پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.12.2006, 12:39


ايلنا: عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم گفت: گزارش‌‏های ما از اپراتورهای وزارت كشور كه وظيفه جمع‌‏كردن آرای كانديداها را دارند، حكايت از آن دارد كه نتايج اعلام‌‏شده از سوی وزارت كشور با نتايج آرای واقعی كانديداها مطابق نيست.
اسماعيل گرامی‌‏مقدم در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، نتايج اعلام‌‏شده از سوی وزارت كشور در مورد انتخابات شورای تهران را منجر به افزايش ابهامات موجود در مورد شمارش آرا دانست و گفت: افراد گمنامی كه در فهرست ارايه‌‏شده از سوی وزارت كشور به چشم می‌‏خورند، حتی در پايگاه‌‏هايی كه در دست گروه‌‏های خاص حامی دولت بوده نيز چنين آرايی را كسب نكرده‌‏اند.
وی با اشاره به بازديد روز گذشته برخی از نمايندگان مجلس از يكی از سايت‌‏های شمارش آرا، گفت: در اين بازديد متوجه شديم كه شمارش كل آرا تا صبح امروز به پايان می‌‏رسد، لذا اينكه وزارت كشور هنوز نتايج نهايی را اعلام نكرده است، به ابهامات موجود و ترديدهايی كه نسبت به نتايج اعلام‌‏شده وجود دارد، می‌‏افزايد.
سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به آرای هاشمی رفسنجانی كه بالغ بر يك ميليون و ٥٠٠ هزار رای است، گفت: منطقی نيست كسانی كه پای صندوق‌‏های رای رفته‌‏ و در انتخابات خبرگان بيش از يك ميليون و ٥٠٠ هزار رای به هاشمی رفسنجانی داده‌‏اند، رای متفاوتی به شوراها داده باشند.
وی افزود: از وزارت كشور می‌‏خواهيم به وظيفه اصلی خود كه صيانت از آرای مردم است، توجه كند و آرا را به طور شفاف به مردم اعلام نمايند، البته با كمال تاسف آرايی كه امروز در مورد شوراها اعلام شده، بر ابهامات افزوده است.
اين عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم گفت: گزارش‌‏های رسيده از شمارش سه هزار صندوق رای، حاكی است كه اكثريت ليست اصلاح‌‏طلبان دارای رای بالايی هستند و بايد در تركيب نهايی شورای شهر تهران حضور داشته باشند.


نتيجه اوليه آرای شورای شهر تهران اعلام شد

ايلنا: ستاد انتخابات كشور نتيجه اوليه شمارش آرای ٦٢٤ صندوق رای در انتخابات شورای شهر تهران را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علی‌‏اصغر كارانديش،‌‏ مديركل انتخابات كشور نتايج حاصل از شمارش ١٨٦ هزار و ١٦٦ رای ماخوذه در ٦٢٤ صندوق رای را به اين ترتيب اعلام كرد:

١- مهدی چمران با ٤٠٤٥٦ رای،
٢- مرتضی طلايی با ٣٦٤٩٧ رای،
٣- هادی ساعی با ٣١١٥٦ رای،
٤- رسول خادم با ٢٨٤٦٤ رای،
٥- عباس شيبانی با ٢٥٦٧٧ رای،
٦- عليرضا دبير با ٢٣٤١١ رای،
٧- حمزه شكيب با ٢٠٩٤٣ رای،
٨- معصومه ابتكار با ١٨٢٢٧ رای،
٩- اجمد مسجدجامعی با ١٧٢٠٧ رای،
١٠- محمدعلی نجفی با ١٦٠٨٦ رای،
١١- پروين احمدی‌‏نژاد با ١٥١٧٦ رای،
١٢- خسرو دانشجو با ١٢٩٥٨ رای،
١٣- معصومه آباد با ١٢٦٥٦ رای،
١٤- حسن بيادی با ١٢٣١٠ رای،
١٥- حسن زياری با ١٢٢٢٦ رای،
١٦- عبدالمقيم ناصحی با ١٢١٠٨ رای،
١٧- حبيب كاشانی با ١١٩٩٣ رای،
١٨- الهه راستگو با ١١٦٦٠ رای،
١٩- محمود خسروی‌‏وفا با ١٠٩٩١ رای،
٢٠- زهرا صدراعظم نوری با ١٠٩٥٠ رای و
٢١- اسماعيل دوستی با ١٠٣٣٠ رای.


