جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.12.2006, 17:45


شمس‌‏الواعظين:
دولتی كه در برابر قدرت رسانه‌‏ها ناتوان است، بايد استعفا بدهد

ايلنا: سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با اشاره به نگاه دولت به رسانه‌‏ها گفت: دولت نهم دولتی است كه به دشمن‌‏تراشی و دشمن‏سازی فرضی دست می‌‏زند و پشت نقاب اين دشمن خودساخته پنهان می‌‏شود تا ضعف‌‏های خود را در آن قالب جبران كند.
ماشاء‏الله شمس‌‏الواعظين در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در مورد محدوديت‌‏های ايجادشده برای رسانه‌‏ها گفت: دولتی كه اعتقاد دارد مظلوم است و رسانه‌‏ای برای اعلام نظرات خود ندارد يا جايگاهی در خانواده بين‌‏المللی ندارد و رسانه‌‏ها مخالف او هستند، بگويد جاذبه قدرت چيست كه استعفا نمی‌‏دهد.
اين روزنامه‌‏نگار افزود: اگر خود دولت به مظلوميتش اعتراف دارد، بايد كنار برود. چون ملت ايران دولت مظلوم نمی‌‏خواهند بلكه دولت كارآمد می‌‏خواهند در صورتی كه اين دولت بسيار عوام‌‏زده است و می‌‏گويد هيچ جايگاهی در رسانه‌‏های داخلی و خارجی ندارد، پس به چه اميدی دل بسته است؟
به اعتقاد شمس‌‏الواعظين، دولت احمدی‌‏نژاد، دولتی پوپوليستی است و ضعيف‌‏ترين و ناكارآمدترين دولتی است كه با عوام‌‏زدگی می‏خواهد مشكلات خود را حل كند، اين دولت به‌‏شدت بی‌‏سواد است و مشخص است تاريخ ايران را نخوانده است و بسياری از مشكلاتش نيز ناشی از اين بی‌‏اطلاعی است.
اين روزنامه‌‏نگار خاطرنشان كرد: كارآمدی دولت و حقيقت سخنان دولتمردان با بيان رسمی سخنگويان به دست نمی‌‏آيد بلكه در عمل مشخص می‌‏شود كه دولت تا چه ميزان موفق بوده است و حق با كيست؟
وی تاكيد كرد: تنها ذی‌‏حق بودن كافی نيست، بايد بتوان با ارايه دليل و منطق آن را ثابت كرد، دولت هم اگر فكر می‌‏كند ذی‌‏حق است، بايد با منطق آن را اثبات كند، اينكه بگويند ما مظلوم هستيم و رسانه‌‏ای برای انتقال نظرات خود نداريم، كافی نيست.
شمس‌‏الواعظين گفت: اگر دولت معتقد است رسانه‌‏ها در مقابل او هستند، چه دليلی برای ماندن دارد؟ دولتی كه در برابر قدرت رسانه‌‏ها ناتوان است، اگر حق هم با او هم باشد، به دليل ضعف و ناتوانی‌‏ای كه خود به آن اعتراف می‌‏كند، بايد استعفا بدهد. اگر كسی در موقعيتی قرار بگيرد كه نمی‌‏تواند از خود دفاع كند، چرا بايد بماند.


