پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 31.01.2007, 10:13

دولت آمريكا سرگرم بررسى است:


بنا بر گزارش رسانه‌ها، دولت آمريكا سرگرم بررسى احتمال دخالت ايران در حمله‌ى هدفمند سى‌ام ژانويه به پايگاه آمريكا در شهر كربلاست. شبكه‌ى خبرى سى ان ان با استناد به اظهارات محافل دولت آمريكا گزارش داد: وزارت دفاع آمريكا مشغول تحقيقاتى است تا مشخص گردد، آيا عاملانى كه با يونيفورم و سلاح‌ مبدل نظاميان آمريكايى در اين حمله شركت داشتند، ايرانى بودند و يا توسط ايران آموزش ديده بودند؟ يكى از مقامات دولت آمريكا در اين خصوص گفت، كيفيت اين حمله با ديگر حملات شبه‌نظاميان و شورشيان عراقى فرق داشت و وراى آن بود.
در روز بيستم ژانويه‌ى سال جارى عده‌اى با پوشيدن يونيفورم نظاميان آمريكايى پس از پشت سر گذاشتن بى‌دردسر نگهبانان عراقى وارد پايگاه آمريكا شده، يك سرباز آمريكايى را كشته و چهار سرباز ديگر را ربودند. چند روز بعد جسد سربازان آمريكايى ربوده شده كشف شد.


مدارک ژنرال آمريکايی برای دخالت ايران در عراق

بی‌بی‌سی‌: روزنامه آمريکايی يو اس‌ای تودی طی مصاحبه با جانشين فرمانده نيروهای آمريکايی در عراق از شواهدی نوشته که مقامات ايالات متحده برای اثبات ادعای حمايت تسليحاتی ايران از شبه نظاميان عراقی مطرح می کنند.
اين روزنامه به نقل از ژنرال ريموند اديرنو نوشته شماره سريال و نوع سلاحهايی که ارتش آمريکا از شبه نظاميان عراقی به دست آورده نشان می دهد که اين سلاحها از ايران آمده است.
او به سلاحهای آر پی جی 29، موشکهای کاتيوشا و بمبهايی اشاره کرده که در کنار جاده کار گذاشته می شوند و گفته که اين سلاحها يا مستقيماً از ايران به عراق قاچاق شده اند يا اينکه ايران امکانات و دانش ساخت آنها را در اختيار برخی گروههای مسلح عراقی گذاشته است.
اظهارات اين ژنرال آمريکايی يک هفته پس از آن منتشر شده که سفير آمريکا در عراق اعلام کرد که دولت ايالات متحده طی چند روز آينده اسنادی ارائه خواهد داد که ثابت می کند پنج ايرانی که يازدهم ژانويه طی حمله سربازان آمريکايی به دفتر نمايندگی ايران در شهر اربيل عراق بازداشت شدند افسران ارشد نيروی قدس سپاه پاسداران ايرانند که در قاچاق اسلحه برای شورشيان عراقی دست داشته اند.
اين در حالی است که دولت ايران افراد بازداشت شده را ديپلمات می داند و طی شکايتنامه ای به سازمان ملل متحد، آمريکا را متهم کرده که با حمله به دفتر نمايندگی اش در اربيل و بازداشت اين افراد، موازين بين المللی در زمينه حقوق کنسولی و ديپلماتيک را نقض کرده است.
26 ژانويه نيز روزنامه آمريکايی واشنگتن پست نوشته بود که دولت آمريکا به نيروهای خود در عراق اجازه کشتن يا بازداشت مأموران اطلاعاتی و نظامی ايرانی در عراق را داده است.
به نوشته واشنگتن پست، در خلال بيش از يک سال گذشته، نيروهای آمريکايی به طور سری تعدادی از مأمواران ايرانی مظنون در عراق را دستگير و طی سه چهار روزی که در بازداشت نگه داشته اند بدون آگاهی خودشان از آنان نمونه دی ان ای، اسکن چشم و انگشت نگاری کرده اند.
بنابر گزارشی که واشنگتن پست از قول چند مقام امنيتی آمريکايی چاپ کرده بود، در هر زمان حدود يکصد و پنجاه مأمور اطلاعاتی يا اعضای سپاه پاسداران ايران در عراق فعاليت دارند هر چند مدرکی حاکی از اينکه مأموران ايرانی مستقيماً در حمله به نظاميان آمريکايی دست داشته باشند به دست نيامده است.
واشنگتن پست از قول ژنرال مايکل هيدن، رئيس سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا (سيا) نوشته بود که حجم تجهيزات و سلاحهای ايرانی که عليه نيروهای آمريکايی در عراق به کار گرفته شده کاملاً چشمگير است.
در مقابل، ايران نه تنها هر گونه دخالت در نا آراميهای عراق را تکذيب می کند بلکه مقامات اين کشور می گويند رهبران عراقی از آنها خواسته اند برای بازگرداندن ثبات و امنيت به کشورشان به آنان کمک کنند.


سپاه پاسداران: ربودن آمريکايی ها آسان و ارزان است

نشريه صبح صادق، وابسته به سپاه پاسداران:زمانی که افسران امنيتی آمريکا به راحتی در دام نيروهای آموزش نديده و کم تجربه جيش المهدی قرار می گيرند و يا افسر برجسته موساد در پاريس به يک باره سر به نيست می‌شود، قايق نيروهای انگليسی در اروند به علل نامعلومی ناپديد می‌شود، می‌تواند پيامی روشن برای آنان باشد که خيال‌های باطل در ذهن می‌پرورانند.

