پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.11.2006, 11:25

افشاگری تايم درباره مداخله ايران در لبنان


منابع اطلاعاتی اسرائيل و عربستان سعودی می‌گويند با وجود تلاش‌های صلح‌بانان سازمان ملل برای برقراری آرامش در لبنان و تلاش‌های ارتش اين كشور برای جلوگيری از قاچاق سلاح و مهمات به لبنان، ايران همچنان از طريق سوريه به تسليح حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد.
مجله آمريكايی تايم در گزارشی با اشاره به اينكه ديپلمات‌های غربی در بيروت نيز اين خبر را تاييد كرده‌اند نوشت: «مقامات نظامی اسرائيل در تل‌آويو می‌گويند كه حزب‌الله لبنان در حدود نيمی از ذخيره موشكی قبل از جنگ ٣٤ روزه را دوباره پر كرده است ولی ديپلمات‌های غربی در بيروت می‌گويند كه حزب‌الله ذخيره موشكی خود را به ٢٠ هزار فروند موشك رسانده است».
منابع مذكور به مجله تايم گفته‌اند: «باوجودی كه نيروی هوايی اسرائيل بارها جاده‌های بين سوريه و لبنان را بمباران كرده ايرانی‌ها همچنان به تجهيز حزب‌الله از طريق سوريه ادامه می‌دهند».
بنابر گزارش تايم منابع اطلاعاتی عربستان سعودی مدعی شده‌اند كه دولت ايران از طريق عوامل خود در سوريه اقدام به توزيع محموله‌های تسليحاتی و ‌آنچه به ادعاهای آنها مجموعه‌های موشكی بوده كرده است.
تايم در ادامه گزارش خود نوشته است كه تسليحات مذكور از طريق كاميون از پايگاه‌های مخفی از كنار مرزها به لبنان انتقال يافته‌اند. در همين خصوص ديپلمات‌های غربی می‌گويند كه استقرار ٨ هزار نيرو توسط ارتش لبنان در طول مرزها قاچاقچيان اسلحه را مجبور به استفاده از گذرگاه‌های كوهستانی به جای عبور از جاده‌هايی كرده است كه به شدت كنترل می‌شوند.
گزارش تايم در حالی منتشر شده كه مقامات رسمی ايران و سوريه حمايت تسليحاتی از گروه‌های مبارزه منطقه (عراق و لبنان) را تكذيب كرده و ادعا می‌كنند در راستای برقراری نظم و آرامش در منطقه با سران كشورهای مذكور نيز همكاری كرده‌اند.


منبع گزارش: خبرگزاری آفتاب



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024