عيسی سحرخيز:
دولت به دليل ناكامی در اجرای برنامه‌‏هايش فرافكنی می‌‏كند

ايلنا: يك عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: شكست دولت در اجرای برنامه‌‏هايش باعث شده است طبق معمول بر سر مطبوعات بكوبند، زيرا در ايران ديواری كوتاه‌‏تر از مطبوعات و روزنامه‌‏نگاران وجود ندارد تا هر ناكامی و شكستی را به آنان نسبت دهند.
عيسی سحرخيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اشاره به ناكامی‌‏های دولت نهم تصريح كرد: آنها در ابتدا می‌‏گفتند نفت را سر سفره‌‏های مردم می‌‏آورند اما اكنون با توجه به اينكه درآمد نفتی دولت سه برابر شده است، آنچه نصيب مردم شده تنها تورم و كاهش قدرت خريد آنان است، بنابراين طبيعی است در چنين شرايطی دولت بايد فرافكنی و جوسازی كند.
وی افزود: از طرف ديگر دولت تيغ را از رو بسته است و می‌‏خواهد شرايطی فراهم كند تا رسانه‌‏های غيردولتی از صحنه رقابت با رسانه‌‏های دولتی حذف شوند و تنها رسانه‌‏هايی باقی بمانند كه در كنترل خود دولت هستند.
اين روزنامه‌‏نگار با اشاره به اظهارات اخير وزير ارتباطات و فن‌‏آوری اطلاعات مبنی بر اينكه «دولت رسانه‌‏ای برای بيان سخنان خود ندارد» و «بايد سد بتونی رسانه‌‏ها شكسته شود»، گفت: از صحبت‌‏های ايشان مشخص است كه دانش لازم در زمينه ارتباطات را ندارد و از اين منظر تنها در يك جايگاه فنی قرار دارند، ايشان اگر از تاثيرگذاری صدا و سيما بيشتر می‌‏دانستند، چنين ادعاهايی را مطرح نمی‌‏كردند. اكنون غير از برنامه‌‏های داخلی، صدها برنامه خارجی و برون مرزی و راديويی ساخته می‌‏شود كه مديريت آنها به طور مستقيم تحت نظر دولت است.
سحرخيز افزود: اگر آماری از تعداد برنامه‌‏های صدا و سيما و ميزان ساعاتی كه در اختيار دولت و سخنگويان و كارشناسان آنها قرار داشته است، ارايه شود، مشخص می‌‏شود صدا و سيما تا چه ميزان مبلغ برنامه‌‏های دولت نهم بوده است.
وی تصريح كرد: وقتی رييس صدا و سيما در مراسم بازديد رييس‌‏جمهور از اين سازمان می‌‏گويد «تلويزيون خانه رييس‌‏جمهور است»، چطور دولت ادعا می‌‏كند جايی در صدا و سيما ندارد. بسياری از رسانه‌‏ها در خدمت دولت هستند و من نمی‌‏دانم دولت بيشتر از صدا و سيما، ايرنا و كيهان ديگر چه می‌‏خواهد؟
سحرخيز در پايان از خودسانسوری رسانه‌‏ها انتقاد كرد و اظهار داشت: غير از مشكلات و محدوديت‌‏هايی كه دولت برای رسانه‌‏ها به وجود آورده است، رسانه‌‏ها نيز دچار خودسانسوری شده‌‏اند، به عنوان مثال در عرض كمتر از ١٠ روز دو قطار از ريل خارج شدند كه در حد اخبار عادی در رسانه‌‏ها انعكاس يافت، اين حادثه را مقايسه كنيد با حادثه انفجار قطار نيشابور و حجم عظيم خبرهايی كه عليه دولت وقت كار شد.


سيدمصطفی تاج‌‏زاده:
سخنان اخير وزير ارتباطات عليه رسانه‌‏ها ناشی از شكست حاميان دولت در انتخابات است