راديوفردا: نشريه رسمی سپاه پاسداران با انتشار مقاله‌ای آمريکا را به ربودن نيروهايش در منطقه و انتقال آنها به نقاط دلخواه تهديد کرد.
اين نشريه که سخنگوی مطبوعاتی سپاه پاسداران محسوب می شود، به صراحت مسئوليت ربودن چند افسر آمريکايی را متوجه جيش المهدی در عراق کرده و همزمان هشدار داده که ربودن اتباع آمريکا در خاورميانه،اروپا و آمريکای لاتين امری دشوار نيست و هر لحظه می تواند انجام گيرد.
نشريه سپاه پاسداران که با عنوان صبح صادق و زير نظر شورای نويسندگان اداره سياسی ستاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه منتشر می شود، در شماره ۲۸۸ خود در روز دوشنبه ۹ بهمن ماه مقاله ای تحت عنوان ارزان تر و آسان تر از کالاهای بنجل چينی، در واکنش به قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل منتشر کرده است.
در اين مقاله گفته شده:« آمريکا فهرستی را تحت عنوان «ليست مطلوب» تهيه و منتشر کرده که در آن اعلام شده است افرادی که نام آنان آمده، در رده های مهمی از مناصب نظامی قرار دارند که بايد توسط مقامات امنيتی و اطلاعاتی ايالات متحده بازداشت و يا ربوده و به آمريکا منتقل گردند تا سطح وگستره فعاليت های سياسی، هسته ای ونظامی ايرانيان در داخل کشور، منطقه خاورميانه و حتی رابطه با کشورهای فرامنطقه ای کشف و مورد ارزيابی قرار گيرد.»
نشريه سپاه پاسداران در مقاله خود از جمله مدعی است آمريکاييان، «اسامی ۳۵ تن از مقامات ديپلماتيک ايران در سفارتخانه های خارجی که سران کاخ سفيد معتقدند اين افراد از رده های بالای نظامی و امنيتی ايران هستند و اطلاعات ذیقيمتی از خريدها و توان نظامی وهسته ای جمهوری اسلامی را در اختيار دارند.»
نويسنده اين مقاله که رضا ذاکر نام دارد و دارای تشابه اسمی با رييس مرکز تحقيقات استراتژيک رياست جمهوری، علی رضا ذاکر اصفهانی است، ضمن اشاره به گستردگی و پراکندگی نيروهای آمريکا درعراق، افغانستان، کشورهای آسيای ميانه و قفقاز، پاکستان هند، قاره آفريقا و آمريکای لاتين و حتی اروپا تهديد می کند که ربودن و انتقال آمريکايی ها«به هر نقطه دلخواه، آسان تر از تهيه يک کانتينر لوازم بنجل چينی است.»
دفتر سياسی سپاه پاسداران ضمن يادآوری ربودن افسران امريکايی در عراق توسط نيروهای مسلح مقتدی صدر موسوم به جيش المهدی می نويسد:«زمانی که افسران امنيتی آمريکا به راحتی در دام نيروهای آموزش نديده و کم تجربه جيش المهدی قرار می گيرند و يا افسر برجسته موساد در پاريس به يک باره سر به نيست می شود، قايق نيروهای انگليسی در اروند به علل نامعلومی ناپديد می شود، می تواند پيامی روشن برای آنان باشد که خيال های باطل در ذهن می پرورانند.»
نويسنده در پايان مقاله خود با اذعان به وجود افسران کارکشته و زبده عملياتی و امنيتی برای به دام انداختن نيروهای آمريکايی و تاکيد بر اينکه «عاقلان را اشارتی بس است»، از شل کردن سر کيسه به عنوان روش ديگری برای انجام عمليات عليه آمريکا ياد می کند و می نويسد: «اگر کشوری به فرض، هيچ پشتوانه و نفوذ معنوی درکشورهای ديگر نداشته و يا از افسران کارکشته و زبده عملياتی و امنيتی هم برخوردار نباشد و از طرفداران و پيروان خود در کشورهای اسلامی و مسلمان نشين هم مطالبه ای نداشته باشد و ده ها اگر ديگر، کافی است کمی سرکيسه را شل نمايد تا آن گاه شاهد به صف کشيده شدن کلکسيونی از افسران چشم آبی و موبوری باشد که چونان تله هايی از ارزن، اسير خروس های جنگی گرسنه ای می شوند که منتظر اشارتی هستند.»
اين تهديد زمانی منتشر می شود که طی روزهای اخير نشريات وابسته به نهادهای نظامی در ايران از انجام عمليات عليه چند تن از نيروهای آمريکايی توسط افراد ناشناسی که به انگليسی صحبت می کردند و لباس جديد ارتش آمريکا را بر تن داشتند، خبر دادند.
تهديد سپاه پاسداران در مورد انجام عمليات عليه نيروهای آمريکا در خاورميانه و اروپا به دنبال دستگيری پنج ايرانی در حمله نيروهای آمريکايی به ساختمانی متعلق به جمهوری اسلامی در اربيل صورت می گيرد.
مقامات حکومتی در ايران از هنگام دستگيری اين پنج نفر در عراق آنان را ديپلمات و از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی در عراق معرفی کردند.
اما سفير آمريکا در عراق هفته پيش اعلام کرد اسناد و مدارکی در اختيار دارد که نشان می دهد بازداشت شدگان از افسران ارشد سپاه قدس بوده و در قاچاق اسلحه برای تروريست های عراقی جهت حمله به نيروهای آمريکايی دست داشته اند.
در همين حال، جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا به سربازان آمريکايی در عراق دستور داده که در صورت مواجه با ماموران نظامی و امنيتی ايران در عراق، يا آنان را دستگير کنند و يا بکشند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024