لايحهء خدمات كشوری» به دولت واكنش نشان دهند. اجرای لايحهء نظام پرداخت هماهنگ از مهم‌ترين مطالبات معلمان طی سال‌های اخير بوده است و معلمان پيش از اين نيز در تجمعاتی كه به مناسبت روز جهانی معلم برگزار كرده‌اند، بر ضرورت پرداخت هماهنگ حقوق تاكيد كرده‌اند.
مجلس با ارايهء مصوبه‌ای خواستار ارايهء لايحه توسط دولت شد و قوهء مجريه موظف شد اين طرح را به مجلس ارايه دهد.لايحه با ماه‌ها تاخير به تصويب مجلس رسيد تا به شورای نگهبان برود اما معاون رييس‌جمهور خواستار بازگرداندن لايحه به هيات دولت شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024