پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.11.2006, 11:22


سازمان ملل خواستار اقدام جهانی برای ريشه‌كنی خشونت عليه زنان شد

ايرنا: يك مقام عالی‌رتبه سازمان ملل روز جمعه و در آستانه‌ی روز جهانی "ريشه‌كنی خشونت عليه زنان"، خواستار تلاش كشورها برای حمايت از حقوق زنان شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، "ثريا احمد عبيد" مدير اجرايی "صندوق جمعيت" سازمان ملل گفت كه ما همراه با شركايمان برای ترويج صيانت از حقوق زنان و تقويت برابری فرصت‌ها، مشاركت‌ها و تصميم‌گيری‌ها، فعاليت می‌كنيم.
امروز شنبه برابر با "روز جهانی ريشه‌كنی خشونت عليه زنان" است.
قرار است در اين روز اجرای برنامه‌های تبليغاتی ۱۶روزه‌ای برای مبارزه با خشونت عليه زنان با حمايت سازمان ملل در سراسر جهان، آغاز شود.
براساس اين گزارش، صندوق جمعيت سازمان ملل همراه با ديگر سازمان‌ها در سراسر جهان توجه بيشتری را به اينگونه موارد از نقض حقوق بشر معطوف خواهند كرد و توصيه‌هايی را از جمله اصلاح قوانين و ايجاد مكان‌های امن برای دختران گريزان از ازدواج‌های اجباری، ارائه خواهند داد.
"لوئيز آربور" كميسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر نيز به چالش‌ها و گرفتاری‌های زنان مهاجری اشاره كرد كه اغلب قربانی قاچاقچيان انسان می‌شوند و يا مورد سوء استفاده قرار می‌گيرند.
آربور در پيامی به مناسبت روز جهانی ريشه‌كنی خشونت عليه زنان گفت:
"انواع خشونت‌های محلی و "سنتی" عليه زنان از جمله ازدواج‌های اجباری و همچنين خشونت‌هايی كه جهانی شده‌اند، همچنان قربانی می‌گيرد.
آربور ادامه داد كه اگر دولت‌ها در عين محروم نكردن زنان از گزينه‌ی مهاجرت قانونی، به مراقبت و حمايت از زنان مهاجر در برابر خشونت، قاچاق و سوء‌استفاده متعهد باشند، می‌توان خشونت عليه زنان را مهار كرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024