احتمال تخلفات گسترده در اعلام ليست منتخبان تهران
امروز: انتشار نخستين نتايج شمارش آرای سومين دوره انتخابات شورای شهر تهران توسط وزارت كشور ابهاماتی را به همراه داشته است. در اين زمينه يك منبع آگاه به سايت امروز گفت:طبق آمار وشواهد موجود هشت تن از اعضای ليست ائتلاف اصلاح طلبان(ياران خاتمی) در هزار صندوق شمارش شده در بين پانزده منتخب شهروندان تهرانی قرار داشته اند.
وی افزود در آمار بدست آمده از شمارش دو هزار صندوق نيزتعداد اصلاح طلبان باز هم افزايش يافته است.
اين منبع آگاه اعلام كرد به نظر ميرسد نتايج اعلام شده از ٦٤٠ صندوق دستچين شده برای آن بوده است كه رسانه های اقتدارگرا تركيب خاص و غير واقعی منتخبان را در افكار عمومی جا بيندازند.
وی ادامه داد به نظر می رسد ارداه ای سعی دارد با بسيج امكانات خود واستفاده از همه روش های ممكن در چند ساعت آينده از حضور برخی از منتخبين شهروندان تهرانی درشورای شهر سوم جلوگيری كند.


ادامه ورود صندوق‌های جديد، به سايت‌های منطقه ٤

امروز / دوشنبه 27 آذر ساعت 15 بوقت تهران

بنا به گزارش رسيده به سايت امروز شماره بعضی از صندوق‌های سايت های منطقه چهار تغيير كرده است. پس از آنكه ساعت ١٣ امروز، ١٠ صندوق جديد به سايت مظفر در منطقه ٤ وارد شد، مقارن ساعت ١٤، ٧ صندوق جديد ديگر به شماره‌های ٥٠٦، ٥٢٤، ٥٧٨، ٥٩٨، ٦٠٨، ٦٠٩ و ٦٥٣ به سايت مذكور وارد شد.
همچنين از همين سايت خبر می‌رسد كه از بين صندوق‌های موجود در اين سايت، شماره ٣ صندوق تغيير كرده است. به اين ترتيب كه صندوق‌های شماره ٤٥٨،‌ ٤٦٥ و ٦٠٨، به ترتيب قبلاً دارای شماره‌های ٣١١، ٣١٨ و ٤٦١ بوده‌اند كه شماره‌های قبلی خط خورده و شماره‌های جديد روی آنها نوشته شده است.


خودداری وزارت كشور از اعلام پيروزی قطعی اصلاح‌طلبان
شهر فردا : بر اساس تازه‌ترين خبر‌های رسيده‌ از ستاد انتخابات وزارت كشور شمارش آرای شورای پايتخت به پايان رسيده و نتيجه قطعی حاكی از آن است كه اصلاح طلبان اكثر كرسی‌ها را تصاحب كرده‌اند . به گزارش خبرنگار شهر فردا 8 نفر از كانديداهای اصلاح‌طلب توانسته‌اند به شورا راه بيابند اما به رغم قطعی بودن اين نتيجه ، وزارت كشور تا كنون از اعلام آن خودداری كرده‌است . ساعی ، ابتكار ، مسجد‌جامعی ،نجفی ، راستگو ، صدراعظم‌نوری و دوستی اصلاح‌طلبان راه‌يافته به شورای شهر تهران هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024