چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 02.01.2007, 8:29


مجالس عزاداری صدام حسین در چند کشور عربی علاوه بر اینکه بهانه‌ای برای وحدت نیروهای چپ‌گرا ، ملی‌گرایان ، بعثی‌ها و اسلام‌گراها شده است ، شاهد تندترین حملات بر ضد ایران نیز بوده است. در اردن یکی از سخنرانان ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در توطئه اعدام صدام حسین ، این کشور را به «صفوی‌های آتش پرست» ملقب کرده از دولت اردن خواست فورا سفارت ایران در عمان را تعطیل نماید. این سخنران اضافه کرد که خود شخصا مبادرت به بستن سفارت ایران خواهد کرد و نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اردن را در صف سفارتخانه های دشمنان امت عرب چون امریکا ، اسرائیل و انگلیس قلمداد کرد. شگفتی این موضوع در اینجا است که برخی از منتقدین ایران در این مجلس عزا از حزب اخوان‌المسلمین اردن به حساب می‌آیند که این حزب در سابق روابط خوبی با حکومت ایران داشته است.
از سوی دیگر روزنامه الشرق قطر بدون اینکه از ایران نامی ببرد آنرا خطر واقعی برای عراق دانسته و از مردم این کشور خواسته بر محور نیروی مقاومت گرد آمده تا آسیبی به منافع ملی آنها وارد نشود. همچنین این روزنامه از نیروی مقاومت عراق خواسته تا در روش های مبارزه خود تجدید نظر کرده و از فراهم کردن هرگونه فرصت برای دشمنی که از آن سوی مرز می آید، پرهیز نمایند.
در یک موضعگیری دیگر عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه القدس العربی به شدت به دولت فعلی عراق حمله کرده و آنرا « صفوی » ( وابسته به ایران ) توصیف کرده و در سرمقاله خود در ارتباط با اعدام صدام چنین آورده است: « صفوی ها ( دولت مالکی و ایران ) با پایکوبی و شادمستی بر اعدام او می رقصند زیرا حتی در زمانی که در زندان بود از او می ترسیدند و از نگاه های تیزبین او به خود می لرزیدند، اما او آنها و هم پیمانان اشغالگر آنان را حتی در قبر خواهد ترساند».
لازم به یادآوری است که اعدام صدام حسین در روز عید قربان و به شکلی که تصویر شد ، به شدت ملت های عرب و حتی کشورهای اسلامی چون پاکستان را به خشم آورده است به طوری که بیشتر اظهارنظر خوانندگان در سایت های معروفی چون العربیه و الجزیره ، حاکم سابق عراق را شهید لقب داده و برخی از خوانندگان به تندی بر علیه ایران موضعگیری نموده اند.

حسن هاشمیان



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024