جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 28.11.2006, 9:28


اجازه موقت فيفا به ايران برای حضور در بازيهای دوحه

خبرگزاری مهر: با تصميم فيفا موقتا تيم ايران در بازيهای آسيايی دوحه ٢٠٠٦ شركت می كند اما محروميت فدراسيون فوتبال اين كشور به قوت خود پا برجا خواهد ماند.
سپ بلاتر رييس فيفا لحظاتی پيش در يك كنفرانس خبری در دبی اعلام كرد كه بطور موقت محروميت ايران اجرا نمی شود تا قهرمان دو دوره پيش بازيهای آسيايی بتواند در اين دوره مسابقات حاضر باشد.
بلاتر در اين مورد گفت: " پس از آنكه سازمان تربيت بدنی ايران به فيفا نماينده ای فرستاد و توسط او اعلام شد كه اين سازمان و فدراسيون فوتبال جمهوری اسلامی خود را ملزم به اجرای درخواست كميته اضطراری فيفا ظرف مدت يكماهه می دانند فيفا به ايران اجازه ويژه ای داد تا در بازيهای آسيايی دوحه شركت كند".
با اين وجود رييس فيفا تاكيد كرد كه اين امتياز فقط به تيم زير ٢٣ سال و برای بازيهای آسيايی ٢٠٠٦ داده می شود.
بلاتر در جلسه مطبوعاتی ساكراكس به خبرنگاران گفت : " مهلت فيفا تا ١٢ دسامبر ٢٠٠٦ – ٢١ آذر ١٣٨٥ همچنان پابرجاست و تمام محروميت ها اعمال خواهد شد".
با اين وضعيت كميته برگزاركننده مسابقات فوتبال بازيهای آسيايی در دوحه همان شرايط اوليه گروه بندی را اعمال می كند و ايران را در گروه D كنار هند، هنگ كنگ و مالديو قرار می دهد.اردن برنده گروه اول مقدماتی نيز با قطر ميزبان ، امارات و ازبكستان همگروه خواهد شد و عراق تيم اول گروه دوم در گروه E با چين، عمان و مالزی رقابت خواهد كرد.
دو جای خالی در گروه های C و F كه با كنار كشيدن يمن و تركمنستان بوجود آمد نيز با تيم های دوم دو گروه مقدماتی كه ازبكستان و سوريه هستند پر می شود.
پنجشنبه گذشته فيفا با ارسال نامه ای به ايران محروميت فدراسيون فوتبال اين كشور را از فعاليت های بين المللی اعلام كرد. كميته اضطراری فيفا كه متشكل از نمايندگان ٦ كنفدراسيون فوتبال عضو و سپ بلاتر رييس فيفاست بدليل دخالت دولت در امور فوتبال و اقدام نكردن ايران برای تغيير اساسنامه فدراسيون به چنين تصميمی رسيد.
در اين نامه به ايران پيشنهاد شد تا با پذيرفتن كميته ای برای اجرای امور، اصلاح اساسنامه ، برگزاری مجمع و انتخابات رييس و مديران فدراسيون موافقت كند تا شرايط حضور نمايندگان فدراسيون فوتبال ايران اعم از تيم های مختلف، مقامات رسمی و داوران در رقابت های بين المللی ممكن شود.
بن همام رييس كنفدراسيون در همان زمان اعلام كرده بود كه اميدوار است ايران اين راه را برای حل مشكل بپذيرد و به رقابت های مهم آسيايی برگردد. او در اين باره تاكيد كرده بود: "درها به روی فوتبال ايران باز خواهد بود".
در ماه مرداد گذشته فيفا برای برطرف كردن مشكلات تا ٢٤ آبان به ايران فرصت داده بود اما تا اين تاريخ هيچ اقدامی از سوی ايران به عمل نيامد.
عليرغم اجازه موقت برای حضور ايران در بازيهای آسيايی دوحه ، محروميت ايران همچنان و تا پيش از اجرای خواسته‌های فيفا به قوت خود باقی خواهد ماند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024