پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.01.2007, 18:10


آفتاب: یک روز پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای از قرار گرفتن نام بانک سپه در لیست سیاه این کشور خبرداده بود، کامرز بانک (COMMERZ BANk) دومین بانک بزرگ جمهوری فدرال آلمان نیزاعلام کرد کلیه ارتباطات ارزی خود با بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی را به حال تعلیق درمی‌آورد، اقدامی که می‌توان آن را بخش دیگری از تلاش‌های همه‌جانبه و پیگیر کاخ سفید برای تحمیل نوعی انزوای اقتصادی به ایران ارزیابی کرد. به‌این‌ترتیب کامرزبانک، هشتمین بانک بزرگ اروپایی است که طی چند ماه گذشته با ایران قطع رابطه می‌کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این نیز از ادامه فعالیت بانک صادرات ایران در این کشور جلوگیری به عمل آورده بود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، روابط عمومی کامرز بانک روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزوده‌است که این کار را با توقف ارائه خدمات به موسسات ایرانی و نیز تعلیق فعالیت‌های کارگزاری برای بانک‌های ایرانی به مرحله اجرا درآورده است.

اعمال این محدودیت می‌تواند ایالات متحده را در تلاش برای انزوای هرچه بیشتر بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی یاری کند. در طول سال گذشته چند بانک بزرگ اروپایی دیگر تحت فشارهای مستمر کاخ سفید روابط خود با بانک‌های دولتی ایران را به حالت تعلیق درآورده بودند.

بانک هلندی ای‌بی‌ان‌ آمرو ، بانک‌های سوئیسی CREDIT Suisse و UBS، بانکهای فرانسوی Credit Lyonnais و Sosiete General و نیز بانکهای بریتانیایی Barclays و HSBC روابط پولی خود با بانک‌های ایرانی را کاملا متوقف کرده و یا به شدت محدود ساخته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی ماههای گذشته همواره این ادعا را مطرح ساخته که بانکهای ایرانی دولت این کشور را در امر انتقال وجوه مربوط به خرید تجهیزات مرتبط با برنامه هسته‌ای، توسعه فن‌آوری موشکی و نیز کمک به گروههای شبه‌نظامی در سایر کشورهای خاورمیانه یاری می‌کنند.
دولت ایران همواره این اتهام را تکذیب نموده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024