جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 22.11.2006, 14:51


پرستو فروهر امروز چهارشنبه به خبرنگار «ايلنا» گفت: به من رسما ابلاغ شده است كه امسال برگزاری مراسم بزرگداشت داريوش و پروانه فروهر حتی در خانه آنان ممنوع است.
به گفته پرستو فروهر، از امروز صبح ماموران نيروی انتظامی دو طرف كوچه منزل فروهر را بسته‌‏اند و حتی از ورود اقوام نزديك به كوچه جلوگيری می‌‏كنند.
مراسم هشتمين سالگرد قتتل پروانه و داريوش فروهر طبق برنامه قرار بود امروز (چهارشنبه) از ساعت ١٦ و ٣٠ دقيق در منزل آن دو زنده‌ياد برگزار شود.
پرستو فروهر روز گذشته درباره ممانعت وزارت اطلاعات از برگزاری مراسم يادبود به راديو "صدای آلمان" گفت: اين مراسم طبق سالهای گذشته نه تنها از سوی ما وابستگان خانوادگی آن دو عزيز، بلكه از سوی چهره‌های سياسی‌ـ اجتماعی اين جامعه اعلام شده بود و اينها صبر كردند تا ما اعلام عمومی بكنيم و بعد از آن اعلام ممنوعيت كردند. من نمی‌دانم چرا قبل از آن نگفتند. من كه از پانزدهم آبان اين تقاضانامه را داده بودم! اگر قرار بود ممنوع بشود، قبلش می‌گفتند تا ما چاره‌ی ديگری بيانديشيم. ولی بعد از اينكه دعوت انجام شد، ممنوعيت را به صورت ‌كامل به من ابلاغ كردند.
پرستور افزود: در سالهای اوليه به ما مكان عمومی در مسجد فخر در نزديكی خانه‌ی پدر و مادرم می‌دادند. پدر و مادرم در اين محله‌ی قديمی سالهای سال بود كه ساكن بودند. علاقه داشتند به اين محله‌ی قديمی هدايت و فخرآباد. ما می‌خواستيم در همين محله مراسم‌شان برگزار بشود. بعد از آن ممانعت كردند. سالی در خانقاه صفی‌عليشاه گرفتيم كه با هجوم نيروهای فشار متاسفانه روبه‌رو شد. بعد از آن در حسينه‌ ارشاد گرفتيم و در طی دو سال گذشته به ما مكان عمومی برای برگزاری اين مراسم ديگر ندادند و ما در خانه اين مراسم را برگزار می‌كرديم كه امسال اينهم حتا ممنوع شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024