پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.11.2006, 20:22


امروز: حكم زندان و محروميت مطبوعاتی عيسی سحرخيز در ارتباط با پرونده روزنامه اخبار اقتصاد و ماهنامه آفتاب به وكلايش ابلاغ شد.
اين حكم كه شامل چهار سال زندان، پنج سال محروميت از مسئوليت های مطبوعاتی و لغو امتياز نشريات فوق الذكر می باشد در ابتدای هفته جاری به وكلای وی، آقايان عباسی و رياحی ابلاغ شده است.
دو ماه پيش در پی اعلام رييس شعبه ١٠٨٣ دادگاه عمومی تهران دائر بر صدور احكام فوق‌الذكر، عيسی سحرخيز در مصاحبه با رسانه های مختلف اعلام كرد كه اگرچه حكم صادره تا كنون به وی يا وكلايش ابلاغ نشده است، اما در شرايط ابلاغ نيز تصميم ندارد خواستار تجديد نظر شود.
سحرخيز علت اين تصميم خود را غيرمستقل بودن قوه قضائيه و قضات ايران در برابر تصميم‌گيری های سياسی و فرامين فراقانونی تحت مداخله ی مستقيم مقام های عاليرتبه كشور در صدور چنين احكامی عليه فعالان سياسی، دانشجويی و مطبوعاتی عنوان كرد.
شنيده شده است كه او در پی ابلاغ حكم صادره همچنان بر نظر خود دائر بر عدم درخواست تجديد نظر تاكيد دارد. دوره ٢٠ روزه درخواست تجديد نظر از روز شنبه ٢٧ آبان ماه ١٣٨٥ زمان ابلاغ حكم به وكلا آغاز شده است.
قاضی حسينيان در رای خود اعلام كرده است كه دادگاه در خصوص چهار مورد اتهام انتشار مطالب عليه اصول قانون اساسی، سحرخيز را به دو سال حبس و همچنين در خصوص ١٣ مورد تبليغ عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی وی را به يك سال حبس محكوم كرده است رييس شعبه ١٠٨٣ دادگاه عمومی تهران همچنين در خصوص اتهام افترا و نشر اكاذيب عليه صدا و سيما، وی را به دو سال حبس محكوم كرده است كه يك سال آن به ٥ سال محروميت ازمسئوليت‌های مطبوعاتی تبديل شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024