ايلنا: عضو شورای مركزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی سخنان اخير سخنگوی دولت و وزيران علوم و ارتباطات عليه رسانه‌‏ها را ناشی از شكست نامزدهای رايحه خوش خدمت(حاميان دولت) در هر سه انتخابات شوراها, خبرگان و ميان‌‏دوره‌‏ای مجلس هفتم دانست.
«سيدمصطفی تاج‌‏زاده» در گفت‌‏وگوی با خبرنگار «ايلنا»، تصريح كرد: «شكست حاميان دولت در هر سه انتخابات به گونه‌‏ای بود كه داماد آقای احمدی‌‏نژاد گفت، خدا در اين انتخابات به گوش حاميان دولت سيلی زد.»
وی افزود: «احمدی‌‏نژاد و همكارانش بايد به بررسی دلايل شكست فهرست اختصاصی خود بپردازند؛ نه اينكه فرافكنی كنند و به رسانه‌‏ها و ركن چهارم دموكراسی حمله كنند.»
تاج‌‏زاده با بيان اينكه «پيش از انتخابات مهمترين روزنامه اصلاح‌‏طلب يعنی روزنامه «شرق» تعطيل شد تا اصلاح‌‏طلبان بدون داشتن يك رسانه جدی و مؤثر در انتخابات حاضر شوند»، گفت: «توصيه اول من اين است كه اكنون آقای احمدی‌‏نژاد و اعضای دولتش متوجه اين موضوع شوند كه نه تنها جهان احمدی‌‏نژادی نشده است، بلكه ايران و حتی تهران نيز احمدی‌‏نژادی نيست. بنابراين، بهتر است دولت به بررسی علل كاهش مقبوليت مردمی خود بپردازد.»
وی افزود: «انتخابات ٢٤ آذر اين دوستان را از توهم داشتن ٣٠ ميليون حامی خارج كرد، اما هنوز از اين فضا خارج نشده‌‏اند كه آنچه اكثريت مردم ناكارآمدی دولت می‌‏خوانند، ناشی از تبليغات رسانه‌‏ها نيست بلكه به علت عملكرد خود دولت است.»
عضو شورای مركزی جبهه مشاركت ايران اسلامی گفت: «در اين هفته قطعنامه تحريم عليه ايران به اتفاق آرا در شورای امنيت تصويب شد كه با ديپلماسی خاتمی می‌‏توانستيم مانع تصويب آن شويم اما بزرگترين مسأله دولت و مجلس در اين شرايط حساس، ساعت آغاز به كار بانك‌‏ها بوده است كه آيا ٣٠/٧ باشد يا ٩ صبح. مردم می‌‏بينند ابتدا دولت ساعت كار بانك‌‏ها را تغيير می‌‏دهد، بعد گروه كارشناسی تشكيل می‌‏دهد برای اينكه بهترين ساعت را برای شروع به كار به بانك‌‏ها تشخيص دهد. بنابراين از خود می‌‏پرسند آيا عقل حكم نمی‌‏كند ابتدا گروه كارشناسی تشكيل شود و بعد در صورت لزوم ساعت كار بانك‌‏ها تغيير يابد. آيا اگر كسی در رسانه‌‏ها اين سوال را مطرح كند، دست به تخريب دولت زده است.»
تاج‌‏زاده ميزان حمايت صدا و سيما از دولت احمدی‌‏نژاد را در ٢٧ سال گذشته كم‌‏سابقه خواند و گفت: «كافی است به جهت‌‏گيری صدا و سيما در زمان لاريجانی عليه دولت خاتمی و اصلاح‌‏طلبان توجه كنيم و آن را با تعريف و تمجيد های صداوسيما از احمدی‌‏نژاد مقايسه كنيم تا معلوم شود كه صدا و سيما امروز تبليغ‌‏كننده موفقيت احمدی‌‏نژاد است و در دوره اصلاحات مخالف خاتمی بود. اما مردم مستقل از صدا و سيما قضاوت می‌‏كنند.»
وی هدف دولت از حمله به رسانه‌‏ها را بستن رسانه‌‏های اصلاح‌‏طلب موجود و تسليم كردن كامل صدا و سيما دانست و افزود: «از نظر آقايان، صدا وسيما جز اخبار احمدی‌‏نژاد نبايد اخبار ديگری پخش كند چون وقتی جهان احمدی‌‏نژادی شده است، معنا ندارد صدا و سيما خبری جز خبر وی را پخش كند. البته در اين صورت باز هم مردم را دولت را ناكارآمد خواهند خواند چرا كه برای مثال ٢٧ سال بعد از پيروزی انقلاب سخنگوی دولت رسماً اعتراف كرد تا ٣٠ ساعت پس از برگزاری انتخابات نمی‌‏دانستند آرای مردم را چگونه بايد بشمارند.»
وی افزود: «اينكه دولت می‌‏گويد تريبون مستقل ندارد، درست نيست. روزنامه ايران به طور كامل در اختيار دولت است اما به دليل پيروی از مشی روزنامه كيهان بيش از نيمی از مخاطبان خود را از دست داده است.»
تاج‌‏زاده در ادامه اين گفت‌‏وگو، برگزاری سمينار هولوكاست توسط وزارت امور خارجه در شرايط كنونی را يك «اشتباه استراتژيك» خواند و گفت: «اين سمينار جز زيان برای منافع ملی كشورمان هيچ دستاورد مثبتی نداشته است. به عكس می‌‏تواند مورد استفاده فاشيست‌‏ها در سطح اروپا و صهيونيست‌‏ها در سطح جهانی قرار بگيرد، ضمن اينكه انرژی وزارت امور خارجه را صرف خود كرده و از حوادث مهم جهانی غافل نموده است. همچنين فضايی را برای مظلوم‌‏نمايی رژيم اسرائيل ايجاد كرده است.»
وی افزود: «از احمدی‌‏نژاد می‌‏پرسم اگر ثابت شود كه هولوكاست افسانه است، آيا جز به اين معناست كه بايد از هيتلر و نازی در آلمان اعاده حيثيت شود و اگر در اين سمينار معلوم شود كه هولوكاست واقعيت داشته است، آيا بيشترين استفاده را از آن صهيونيست‌‏ها نخواهند كرد؟ در اين ميان سهم ايران چيست و هولوكاست چه ارتباطی با منافع ملی ما دارد. البته يك محقق می‌‏تواند در همه زمينه‌‏ها از جمله هولوكاست تحقيق كند اما اينكه در آستانه صدور قطعنامه عليه ايران كه شنيده‌‏ايم احمدی‌‏نژاد آن را منتفی می‌‏خواند، چنين سميناری برگزار شود چه سودی دارد.»
تاج‌‏زاده تصريح كرد: «مشاور سياسی احمدی‌‏نژاد كه پيشنهاد كننده برگزاری سمينار بوده است، با برگزاری آن توسط وزارت امور خارجه مخالف بوده و برگزاری آن را توسط يك نهاد غير دولتی پيشنهاد كرده است اما به اعتراف وی به دستور شخص احمدی‌‏نژاد و علی‌‏رغم مخالفت گسترده كارشناسان وزارت خارجه اين سمينار برگزار شد.»


رمضان‌‏زاده:
ساحت خاتمی از گزافه‌‏هايی مانند "دخالت در انتخابات" مبراست

ايلنا: سخنگوی دولت اصلاحات با رد سخنان وزير ارتباطات مبنی بر اينكه «در دولت گذشته نشست مطبوعاتی سخنگوی دولت به طور كامل از رسانه ملی پخش می‌‏شد اما دولت نهم بلندگويی ندارد تا سخنان خود را بيان كند»، گفت: مدت پخش مجموع سخنان الهام در يك سال گذشته اگر با مدت پخش مجموعه سخنان من در طول چهار سال سخنگويی دولت مقايسه شود، به طور قطع حداقل دو برابر مدت پخش سخنان من خواهد بود.
عبدالله رمضان‌‏زاده در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، افزود: از دوست خوبم آقای سليمانی انتظار داشتم قبل از اين صحبت‌‏ها يك‌‏بار از من سوال می‌‏كردند كه آيا اطلاعاتی كه به ايشان داده‌‏اند، درست است يا نه.
وی افزود: در تفاوت نگاه صدا و سيما به پخش برنامه‌‏های مربوط به دولت، همين بس كه آقای ضرغامی، رييس صدا و سيما اعلام كرده است چندين ساعت در روز را به دولت اختصاص می‌‏دهد اما رييس وقت صدا و سيما در دولت خاتمی، اين كار را انجام نمی‌‏داد.
قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامی همچنين در واكنش به بخش ديگری از اظهارات وزير ارتباطات مبنی بر اينكه «بايد سد بتونی رسانه‌‏های مخرب غيرواقعی شكسته شود»، گفت: هر كسی به عملكرد خود مطمئن باشد، خواستار شكستن رسانه‌‏ها نمی‌‏شود،‌‏ فقط كسانی از شكستن رسانه‌‏ها سخن می‌‏گويند كه به ضعف عملكرد خود واقف هستند.
رمضان زاده افزود: آنچه از مجموع صحبت‌‏های اخير سخنگوی دولت، وزير ارتباطات و وزير علوم برداشت می‌‏شود، اين است كه خط جديدی برای برخورد با تعداد محدودی از رسانه‌‏های مستقل موجود، آغاز شده است.
وی با بيان اينكه دولت نهم رسانه مستقل باقی نگذاشته است و حتی احزاب بزرگ از داشتن رسانه محروم هستند، گفت: اگر در همين حد محدود هم تحمل شنيدن انتقادات از رسانه‌‏ها وجود نداشته باشد، وای به حال مملكت.
رمضان‌‏زاده همچنين با اعتراض به بخش ديگری از سخنان وزير ارتباطات مبنی بر اينكه «هيچ‌‏كدام از وزرای دولت نهم در انتخابات سخن نگفته‌‏اند كه بوی دفاع از گروه خاصی را بدهد اما رييس دولت گذشته در انتخابات به‌‏گونه‌‏ای سخن می‌‏گفت كه كاملا واضح بود از چه گروهی دفاع می‌‏كند»، گفت: ساحت آقای خاتمی از اين گزافه‌‏ها مبرا است. به آقای وزير ارتباطات كه از دوستان قديم من هستند، پيشنهاد می‌‏كنم بررسی كنند و ببيند كه دبير هيات دولت در انتخابات در كدام ليست قرار داشت و حتی زمانی كه كانديدای انتخابات شوراها بود، بر سر كارش حاضر می‌‏شد. همين نشان می‌‏دهد كه ميزان دخالت دولت در انتخابات چقدر بوده است.
وی افزود: همچنين به وزير ارتباطات پيشنهاد می‌‏كنم نحوه انتخاب و تعيين مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ايرنا) و نحوه جابجايی مدير روزنامه ايران و اعضای هيات تحريريه اين روزنامه و پول‌‏هايی را كه برای سايت‌‏های حامی دولت هزينه می‌‏شود، بررسی كند و به مسائل نگاه واقع‌‏بينانه داشته باشد.


وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات:
بايد سد بتونی رسانه‌‏های مخرب غيرواقعی شكسته شود

ايلنا: وزير ارتباطات, با تاكيد بر اين‌‏كه موانع زيادی برای اطلاع‌‏رسانی اقدامات موثر دولت وجود دارد، گفت: بايد سد بتونی رسانه‌‏های مخرب غير واقعی شكسته شده و اطلاع‌‏رسانی صحيح و شفاف به مردم صورت گيرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، دكتر محمد سليمانی ، در همايش سراسری مديران روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاكيد بر اين‌‏كه دولت نهم دارای پارامترها و شاخص‌‏هايی است كه در دولت‌‏های گذشته وجود نداشته, خاطرنشان كرد: دولت نهم وابسته به حزب و گروه خاصی نيست ؛ بلكه دولتی كاملاً مردمی است.
وی، با بيان اين‌‏كه دولت نهم اگر حرف می‌‏زند و صحبت می‌‏كند, در جهت آن حتماً اقداماتی انجام می‌‏دهد، كارآمدی را جزء مسايل اصلی دولت دانست و تاكيد كرد: بالا بردن بهره‌‏وری و راندمان نشان‌‏دهنده فشرده‌‏سازی دولت نهم است.
وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به متمم بودجه كه در سال‌‏های گذشته عمده آن به كسری بودجه‌‏ها اختصاص می‌‏يافت، گفت: نگرش دولت نهم كاملاًٌ متفاوت از دولت‌‏های گذشته است.

دولت نهم بلندگويی ندارد كه بتواند صحبت‌‏های خود را بيان كند
دكتر سليمانی ، با تاكيد بر اين‌‏كه موانع و مقررات و مسايل موجود در دست مديران اجرايی و در دولت نهم كاهش پيدا كرده است، اظهارداشت: دولت نهم دست زالو صفتان از بيت‌‏المال را قطع می‌‏كند.
وزير ارتباطات ، با بيان اين‌‏كه دولت نهم شيوه نگرش به اداره جهان را تغيير می‌‏دهد ، يادآور شد: در دولت گذشته نشست مطبوعاتی سخنگوی دولت به طور كامل از رسانه ملی پخش می‌‏شد ؛ اما دولت نهم بلندگويی ندارد كه بتواند صحبت‌‏های خود را بيان كند ؛ چرا كه وابسته به هيچ حزبی نيست.
وی، با بيان اين‌‏كه اطلاع‌‏رسانی در دولت نهم به گردن مديران روابط عمومی است ، افزود: دولت نهم يك روزنامه وابسته به خود ندارد، پس اين از وظايف روابط عمومی‌‏هاست كه ارتباطات را با مردم برقرار كنند.
وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاكيد بر اين‌‏كه دولت نهم در فضاسازی موفق‌‏ترين دولت بوده است، نمونه آن را انتخابات ٢٤ آذرماه ذكر كرد كه به خوبی نمايان است.
وی ، با بيان اين‌‏كه در خصوص انتخابات هيچ كدام از وزرای دولت نهم سخنی نگفته‌‏اند كه بوی دفاع از گروه خاصی را دهد، تصريح كرد: برگرديد به انتخابات گذشته و به ياد بياوريد كه رييس دولت آن وقت در انتخابات چگونه صحبت می‌‏كرد و كاملاً واضح بود كه از چه گروهی دفاع می‌‏كرد.
دكتر سليمانی، رمز موفقيت در انتخابات خبرگان را غيرهيجانی و غيرتبليغاتی بودن كانديداها دانست و تصريح كرد: مردم در انتخابات خبرنگان دولت نهم بيشترين مشاركت را داشته‌‏اند.
وی ، با بيان اين‌‏كه آرامش حاكم بر جامعه در انتخابات امسال نشان‌‏گر كارآمدی دولت بود، يادآورشد: به هر حال بايد در بخش اطلاع رسانی دولت اقداماتی انجام دهيم و در جهتی كار كنيم تا كارهای مربوط به مردم را انجام دهيم.
وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان كرد: موانع زيادی در اطلاع‌‏رسانی اقدامات موثر دولت وجود دارد، بايد اين سد بتونی رسانه‌‏های مخرب غير واقعی شكسته شود و به مردم اطلاع‌‏رسانی درست شود.

مطبوعات عامل اصلی عقب افتادگی GCها را گردن ارتباطات سيار می‌‏اندازند!
دكتر سليمانی ، با اشاره به جلسات مطبوعاتی خود، گفت: بنده نيم ساعت در زمينه توليد داخل و دست‌‏يابی به فناوری‌‏های نوين صحبت می‌‏كنم, رسانه‌‏ها اين را پخش نمی‌‏كنند ؛ اما در خصوص زمان ثبت‌‏نام آينده سيم كارت خبرهای متعددی پخش می‌‏كنند.
وی ، افزود: بنده ٥٠ دقيقه آمار و ارقام در خصوص پيشرفت تلفن همراه و اين‌‏كه ماهانه يك ميليون سيم كارت به دست مردم داده‌‏ايم صحبت می‌‏كنم اين مسئله جايی پخش نمی‌‏شود ؛ اما رسانه‌‏ها می‌‏روند دنبال سوژه‌‏ای مانند كپی كردن سيم كارت و جو روانی برای مردم ايجاد می‌‏كنند.
سليمانی، خاطرنشان كرد: طبق اظهارات دادستان كل كشور يك نفر هم تاكنون به دادگاه در خصوص كپی سيم كارت مراجعه نكرده است و ما هم سيستم‌‏مان مشكلی ندارد ؛ اما می‌‏بينيم در رسانه‌‏ها اين جو توسط يك سری عناصر ايجاد شده است.
وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به رسانه‌‏ها، گفت: چرا خبرهای خوش را در كشور نمی‌‏گويند؟ چرا شاخص‌‏های آمار و ارقام اينترنتی را نمی‌‏گويند؟ فقط می‌‏گويند چرا اينترنت قطع شد؟ اين چه ربطی به وزارت ارتباطات دارد؟
دكتر سليمانی ، با اشاره به واگذاری ٤ هزار ميليارد تومان سهام به مردم در طول يك سال گذشته كه در كل زمان انقلاب بی نظير بود، افزود: دولت نهم "خصوصی مردمی" را به شدت قبول دارد و شعار حضرت امام را مبنی بر ارجاع كار مردم به مردم انجام خواهد داد.
وی ، افزود: دولت نهم اجازه نخواهد داد كه عده‌‏ای به بيت‌‏المال چنگ بيندازند.
دكتر سليمانی، ادامه داد: يك وزير در دولت نهم را پيدا كنيد كه حق ماموريت استانی خود را گرفته باشد؟
دكتر سليمانی، با اشاره به پروژه ٧٠٠ ميليارد تومانی پيمانكاران عمومی ارتباطات سيار و تاخير در اين پروژه، با بيان اين‌‏كه در صورتی كه پيمانكاران اين پروژه را در ارديبهشت ٨٥ تحويل می‌‏دادند ما در خرداد و تيرماه می‌‏توانستيم, كليه سيم‌‏كارت‌‏ها را ارايه كنيم، اظهار داشت: در صورتی كه ٨ ميليون سيم كارت تا پايان تيرماه واگذار می‌‏شد, تاكنون ماهانه ٨٠ ميليارد تومان ورودی سيستم داشتيم كه جمعاً بالغ بر ٣٢٠ميليارد تومان می‌‏شد ؛ اما مطبوعات عامل اصلی عقب افتادگی GCها را گردن ارتباطات سيار می‌‏اندازند.
وی ، افزود: چه نفعی برای ارتباطات سيار دارد كه بخواهد برای GCها مزاحمت ايجاد كند.
دكتر سليمانی، خطاب به روابط عمومی‌‏ها ، گفت: بايد اين هيجانات را كاهش داده و از حوزه خود دفاع كنيد.

رسانه‌‏های جوساز امنيت ملی را به خطر می‌‏اندازند
وی، خاطرنشان كرد: اين اقدامات جوسازی است و معلوم است كه عده‌‏ای پشت پرده هستند كه می‌‏خواهند جوی ناآرام ايجاد كند.
دكتر سليمانی، خطاب به رسانه‌‏هايی كه جوسازی می‌‏كنند و اين گونه مطلب می‌‏نويسند، يادآورشد: نمی‌‏شود روی نور خاك ريخت, نمی شود آمار و ارقام دروغی داد. اين رسانه‌‏ها امنيت ملی را به خاطر می‌‏اندازند.
وزير ارتباطات ، با تاكيد بر اين‌‏كه مردم به رسانه‌‏ها اعتماد ندارند، اظهارداشت: روابط عمومی‌‏ها نبايد در اتاقشان بنشينند و عكس العمل نشان ندهند.
وی ، با اشاره به راه‌‏اندازی ٤ هزار طرح بزرگ در بخش مخابرات كشور، در رابطه با علت اين امر، تصريح كرد: زمانی كه به سفرهای استانی می‌‏رويم مردم آن استان يك صدا می‌‏گويند كه از مخابرات راضی هستند.
وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به حضور پست بانك در يك‌‏هزار و ٢٥٤ روستا برای خدمات دهی به مردم، اظهارداشت: چرا بانك‌‏های ديگر در روستاها وجود ندارند؟
دكتر سليمانی ، افزود: چرا رسانه‌‏ها به اين روستاها نمی‌‏روند و گزارش نمی‌‏گيرند تا فضا را برای خدمات بيشتر تقويت كنند.
وی، تاكيد كرد: عناصری كه در اين رسانه‌‏ها قرار دارند, به تخريب افكار عمومی می‌‏پردازند.
دكتر سليمانی ، با اشاره به رشد فناوری اطلاعات ، گفت: انسان‌‏ها را با فناوری اطلاعات می‌‏شود, بالا برد و حتی می‌‏شود, پايين آورد.
وی، افزود: عمده هجمه فرهنگی كه كشور ما می‌‏شود از طريق ابزارهای فناوری اطلاعات صورت می‌‏گيرد.
دكتر سليمانی ، با تاكيد بر اين كه فضا و بستر ICT را بايد توسعه داده و جلو ببريم، يادآور شد: به هر حال اين امر مسووليت روابط عمومی‌‏ها را بسيار سنگين خواهد كرد.
وزير ارتباطات ، گفت: ما در مقابل ملت ايران متعهد هستيم و در مقابل پستی كه گرفته‌‏ايم و امكاناتی كه در اختيار داريم, بايد پاسخ‌‏گو باشيم.
دكتر سليمانی، خاطرنشان كرد: همان‌‏گونه كه آفتاب زير ابر نمی‌‏ماند, تلاش‌‏های ما نيز بی‌‏نتيجه نخواهد ماند.
وی ، افزود: دولت نهم اعتقاد دارد كه به جای وارد جنگ شدن بايد وارد كار شد و كارهای انجام شده, برنامه‌‏ها و تلاش‌‏ها را به اطلاع مردم رساند.
دكتر سليمانی ، گفت: روابط عمومی‌‏ها می توانند اين خلاء اطلاع‌‏رسانی را پر كنند.
وزير ارتباطات ، با تاكيد بر اين‌‏كه سوالات و انتقادات افكار عمومی بايد از طريق روابط عمومی در بخش‌‏های تخصصی جمع‌‏آوری و منتقل شود ، تصريح كرد: برنامه‌‏ريزی برای رفع همه اين مشكلات بايد شكل گيرد.
دكتر سليمانی، ‌‏با اشاره به كارآمدی دولت نهم برای رفع مشكلات مردم ،‌‏يادآور شد: دولت نهم اولين دولتی است كه كل بودجه عمرانی را در ٦ ماهه اول سال اختصاص داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024